آخرین عناوین

چهارشنبه 5 شهريور 1393-18:50 کد خبر:774

اخبار راه آهن شمال در یک نگاه

برگزاری نمایشگاه/دیدار با کارکنان در ایستگاه پل سفید/تقدیر از کارکنان نمونه



به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی راه آهن شمال،بمناسبت هفته دولت و گرامی داشت خاطره شهیدان رجایی و باهنر، روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال اقدام به برگزاری نمایشگاه اطلاع رسانی پیرامون فعالیت ها ، اقدامات و توانمندی های  راه آهن شمال در بخش های باری ، مسافری و فعالیت های عمرانی نمود. این نمایشگاه به مدت یک هفته از 2 الی 8 شهریور ماه در ایستگاه راه آهن ساری دائر می باشد.

به گزارش روابط عمومی راه آهن شمال در این نمایشگاه که در داخل سالن انتظار ایستگاه راه آهن ساری دائر خواهد بود عناوین و موضوعات مختلفی پیرامون فعالیت ها ، اقدامات و توانمندی های  راه آهن شمال در بخش های باری ، مسافری و فعالیت های عمرانی در معرض دید مسافران قطارها قرار داده شد. موضوعات ارائه شده در این نمایشگاه شامل میزان بار حمل شده در 4 ماهه سال جاری و مقایسه با مدت مشابه سال قبل ، حمل بار از بندرامیرآباد ، میزان سوخت حمل شده برای نیروگاه نکا ، تناژ بارهای ذغال سنگ البرز مرکزی ، سیمان شاهرود و فیروزکوه ، میزان جابجایی مسافران قطارهای محور شمال و مسافران قطار ساری مشهد ، پروژه های عمرانی شامل احداث زيرگذر های باکسی ، بازسازی های پل ورسک و خطوط ریلی ، گزارش تصویری اجرای عملیات پل شاسی فلزی تقاطع ریل و جاده در ورسک ، گزارش تابلوهای هشدار ایمنی در حریم ریلی ، گزارش واگذاری 4 مترحریم راه آهن به شهرداری ساری و قائمشهر جهت ساماندهی و احداث کنار گذر ، پیگیری برقی شدن محور خط آهن شمال و بازدید کارشناسان روسی ، بازدید کمیسیون عالی سوانح راه آهن از محور شمال وبررسی مسائل ارتقاء ایمنی ، گزارش مصور بازدید وزیر راه و شهر سازی و مدیر عامل راه آهن از محور شمال ، بازسازی سکوهای مسافری و ساختمان ایستگاهها ، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی ، تعمیرات واگن های باری در سایت بندرترکمن ، مانور امداد ونجات سقوط عابراز پل راه آهن به رودخانه در شهرستان شیرگاه ، گزارش محور های سرمایه گذاری بخش خصوصی در راه آهن ، گزارش دیدارهای فرهنگی شامل دیدار با خانواده های معظم شهدا ، فرمانداران ، ائمه جمعه و مسئولان قضایی ، اطلاعات جاذبه های گردشگری مرتبط با راه آهن شمال ، اطلاعات عمومی راه آهن شمال شامل زمان ساخت و بهره برداری ، ایستگاهها ، تونل ها ، پل ها و.... می باشد.     

****   

طی نشستی که بمناسبت هفته دولت، با حضورمدیر کل، روئسای ادارات فنی و جمعی از مسئولین راه آهن شمال با کارکنان قسمتهای تعمیرات واگن، روئسای قطارهای باری و لکوموتیورانان در ایستگاه پل سفید برگزار شد ،  مسائل و مشکلات پرسنل مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع این مشکلات دستورات پیگیری  داده شد.

  به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال طی نشستی که بمناسبت هفته دولت، با حضورمدیر کل،روئسای ادارات فنی و جمعی از مسئولین راه آهن شمال  با کارکنان قسمتهای تعمیرات واگن ، روئسای قطارهای باری و لکوموتیورانان در ایستگاه پل سفید برگزار شد مسائل و مشکلات پرسنل مورد بررسی قرار گرفت و برای رفع این مشکلات دستورات پیگیری  داده شد. در ابتدای این جلسه یوسف گران پاشا مدیرکل راه آهن شمال طی سخنانی با اشاره به نحوه کار راه آهن گفت: مشاغل موجود در راه آهن بصورت شبانه روزی بوده و برای شما کارکنان تعطیلات کمتر ملموس است زیرا در مواقعی که در محل کار نیستید باید همواره آماده اعزام  به طولخط یا ایستگاهها برای ارائه خدمات باشید و این خود بیانگر سختی کار در راه آهن است. وی افزود : مسئولین راه آهن نیز با آگاهی از این مسائل و مشکلات موجود همواره سعی دارند تا با امکانات موجود ودر حد توان خود میزان خدمات رفاهی را به سطح مطلوب برسانند لذا برگزاری این جلسات و نشست ها نیز در راستای شناسایی مشکلات موجود کارکنان ویافتن راهکار قانونی برای از میان برداشتن آنها برگزار میشود.پس از صحبتهای اولیه مدیر کل راه آهن شمال کارکنان به بیان مشکلات ودرخواستهای خود پرداختند. عمده درخواست های پرسنل پیرامون سامان دهی کیلومتراژهای دریافتی روئسای قطارهای باری ، مشکلات ایاب و ذهاب ، مشکلات ناشی از کمبود نیرو ، درخواست های ارتقاء شغل ، پرداخت اضافه کار تعطیلات ، تجهیز سیستم های سرمایشی و رفاهی در لکوموتیوها ، امکانات رفاهی خوابگاهها، و دیگر مسائل کاری بوده است. مهندس گران پاشا در پاسخ به سوالات تعدادی از همکاران رئیس قطار باری و مشکلات کاری آنان گفت : رفع بعضی از مشکلات پرسنلی تا آنجایی که در حوزه اختیارات اداره کل می باشد در حد توان اقدام خواهد شد و در مواردی هم که در حوزه اختیارات واحدهای ستادی راه آهن می باشد، مکاتبات لازم  و پیگیری

های جدی صورت خواهد پذیرفت.  وی در بخش دیگری از پاسخگویی به همکاران افزود : اقداماتی که راه آهن شمال می تواند برای بهبود وضعیت شغلی این عزیزان از جمله افزایش میزان اضافه کاری ، خدمات رفاهی ، ایاب و ذهاب ، ارتقاء شغلی و غیره را انجام دهد راساً و با پیگیری روئسای ادارات مربوطه انجام خواهد داد تا این جلسات صرفا بیان مشکلات را در بر نداشته باشد بلکه بتواند گامی برای حل مشکلات کارکنان باشد.مدیر کل راه آهن شمال در خاتمه خاطر نشان کرد : بعضی از مشاغل مانند لکوموتیورانی ، رئیس قطاری و مانورچی از جمله مشاغلی است که سختی کارهایشان برکسی پوشیده نسیت ولی این سختی کار باید تسلیم اراده وتوانایی شما عزیزان شود تا پیامد این سخت کوشی شبانه روزی که افزایش ایمنی در حمل و نقل ریلی است درنظر  مسافران و صاحبان بار  نمود داشته باشد.

****   

در هفته دولت وبه مناسبت روز کارمند و روز بسیج کارمندی طی مراسمی که با حضور مدیر کل راه آهن شمال ، معاونین مدیر کل، روئسای ادارات ،مسئول تبلیغات اسلامی ،فرمانده ستاد بسیج شهید نوری و جمع کثیری از کارکنان این اداره کل در مسجد حر ایستگاه ساری برگزار شد از کارمند نمونه و تعدادی از کارمندا ن بسیجی راه آهن شمال تقدیر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل راه آهن شمال،در ابتدای این مراسم یوسف گران پاشا مدیر کل راه آهن شمال طی سخنانی ضمن  گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان "رجایی" و "باهنر"و تبریک هفته دولت بیان داشت:هفته اول شهریورماه که با یاد و خاطره این دو شهید بزرگوار مزین شده به نام هفته دولت نامگذاری گردیده است. هفته دولت نمادي است از وحدت مردم و دولت، كه اين وحدت در سایه تلاش و کوشش دولتمردان میهن اسلامی، پيشرفت و اقتدار ايران عزيز را به دنبال خواهد داشت. مهندس گران پاشا خاطر نشان کرد : تلاش وکوششی که براي ساختن ايراني مقتدر، استوار ، آباد و آزاد از سوی شما کارکنان دولت انجام میگیرد خود نوعی جهاد است. وی دو عامل مهم برای پیشرفت جامعه در تمام ابعاد را مدیریت و مهارت برشمرد و افزود :  آنچه سطوح مختلف جامعه از دولت تا مردم بایددر نظر داشته باشند پیشبرد این دو امر مهم و زمینه سازی برای پرورش نیروهای کارآمد و با تجربه برای ساختن کشوری قدرتمند است و این کار باید با تلاش تک تک افراد جامعه و هدایت نظام مند دولت تحقق پذیرد. وی در ادامه روز کارمند را به تمامی کارکنان پرتلاش راه آهن در تمامی بخشهای مختلف اداری و فنی تبریک گفت واز زحمات صادقانه آنها تشکروقدردانی نمود وآرزوکرد تا باكمك وهمكاري همه كاركنان، در بهبود كيفيت فعالیت های سازمان و جلب رضايت مردم عزیز موفق‌تر از گذشته حركت نمائيم.

  در ادامه این مراسم دکتر سلیلی ،استاد و مدرس حوزه و دانشگاه به عنوان سخنران مدعوطی سخنانی با اشاره به وضعیت کنونی کشورهای همسایه و منطقه گفت :آمریکا و همدستانش با راه اندازی  هرج و مرج و نا آرامی در منطقه سعی در مقابل هم قرار دادن مسلمانان دارند. اينكه ميگويند «ما نميگذاريم ايران سلاح هسته‌اى درست كند»، يك تقلب در حرف زدن است. مگر بحث سر سلاح هسته‌اى است؟ در قضيه‌ى هسته‌اى ايران، بحث بر سر سلاح هسته‌اى نيست؛ بحث سر اين است كه آنها می خواهند جلوى حق قطعى و مسلّم ملت ايران را كه غنى‌سازى هسته‌اى و استفاده‌ى صلح‌آميز از توان داخلى خود ملت ايران است بگيريد. البته اين را هم نميتوانند و ملت ايران آنچه را كه حق خودش است، انجام خواهد دادآنها در مقابل  مسئله هسته ای ایران از توانایی و پیشرفت علمی جوانان ایرانی هراس دارند.گفتنی است در ادامه این مراسم از آقای حمیدرضا کمندی بعنوان کارمند نمونه راه آهن شمال  و از تعدادی از کارمندان بسیجی نمونه تقدیر و قدر دانی شد.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :