آخرین عناوین

چهارشنبه 31 ارديبهشت 1399-11:46 کد خبر:79171

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:

پذیرش مسافر در هتل‌ها و مراکز اقامتی مازندران با 50 درصد ظرفیت

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران گفت: از روز شنبه هفته جاری ۲۷ اردیبهشت ماه به تمام تاسیسات گردشگری ابلاغ شد که با ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی و پذیرایی خود کار کنند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل ازفارس، سه ماه از شیوع ویروس کرونا می‌گذرد طی این مدت خیلی‌ها حال و هوای سفر داشتند ولی به‌دلیل زحمات مدافعان سلامت در قرنطینه ماندند و گروه اندک نیز سفرهای خود را ادامه دادند.

همان روزهای ابتدایی که بحث کرونا مطرح شد برخی کوله‌بار سفر بستند و راهی شمال شدند و همین موضوع باعث شد مازندران در وضعیت قرمز قرار گیرد باوجود اینکه مسافران وارد استان شدند ولی برخی صاحبان ویلاها بودند که همان روزهای نخست وارد استان شدند که از آنها هم مردم استان درخواست عاجزانه کردند که دست‌کم در ویلاهای خود بمانند.

این شرایط موجب شد مازندران خیلی زود به وضعیت هشدار برسد به این دلیل که امکانات بهداشتی استان محدود بود و در همین راستا بحث ممنوعیت تردد غیربومیان مطرح شد و در 6 محور ورودی استان تیم‌هایی مستقر شدند که خودروهای غیربومی را برگشت می‌دادند، باوجود اینکه اعلام شده بود بحث ممنوعیت تردد در محورهای استان درحال اجراست اما باز هم این ترددها ادامه داشت و همچنان نیز ادامه دارد.

اکنون تمام مازندران نگران است، نگران از اینکه در تعطیلات عیدفطر همان ماجراها دوباره تکرار شود و باز هم این استان در وضعیت قرمز قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: حضور مسافران در تعطیلات عید فطر در استان شروع مجددی برای سفرها است که امیدواریم با رعایت پروتکل بهداشتی باشد.

سیف‌لله فرزانه افزود: مسافران باید به بحث‌های مهم بهداشتی، زباله، ترافیک و مکان اقامتی و پذیرایی توجه کنند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع رعایت پروتکل بهداشتی است، تصریح کرد: از روز شنبه هفته جاری ۲۷ اردیبهشت ماه به تمام تاسیسات گردشگری ابلاغ شد که با ۵۰ درصد ظرفیت اقامتی و پذیرایی خود کار کنند که امیدواریم هم گردشگران و هم میزبانان رعایت کنند تا بتوانیم این ویروس منحوس را از بین ببریم.

مدیرکل گردشگری مازندران با تاکید بر اینکه مازندران هم مسیر و هم مقصد گردشگری است، بیان کرد: این استان سبز به‌دلیل دارا بودن راه مواصلاتی و همچنین جادّه‌های دیدنی قطعا شاهد حضور مسافران خواهیم بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: درست است اقتصاد و محور توسعه مازندران گردشگری است اما باید ما باید جان انسان‌ها و سلامت آنها را مدنظر قرار دهیم.

فرزانه در پایان گفت: قطعا در تعطیلات پیش رو مسافران زیادی وارد استان می‌شوند که تاکید ما رعایت مسائل بهداشتی و قرنطینه‌ای است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :