آخرین عناوین

دوشنبه 15 ارديبهشت 1399-13:2 کد خبر:78113

نگرانی ها ادامه دارد :

موج دوم کرونا به استان مازندران می رسد ؛ اگر !

در حالي شيب صعودي کرونا را پشت سر گذاشته ایم که به باور کارشناسان رسيدن موج دوم و سوم دور از ذهن نيست و آمار مبتلايان در استان‌هايي همچون مازندران، خوزستان و بوشهر افزايش يافته است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، ايران در حالي شيب صعودي کرونا را پشت سر گذاشته که به باور کارشناسان بهداشتي رسيدن موج دوم و سوم به شهرهاي ايران دور از ذهن نيست و آمار مبتلايان در استان‌هايي همچون مازندران، خوزستان و بوشهر افزايش يافته است؛ خراسان‌رضوي و سيستان و بلوچستان همچنان در وضعيت قرمز کرونايي قرار دارند و به غير از استان‌ سيستان‌و‌بلوچستان، در بقيه استان‌هاي رفت‌و‌آمد مسافران به بهانه‌هاي مختلف در آنها جريان دارد.

از سوي ديگر برخي از مسئولان شهرها نيز از مبتلايان به ويروس کوويد 19 که علائم بيماري ندارند و مي‌توانند ناقل باشند، ابراز نگراني کرده‌اند.

‌کارشناسان بارها نسبت به امکان شيوع موج دوم کرونا در پي کاهش محدوديت‌ها هشدار داده‌اند،محمدرضا شانه‌ساز، رئيس سازمان غذا و دارو در خصوص شيوع مجدد ويروس کرونا و ايجاد موج‌هاي جديد گفته است: در پاييز و ماه‌هاي مهر، آبان و آذر نگراني‌مان بسيار جدي است، چرا‌که در اين ايام مي‌تواند موج بعدي کرونا رخ دهد.

با اين وجود تا‌کنون 96 هزار و 448 نفر به کوويد 19 مبتلا و تعداد کل جان‌باختگان نيز به 6 هزار و 156 نفر رسيده است.

بنا به آمار رسمي 77 هزار و 350 نفر نيز پس از ابتلا به کوويد19 بهبود يافته‌اند و 2 هزار و 787 نفر در بخش مراقبت‌هاي ويژه بستري هستند.

در آمار جان‌باختگان جهاني نيز، آمريکا بيشترين تعداد مبتلايان به کرونا با 65 هزار و 776 نفر را دارد و پس از آن ايتاليا با 28 هزار 236 نفر و بريتانيا با بيش از 27 هزار نفر قرار دارند،اسپانيا، فرانسه، بلژيک، آلمان، برزيل، ايران و هلند هم پشت سر اين کشورها قرار دارند.

انفجار کرونا در مازندران ؟

در حالي که بسياري از کارشناسان از ازدحام جمعيت و تجعات و برگزاري مراسم ترحيم در برخی شهرهاي استان مازندران همزمان با شيوع کرونا ابراز نگراني مي‌کردند، حالا ظاهرا موج دوم کرونا به مازندران  رسيده است.

آنچه مسلم است اینکه تنها چهار شهرستان کم جمعیت استان در وضعیت سفید قرار دارند و دو شهر در وضعیت قرمز اما بسیاری از شهرستان های مازندران در وضعیت زرد هستند که تداوم بی توجهی مردم استان به پرتکل های بهداشتی می تواند به راحتی این شهرستان ها را به قرمز تبدیل کند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :