آخرین عناوین

شنبه 20 ارديبهشت 1399-22:45 کد خبر:78134

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

مازندران؛ استانی پر خطر در بحران‌ها

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت: این استان از جمله استان‌های پر خطر کشور در بحران‌ها محسوب می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، مهدی رازجویان با بیان اینکه تهاتر لایروبی رودخانه‌ها در بودجه سال ۹۹ با پیمانکاران مصوب شده است، اظهار کرد: خارج نمودن به‌موقع مصالح از رودخانه‌ها و ساماندهی لایروبی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی تصریح کرد: طی یکی دو سال اخیر با وقوع سیل در مازندران مواجه بودیم که متاسفانه نتوانستیم آن طور که می‌بایست درد مردم را تسکین ببخشیم که عدم تخصیص به موقع اعتبارات و لزوم پیشگیری به موقع از حوادث از جمله دلایل اصلی در هنگام بروز حوادث پر خطر  است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: رانش و لغزش‌های روزهای اخیر برخی نقاط و روستاهای استان را با بحران مواجه کرده است، جمعیت روستاهای استان بسیار بالا بوده و با توجه به اینکه  اقتصاد مازندران مبتنی بر کشاورزی و گردشگری‌ست، بخش فراوانی از این موارد به روستاها گره خورده است.

رازجویان ادامه داد: راه‌های دسترسی به روستاها از اهمیت فراوانی برخوردار است که باید نسبت به بازگشایی و تثبیت این راه‌ها اقدام مناسب صورت گیرد و به نوعی از مخاطره آمیز بودن راه‌های روستایی جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تمامی اقدامات عمرانی نیاز به اعتبار ندارد، گفت: برخی اقدامات مدیریتی نسبت به حل معضلات ناشی از بارش سیل، رانش و مهار سیل را می‌توانیم موفق عمل کنیم بنابراین انجام مطالعات در مناطق رانشی می‌تواند در اجرای پروژه‌های عمرانی دستگاه‌های اجرایی اثر بخشی لازم را داشته باشد که  جهت حل بحران‌ها در همین راستا هدایت آب‌های سطحی در اجرای برخی پروژه‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: با توجه به قطره چکانی بودن اعتبارات دولتی شاهد عقب ماندگی بیش از پیش پروژه‌ها و توقف حداقلی فعالیت‌های عمرانی نباشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :