آخرین عناوین

جمعه 7 شهريور 1393-1:13 کد خبر:791

رییس كميسيون طرح و برنامه شورای شهر خبر داد:

کمیسیون طرح و برنامه پيگير مسائل زيرساختي است

رئيس كميسيون طرح و برنامه با بيان اين كه اين كميسيون مسايل زيرساختي را پيگيري مي كند افزود: ما در شروع برنامه ها ي كميسيون مسايلي چون درآمدزايي ، پالايش نيرو و خودكفايي را در سازمان هاي تابعه شهرداري دنبال كرديم و توانستيم زيرساخت هايي رادر اين زمينه ها فراهم كنيم.


به گزارش خزرخبر و به نقل از روابط عمومی شورای شهر ساری،سید محمد جعفری افزود: گام بعدي پيگيري اين مسايل در شهرداري هاي مناطق است زیرا در شهرداري ها مسايل مختلفي وجود دارد و چنانچه در مواردي خروجي مناسبي ندارند ما ميتوانيم در حل مشكلات به آنها كمك كنيم.

وي خاطرنشان كرد: درسطح شهرداري هاي مناطق ابتدا به بحث درآمدي خواهيم پرداخت سپس مباحث فني ، زيباسازي و امثال آن را پي خواهيم گرفت.

جعفري تاكيدكرد: رويكرد كميسيون و بطور كلي شوراي شهر ، كمك به شهرداري براي داشتن يك خروجي مناسب است و معتقديم در بحث درآمدزايي بايد كمك بيشتري به شهرداري ها شود كه يكي از راه هاي آن برون سپاري فعاليت ها است.

گفتني است در ادامه اين جلسه زليكاني نائب رئيس كميسيون طرح و برنامه نيز با تقدير از زحمات شهردار منطقه ۲ساري تصريح كرد : سروري قطعا شهردار توانمندتري در بين مناطق است و وقتي شهردار كارآمد باشد، كارمردم هم راحت تر انجام ميگيرد .

وي افزود : در رابطه با حوزه درآمدي كارها از سال گذشته شروع شد و ما تاكيدك رديم كه مميزي حتما بايد انجام شود که اين كار در شهرداري منطقه يك تمام شده و شهرداري منطقه دو هم آنرا شروع كرد و كارگروه برون سپاري هم شكل گرفت .

زليكاني گفت:سپردن كارها به بخش خصوصي هم از شهرداري منطقه يك شروع شده و به مناطق ديگر هم مي رسد اما آنچه مهم است اين كه شهرداريها بايد با حوزه مميزي ارتباط داشته و با سازمان فاوا كه مجري طرح است همكاري كنند.

وي با اشاره به اینکه جهش بودجه شهرداري در سال جاري از راه هاي تامين بودجه و اخذ عوارض است اظهار داشت : در رابطه با عوارض صنفي عليرغم فشارهايي كه آوردند ما ايستاديم چون منابع شهرداري بايد تامين شود.

نائب رئيس كميسيون طرح و برنامه شوراي شهر ساري با اعلام اينكه عوارض هم اكنون به روز شده است از عملكرد شهرداري منطقه دو در بررسي واحصاء مطالبات شهرداري قدرداني كرد.

وي درخصوص ضوابط صدور پروانه ساخت تاكيد كرد: صدور پروانه بايد با اعمال ماده واحده قانون تعيين وضعيت املاك و اخذ عوارض مربوطه باشد.

 زليكاني خواستار تدوين شرح وظايف حوزه هاي مختلف در شهرداريها ي مناطق و شهرداري مركزي شده وافزود: لازم است طرحي در اين رابطه تهيه و به تصويب اعضاي شوراي شهر برسد.

در ادامه اين جلسه سروري شهردار منطقه ۲ ساري با بيان اينكه براي تامين منابع بايد روزانه ۱۰۷ ميليون تومان درآمد داشته باشيم ، اضافه كرد : اين شهرداري تاكنون ۱۰ ميليارد تومان درآمد داشته اما مشكل ما مطالبات انباشته است كه خوشبختانه اكنون اقدامات خوبي براي اخذ آن صورت گرفته است.

وي از اهتمام كميسيون طرح و برنامه شورا براي كمك به ساماندهي امور اجرايي شهر تقدير و اعلام آمادگي كرد خروجي اين جلسات را در قالب برنامه هاي كاربردي اجرا نمايد.

معيني مسئول درآمد شهرداري ساري نيز در اين جلسه با اعلام اين كه از سال۷۴ تاكنون مطالبات معوقه داريم تصريح كرد : طبق آمار از سال ۹۰ به اين سو شرايط تغيير كرده و مطالبات شهرداري كم تر شده است چرا كه با اعمال قانون و مديريت بهينه مطالبات را وصول كرديم .

وي بر ضرورت قانونمندي در وصول مطالبات شهرداري تاكيد كرد و گفت: لازم است يك شعبه مستقل قضايي براي وصول معوقات شهرداري داشته باشيم .

معيني با اشاره به فعال شدن واحد اجرائيات از عملكرد شهرداري منطقه ۲ در اين حوزه ابراز رضايت كرد.

يادآور مي شود در اين جلسه مقرر شد با هماهنگي شوراي شهر از رئيس كل دادگستري براي  حضور در جلسه شورا جهت طرح موضوع استقرار شعبه مستقل پيگيري مطالبات شهرداري و حل مشكلات اين بخش دعوت به عمل آيد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :