آخرین عناوین

سه شنبه 20 خرداد 1399-20:47 کد خبر:79294

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر اعلام کرد:

احتمال افزایش کرونا در بابلسر/لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی در دریا

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر گفت: با توجه به شروع فصل گرما و اشتیاق مسافران برای استفاده از دریا اگر فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نشود احتمال افزایش مجدد وجود دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به  نقل از تسنیم، شهرستان بابلسر یکی از شمالی‌ترین و گردشگرپذیرترین شهرستان‌های این استان است که به دلیل برخورداری از بیشترین ساحل سالم و مراکز اقامتی، سالانه پذیرای بیشترین آمار مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و جهان است.

شهرستانی که مردمانش اینک به‌خاطر شیوع کرونا در سراسر کشور خیلی تمایل به پذیرایی از مسافران و گردشگران را ندارند اما با توجه به‌شروع فصل گرما و اشتیاق مسافران برای استفاده از دریا باید میزبان افرادی باشند که ممکن است ناقل کروناویروس نیز باشند.

موضوعی که اگر به‌درستی مدیریت نشود می‌تواند زنگ خطر افزایش ابتلا به کرونا را در این شهرستان به صدا در آورد و زحمات چند ماهه همه افرادی که برای پیشگیری و مقابله با این ویروس منحوس تلاش کرده‌اند را به باد دهد.

محسن نبی‌زاده مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بابلسر در پاسخ به این پرسش که آیا بعد از حضور مسافران در این شهرستان وضعیت کرونا از حالت ثبات خارج شده است اظهار داشت: نمی‌شود گفت وضعیت کرونا در بابلسر از ثبات خارج شد، به هر حال بعد از حضور مسافران در بابلسر نگرانی از افزایش شیوع کرونا در این شهرستان وجود داشت اما از ثبات خارج نشده است.

وی افزود: در گذشته آمار بستری با ترخیص برابر بوده اما اکنون پس از حضور مسافران در بابلسر مقدار خیلی کمی از آمار بستری‌ها افزایش یافته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر ادامه داد: اگر مردم فاصله‌گذاری را رعایت کنند، این موضوع خیلی نگران کننده نیست اما اگر رعایت نکنند احتمال اینکه آمار بستری افزایش پیدا کند وجود دارد.

وی افزود: در رابطه با طرح دریا نیز انتظار داریم مردم فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند و نظارت بیشتری از طریق مسئولان طرح صورت گیرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تاکید کرد: اینکه آب دریا شور است و مانع از انتقال کروناویروس می‌شود، جمله مناسبی نیست و در واقع ممکن است فاکتوری برای رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باشد.

نبی‌زاده یادآور شد: به‌طور مثال می‌گفتند هوای گرم ممکن است مانع از انتقال کروناویروس شود در حالی که اکنون در خوزستان با گرمای هوای 40 درجه در وضعیت قرمز قرار دارند.

وی افزود: بنابراین فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و دستکش، بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی همچنان باید رعایت شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بابلسر تاکید کرد: ما همچنان نگران هستیم، به‌ویژه با توجه به آغاز فصل گرما و اشتیاق مردم برای استفاده از دریا، حتما" مردم باید با فاصله از یکدیگر شنا کنند تا خطر ابتلا به کرونا ویروس در این شهرستان افزایش پیدا نکند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :