آخرین عناوین

جمعه 7 شهريور 1393-22:45 کد خبر:794

فرماندار قائمشهر خبر داد:

سفر اعضای شورای شهر قائمشهر به ترکیه

فرماندار قائمشهر از سفر اعضای شورای شهر و شهردار قائمشهر به ترکیه خبر داد و گفت: این سفر با هدف تصمیم نهایی برای احداث کارخانه کمپوست با سرمایه‌گذار در ترکیه انجام می‌شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، مهدی محمدی در سخنرانی قبل از خطبه نماز قائمشهر در بیان گزارش عملکرد فرمانداری قائمشهر در مدت 6 ماه تصدی‌گری در پست نماینده عالی دولت در شهرستان قائمشهر به بحث ساماندهی بازار روز قدیمی قائمشهر، باشگاه و کارخانه نساجی و کارخانه کمپوست پرداخت.

وی درباره ساماندهی چهارشنبه‌بازار یا همان بازار روز قائمشهر به ازدحام و ترافیک بالای دستفروشان در این قسمت شهر که در هسته مرکزی  نیز واقع شده اشاره کرد و افزود: عده‌ای از مغازه‌داران این بازار در مغازه‌هایشان نمی‌ماندند و دستفروشی می‌کردند و عده‌ای نیز پیاده‌روهای جلوی مغازه خود را از 500 هزار تا یک میلیون تومان به دستفروشان اجاره می‌دادند و در واقع مرکز شهر و این بازار در قرق دستفروشان درآمده بود و مزاحمت‌های زیادی برای مردم ایجاد می‌شد.

محمدی خاطرنشان کرد: با وجود مخالفت‌های بسیار، بررسی‌ها و بحث‌های کارشناسانه آغاز و در نهایت آنچه به نفع و صلاح مردم این شهر بود انجام شد و دستفروشان از این مکان خارج و به دیگر نقاط تعیین شده انتقال یافتند.

فرماندار قائمشهر در مورد باشگاه نساجی قائمشهر نیز افزود: مهدی پرهام که مالکیت باشگاه را برعهده داشت به خاطر مشکلاتی باشگاه را رها کرد ولی مردم فوتبال دوست قائمشهر خواستار حفظ و صعود این باشگاه باسابقه بودند که با توافق و صلاحدید استاندار و نمایندگان مجلس و آیت‌الله معلمی امام جمعه قائمشهر شخص پرهام دوباره مالک باشگاه نساجی شد.

وی به اظهار نظرهای برخی در مورد کارخانه نساجی قائمشهر اشاره و تصریح کرد: کارخانه نساجی قائمشهر از سال 86 به بیرون شهر در جاده نظامی منتقل شد.

محمدی خطاب به آنانی که می‌گویند با فروش زمین نساجی شناسنامه شهر را به فروش رسانده‌ایم گفت: پیرو مصوبات همان سال انتقال کارخانه به خارج از شهر هم صورت نگرفت و به دلیل سوء مدیریت کارخانه و شرایط حاکم بر صنعت کشور کارخانه نتوانست شرایط خودش را تطبیق داده و مبلغ وام دریافتی امروز، به 84 میلیارد تومان رسید و ملک در تصرف بانک درآمد و در نهایت تصمیم بر این شد که کارخانه طلب خودش را وصول کند که با دادن زمین کارخانه شماره دو هم بانک به مطالبات خود رسید هم سهمی را شهرداری برای فضای سبز و پارکینگ استفاده کرد و هم اینکه مطالبات کارگران پرداخت می‌شود.

وی افزود: در بازدید چند وقت گذشته سرمایه‌گذاری انتخاب شد که سرمایه‌خوار نیست و به فکر ایجاد اشتغال برای این مردم است و کارخانه‌ای که تا چند ماه پیش از پرداخت حقوق کارگران عاجز بود هم‌اکنون به ماهی 100 میلیون تومان سوددهی رسیده است.

این مسئول به دپوی زباله قائمشهر در نزدیکی سیمرغ اشاره کرد و افزود:حدود 40 سال است زباله‌های این شهر در حریم رودخانه تلار دپو می‌شود که همچون کوهی سربرآورده و شیرابه آن وارد رودخانه می‌شود و بوی تعفن آزاردهنده‌ای از فاصله دور به مشام می‌رسد.

محمدی به جذب یک سرمایه‌گذار برای ساخت کارخانه کمپوست قائمشهر اشاره کرد و افزود: فرد مورد نظر از تجربه بالایی در بحث کمپوست برخوردار است و بنا بر تعاملات انجام شده مقرر شد برای اخذ تصمیمات نهایی، اعضای شورای شهر و شهرداری قائمشهر با هزینه شخص سرمایه‌گذار به ترکیه سفر کنند و از کارخانه سرمایه‌گذار در آن کشور بازدید به عمل آورند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :