آخرین عناوین

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399-10:29 کد خبر:78108

انتقاد شدید فرماندار سوادکوه:

ما از شهرستان‌های قرمز کرونایی نیستیم

فرماندار سوادکوه گفت: طبق شاخص‌های وزارت بهداشت ما از شهرستان‌های قرمز کرونایی نیستیم و اعلام شهرستان سوادکوه در رده شهرستان‌های قرمز را به شدت رد می‌کنم.


به  گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، سعید یزدانی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما درباره اعلام وضعیت قرمز کرونا در سوادکوه، گفت: طبق شاخص‌های وزارت بهداشت ما از شهرستان‌های قرمز کرونایی نیستیم و اعلام شهرستان سوادکوه در رده شهرستان‌های قرمز را به شدت رد می‌کنم.

فرماندار سوادکوه به دو شاخص اعلام شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز اشاره کرد و افزود: شهرستان‌های دارای طبقه‌بندی قرمز کرونایی شامل شهرستان‌هایی است که در بازه زمانی ۳۰ فروردین‌ماه تا ۵ اردیبهشت‌ماه متوسط میزان بستری روزانه آن به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بالای سه نفر باشد و سرجمع بستری‌های آن شهرستان هم در طول یک هفته بیش از هفت نفر باشد که شهرستان سوادکوه بر طبق آمار اعلام‌شده وزارت بهداشت در طول ۳۰ فروردین‌ماه تا پنجم اردیبهشت‌ماه تعداد پنج بستری را دارا بود.

وی با بیان اینکه موضوع را از طریق دانشگاه علوم پزشکی پیگیری می‌کنیم، به شرایط ویژه شهرستان سوادکوه در ایام کرونا اشاره کرد و گفت: سوادکوه ورودی استان مازندران است و شهرستان همجوار ما دارای بیمارستان نیست و ۵۰ درصد بیماران کرونایی ما از شهرستان مجاور است و عامل دیگر این است که کوچ عشایر به شهرستان سوادکوه هم شروع شد و با این حال و با شاخص‌های وزارت بهداشت ما دارای شرایط وضعیت قرمز نیستیم ولی اعلام شهرستان ما در این وضعیت قابل پذیرش نیست.

فرماندار سوادکوه، گفت: اعلام اشتباه شهرستان سوادکوه در رده شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز در ذهنیت مردم تاثیر منفی گذاشته است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :