آخرین عناوین

چهارشنبه 5 شهريور 1393-18:43 کد خبر:773

اقدامی جالب توجه در نمایشگاه قرآنی صحیفه سبز مازندران:

ایجاد غرفه لوازم التحریر اسلامی در نمایشگاه صحیفه سبز مازندران و استقبال چشمگیر خانواده ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: اختصاص غرفه‌ای تحت عنوان لوازم‌التحریر اسلامی اقدامی ارزشی و قابل تقدیر است.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی دهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران، مظفر ربیعی شامگاه دوشنبه در حاشیه بازدید از این نمایشگاه در مصلی جمعه ی این شهرستان، اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای تقویت و ارتقا معنویت، ترویج و نهادینه کردن آموزه‌های قرآنی در جامعه برگزار شد.

وی به تأثیر این گونه نمایشگاه‌ها در بین نسل جوان اشاره کرد و افزود: جریان و فکر قرآنی در تعالی فکر و اندیشه جوانان تاثیر عمیقی داشته و با گسترش چنین مراکز و اجرا این‌گونه برنامه‌ها قادر خواهیم بود جوانان را از مراکز انحطاطی و انحرافی جدا کرده و ذهنشان را با فرهنگ قرآنی و انسانی انس دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل آموزش فرهنگ اسلامی و سبک زندگی دینی را به کودکان اقدامی ارزشمند برشمرد و خاطرنشان کرد: اختصاص غرفه‌ای تحت عنوان لوازم‌التحریر اسلامی برای کودکان در راستای جلوگیری از ترویج فرهنگ غربی در سنین تاثیرگذار کودکی، اقدامی ارزشی و قابل تقدیر است.

ربیعی بیان کرد: برای ترویج فرهنگ قرآنی، دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز کانون قرآن و عترت دانشگاه را فعال نموده تا دانشجویان قرآنی تربیت کند.

وی افزود: با وجود هجمه و تهاجم فرهنگی دشمن، آنچه امروز به آن نیازمند هستیم داشتن مسئولان متعهد قرآنی است.
این مسئول با اشاره به اینکه فرهنگ قرآن، فرهنگ مهربانی و طراوت قلوب است، بیان داشت: اگر رفتار ما با دانشجویان و نسل جوان رفتار قرآنی باشد جوانان ما هم قرآنی خواهند شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل تصریح کرد: جدیدترین برنامه دانشگاه برای قرآنی کردن جامعه دانشجویی، تدوین برنامه مدون برای جذب دانشجویان جدیدالورود است تا با آشنایی با عملکرد کانون قرآن و عترت به سمت و سوی فرهنگ اسلامی جذب شوند.
       --------------------------------
طرح شهرک معارف کودک و نوجوان اجرا شد

مدیر کانون پرورش فکری مازندران با اشاره به اینکه طرح شهرک معارف کودک و نوجوان برای سومین بار در کشور بعد از قم و شهرکرد در بابل اجرا شد، گفت: در این طرح کودکان و نوجوانان با معارف اسلامی در قالب بازی آشنا می‌شوند.
به نقل از روابط عمومی دهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران، قاسم عزیززاده گرجی در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در مصلی جمعه بابل اظهار داشت: این شهرک در 12 غرفه برای پسران و 12 غرفه برای دختران برای سنین 5 تا 17 سال اجرا شد.

وی درباره هدف از اجرای این برنامه بیان داشت: یکی از راهکارهای ارائه شده برای رسیدن به نتیجه مطلوب برای کودکان بازی بوده تا آموزه‌های قرآنی و فضایل اخلاقی به کودکان آموخته شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: این اقدام ارزنده زیرنظر موسسه دارالقرآن امام حسن مجتبی(ع) بابل و موسسه فرهنگی رسول مهر قم انجام شد.

این مسئول با بیان اینکه مهم‌ترین راهکار مقابله با جنگ نرم دفاع نرم است که باید ابزارهای فرهنگی را متنوع ساخت و به صورت گسترده و با قیمت مناسب در اختیار کودکان و نوجوانان قرار داد، تصریح کرد: در این سیستم با معرفی شخصیت‌های مهم اسلام سعی داریم الگوهای بزرگ را به همراه آموزه‌های دینی در اختیار کودکان قرار دهیم و حق انتخاب را به کودکان بدهیم تا در آینده بهترین را انتخاب کنند.

وی با اشاره به اینکه روزانه 250 نفر از این طرح بازدید می‌کنند، گفت: افزایش روزافزون بازدیدکنندگان با مراجعه مکرر روزانه دلیل بر تاثیرگذاری آموزه‌های دینی در نسل نوجوان و جوان است.

این مسئول تصریح کرد: بازی‌های ارائه شده در این شهرک شامل دارت و تیراندازی، سفره اعمال(بازی منچ با مفهوم رذایل و فضائل اخلاقی)، بازی سرعت و دقت در جاده‌های زندگی، فوتبال‌دستی با هدف مواظبت از دروازه دل، بازی‌های بومی و محلی چون لی لی و هفت سنگ، مسابقه از کی بپرسم با مفاهیم قرآنی است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران افزود: برگزاری مسابقه کاردستی با هدف بالا بردن خلاقیت کودکان، غرفه نقاشی روزانه در تفسیر یک آیه از قرآن مجید، غرفه پویانمایی و آموزش ساده انیمیشن‌سازی، غرفه قصه‌های آسمانی پیامبران، غرفه نمایش خلاق و غرفه جایزه از دیگر غرفه‌های این شهرک است.

گرجی خطاب به مسئولان خاطرنشان کرد: پشتیبانی از فرهنگ و ادب را در دستور کار جدی خود قرار دهند و از این گونه طرح‌ها حمایت کنند، نگذارند این طرح‌ها به نمایشگاه‌های ختم شود بلکه می‌توانند با حمایت خود زمینه اجرای این طرح‌ها را در فضاهایی چون پارک‌ها و امامزادگان فراهم کنند.

رونمایی از 2 اثر علامه جوادی آملی در نمایشگاه صحیفه سبز

نماینده موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء گفت: دو اثر علامه جوادی آملی برای نخستین‌بار در کشور در نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران رونمایی شد.

به نقل از روابط عمومی دهمین نمایشگاه فرهنگی قرآنی صحیفه سبز مازندران، احمد جعفری امشب در حاشیه برگزاری این نمایشگاه در بابل اظهار داشت: موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء از سال 1376 فعالیت خود را در زمینه تفسیر، قرآن، مسائل اجتماعی، اخلاقی، فرهنگی، فلسفه، کلام و عرفان آغاز کرد.

وی افزود: این نمایشگاه فرصت مناسبی برای عرضه چهار کتاب جدید از آثار علامه جوادی آملی بوده که از جمله کتاب رساله الولایه که شرحی بر آثار دو جلدی علامه طباطبایی است، کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، کتاب فاطمه زهرا اسوه بشر و همچنین جلد 11 و 12 کتاب رحیق مختوم شرح اسفار اربعه است.

نماینده موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء نشر کتاب مفاتیح‌الحیاه علامه جوادی آملی که معروف به جلد دوم مفاتیح الجنان است را از بهترین آثار موجود در جامعه برشمرد و گفت: این کتاب که فشرده‌ای از دویست جلد، کتاب‌های معتبر است از چاپ 180 تجاوز کرده که هر تیراژ آن شامل پنج هزار نسخه است که تاکنون در طی دو سال 900 هزار نسخه آن چاپ و در کشور عرضه شد.
جعفری با اشاره به اینکه این کتاب سبک زندگی اسلامی را به علاقه‌مندان نشان می‌دهد، بیان داشت: این در حالی است که با وجود استقبال زیاد از این کتاب به دستور علامه جوادی آملی هنوز به قیمت اولیه نخستین چاپ که 14 هزار و 500 تومان بوده به‌فروش می‌رسد که در نمایشگاه با 20 درصد تخفیف به قیمت 12 هزار و 500 تومان عرضه می‌شود.

وی از نشر رساله علامه جوادی آملی برای نخستین‌بار در کشور خبر داد و افزود: این رساله با سبک جدید در شهریورماه سال جاری عرضه می‌شود.

نماینده موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء با اشاره به اینکه موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء در کشور تنها دو نمایندگی در قم و آمل دارد، گفت: نماینده نشر آثار جوادی آملی به زبان عربی در بیروت و لبنان فعالیت دارند.
جعفری اظهار داشت: تفسیر تسنیم علامه جوادی آملی در 6 جلد و کتاب‌های متفرقه دیگر وی نیز در 25 جلد به زبان عربی ترجمه شده است، این در حالی است که دو اثر وی به زبان انگلیسی و یک اثر به زبان اردو ترجمه شده است.

وی خاطرنشان کرد : تفسیر تسنیم علامه در 32 جلد چاپ شده و در حال حاضر تا جلد 60 آن در دست چاپ بوده که با تایید علامه وارد بازار می‌شود و در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

نماینده موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء با اشاره به اینکه به دلیل تخصصی بودن آثار علامه و مفهوم سنگین آن مشتریان ما از صنف خاصی چون طلاب و دانشجویان حوزه علمیه و اساتید برجسته هستند، ادامه داد: سال گذشته چهار میلیون تومان فروش داشتیم که پیش‌بینی می‌کنیم امسال دو برابر شود.

این مسئول خواستار تجهیز نمایشگاه به سیستم کارت خوان شد و بیان داشت: اگر برای تشویق و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی بن خرید کتاب در اختیار متقاضیان قرار بگیرد استقبال مردم از کتاب و کتاب‌خوانی چند برابر خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن با تبلیغات سوء و ماهواره نتوانسته در گرایش مردم به سمت محصولات فرهنگی و قرآنی موفق شود ، تصریح کرد: استقرار این نمایشگاه، فلسفه نشر فرهنگ غربی در جامعه را خنثی کرد.

جعفری با اشاره به اینکه در این نمایشگاه کتاب از هزار تومان تا تفسیر دوره‌ای تسنیم به 515 هزار تومان عرضه می‌شود تصریح کرد: بیش از 150 نوع کتاب و 60 نوع نرم‌افزار در این غرفه به نمایش گذاشته شد.

این مسئول از برگزاری جشنواره صورت و سیرت انسان در قرآن در سال گذشته اشاره کرد که بیش از 168 هزار نفر شرکت کرده و به برندگان جوایز نفیسی اهدا شد، اظهار داشت: این جشنواره تحت عنوان جشنواره قرآن در قرآن در مهرماه سال جاری در کشور برگزار می‌شود.

نماینده موسسه مرکز بین‌المللی نشر اسراء در پایان با اشاره به اینکه این مرکز نشر آثار برجسته آیت الله جوادی آملی را به‌عهده دارد، گفت: کتاب رساله الولایه که شرحی بر کتاب علامه طباطبایی بوده و همچنین کتاب خانواده متعادل و حقوق آن، برای نخستین‌بار در کشور در این نمایشگاه رونمایی و عرضه شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :