آخرین عناوین

پنجشنبه 12 تير 1399-20:19 کد خبر:81378

استاندار مازندران مطرح کرد:

بازگشت محدودیت‌های کرونایی به شهرهای با وضعیت قرمز/ لغو جلسات حضوری در ادارات مازندران

استاندار مازندران گفت: اگر با جدیت، الزامات را رعایت و از شیوع مجدد کرونا پیشگیری نکنیم، شاید در موج دوم شاهد خسارات بیشتری باشیم. ‎


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین‌زادگان امروز در جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به این که هر تصمیمی که تاکنون برای مقابله با کرونا اتخاذ شده است، برای حفظ سلامت و جان مردم و مراقبت از اقتصاد و معیشت آنان بوده است، افزود: متاسفانه تغییر شاخص‌های آمار بیماران سرپایی و بستری که دانشگاه علوم پزشکی ارائه کرده، نشانگر آن است که به خاطر عدم رعایت هشدارها و پروتکل‌های بهداشتی، وضعیت چند شهر در استان اکنون خوب نیست و به شرایط قرمز تغییر وضعیت داده است.

وی با اشاره به این که مجبور شدیم برای چند شهرستان که در وضعیت قرمز یا مرحله هشدار قرار دارند، محدودیت‌هایی را اعمال کنیم، خاطرنشان کرد: از ۱۵ تیر استفاده از ماسک در مکان‌های دارای تجمع اجباری می‌شود و با توجه به پیش‌بینی‌ها اگر این وضعیت تداوم پیدا کند شرایط خاص در شهرستان‌های دیگری نیز بناگزیر حاکم می‌شود لذا از مردم عزیز تقاضا دارم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را جدی بگیرند‌.

استاندار مازندران افزود: تالارها با این که مکلف شدند با ۵۰ درصد ظرفیت به کار خود ادامه دهند، متاسفانه رعایت نکردند که اداره کل صمت نظارت‌ها را تشدید و با متخلفان برخورد خواهد کرد.

حسین‌زادگان با بیان این که هلال احمر نیز فعالیت خود در این چند شهرستان را از سر می‌گیرد و همه اینها بدان معناست که هشدارها رعایت نشده و عادی انگاری در مواجهه با کرونا صورت گرفته است، گفت: همچنین ضدعفونی برخی اماکن پرتردد نظیر بانک‌ها از سر گرفته می‌شود و باید مردم ما تا اطلاع ثانوی، رعایت بهداشت فردی و دستورالعمل بهداشتی و فاصله‌گذاری به‌ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست را در برنامه زندگی خود قرار دهند‌.

وی با اشاره به این که اگر رعایت دستورالعمل‌ها را کنار بگذاریم و استان به موج دوم بیماری کرونا بربخورد، خسارات آن بیش از پیش خواهد بود، عنوان کرد: از اصناف و کسبه عزیز تقاضا دارم برای صیانت از جان شهروندان و مردم؛ رعایت الزامات بهداشتی را جدی بگیرند چراکه در صورت عدم رعایت آن‌ها مجبور به اعمال مجدد محدودیت‌ها در بازار خواهیم بود و این وضعیت می‌تواند روی معیشت بازار و مردم تاثیر منفی بگذارد.

استاندار مازندران افزود: در فصل تابستان قرار داریم و تاکید می‌کنیم حتی الامکان مردم و مسافران به سواحل مراجعه نکنند چرا که تراکم در سواحل زیاد است و خواهش می‌کنیم برای حفاظت از جان خود و فرزندانشان مثل شروع همه‌گیری کرونا؛ پروتکل‌های بهداشتی و هشدارها را جدی بگیرند.

حسین‌زادگان با بیان این که این محدودیت‌ها را از ادارات و دستگاه‌های اجرایی آغاز کردیم، گفت: دستور دادیم جلسات داخلی و استانی تمامی ادارات به‌صورت ویدیوکنفرانس برگزار شود و همایش، تجلیل‌ها و ... حتی الامکان برگزار نشود و در صورت ضرور بصورت ویدیوکنفرانس و با استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و آی تی برگزار شود و در مواقع ضروری به برگزاری جلسات حضوری، تعداد افراد شرکت کننده نباید بیشتر از ۱۰ نفر شود.

وی از تشدید نظارت‌ها خبر داد و افزود: قرارگاه نظارت بر اصناف از سوی اداره کل صمت فعال بوده که جدی‌تر به‌کار خود ادامه خواهد داد و نیز  نظارت بر صنوف برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت شبانه روزی و فعالتر از گذشته ادامه خواهد یافت  و در شهرستان‌ها نیز مدیران معین و معاونین استاندار، به‌صورت بازرسان ویژه با محوریت فرمانداران بر الزامات بهداشتی نظارت می‌کنند‌.

استاندار مازندران تاکید کرد: اماکن پرتردد نیز توسط شهرداری‌ها بصورت ویژه در قالب یک مانور عمومی ضدعفونی می‌شود و اینها همه به این معناست که در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را باید با جدیت و از نو آغاز کنیم چرا که اگر پیشگیری نکنیم وضعیت خطرناک می‌شود‌.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :