آخرین عناوین

سه شنبه 17 تير 1399-16:21 کد خبر:81395

انتقاد تند استاندار خراسان شمالی:

یا ورود سرمایه‌گذار ممنوع شود یا مدیران از استان بروند!

استاندار خراسان شمالی گفت: مشکل استان برگزاری کمیته‌ها و کارگروه‌ها نیست بلکه درک مدیران است،این مدیران از استان بیرون بروند یا ورود سرمایه‌گذار به خراسان شمالی ممنوع شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، استاندار خراسان شمالی گفت: مدیران باید به نحوی روند کارها را برای حل مشکلات بخش خصوصی پیگیری کنند که تابلو فرضی «ورود سرمایه گذار ممنوع» از ورودی استان برداشته شود.

محمدعلی شجاعی روز دوشنبه در نشست بررسی مصوبات و تفاهم نامه های سفر ریاست جمهوری به استان اظهار داشت: مهمترین کار یک مدیر حمایت از بخش خصوصی است زیرا با فعال شدن این بخش اشتغال و درآمد پایدار ایجاد می شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی نبود برخی از مدیران را از بودنشان بهتر دانست و افزود: برخی از مدیران به مانند یک مانع در مقابل رشد و توسعه استان ایستاده اند.

باید شرایط را درک کرد

شجاعی با تاکید بر اینکه مشکل استان برگزاری کارگروه و کمیته نیست بلکه مشکل درک شرایط است، تصریح کرد: متاسفانه مدیران با قوانین و مقررات بازی می کنند و بنده بارها تاکید کرده ام، شان مدیریت در اجرای کارها است،شما وضعیت استان را به این بدبختی کشاندید، شما از مردم خجالت نمی کشید؟ نبود برخی از شماها برای مردم بهتر است، شماها تو اداره‌هاتون برای چی حقوق می گیرید؟

وی تاکید کرد: عدم پیگیری متقاضیان دریافت تسهیلات برای سرمایه گذاری، عدم پیگیری دستگاه اجرایی متولی صدور مجوز بر نحوه انجام کارها و وجود قوانین و مقررات بانکی که با توجه به تحریم ها و نبود بازار فروش پرداخت تسهیلات ۱۸ درصدی به نفع سرمایه گذار نیست، از مهمترین ضعف ها و مشکلات در بخش سرمایه گذاری استان است.

مدیرکل منابع طبیعی در جاجرم اردو بزند

استاندار خراسان شمالی با اشاره به مشکل تامین زمین برای اجرای طرح نیروگاه خورشیدی در جاجرم گفت: مدیرکل منابع طبیعی استان باید برای جلب رضایت دامداران منطقه و پیگیری واگذاری زمین به سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور اجرای این نیروگاه، در شهرستان جاجرم مستقر شده و تا حل نکردن مساله به مرکز استان بازنگردد.

گازرسانی به تمامی روستاهای استان ظرف یک سال

شجاعی با اشاره به نشست با مدیرعامل بنیاد علوی در خصوص اجرای گازرسانی به همه روستاهای استان،  اظهار داشت: شرکت گاز استان باید تا ۴۸ ساعت آینده مشکلات و مسائل خود با دستگاه های اجرایی را برای اجرای پروژه گازرسانی به روستاها به استانداری اعلام کند.

وی تصریح کرد: بنیاد مسکن نیز باید تا ۴۸ ساعت آینده طرح هادی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شرکت گاز تحویل دهد و برای روستاهایی که طرح هادی آن آماده نیست نیز باید تا یک ماه آینده طرح را آماده کرده و تحویل دهد.

شجاعی افزود: کمیته برنامه ریزی شهرستان ها موظف به تعریف اعتبار برای اجرای این طرح هستند و همچنین جلسات هماهنگی با محوریت استانداری، فرمانداران، مدیران کل مربوطه و سازمان مدیریت و برنامه ریزی است تا شرکت گاز تنها به اجرای پروژه ها بپردازد.

اکنون ضریب نفوذ گاز در مناطق شهری خراسان شمالی ۱۰۰ درصد و در نواحی روستایی ۹۹.۷ درصد است و هم اکنون ۷۳۹ روستای این استان از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند هستند در حالی که میانگین کشوری گازرسانی به مناطق شهری ۹۶.۴ درصد و روستایی ۷۵.۳ درصد است.

۴۴ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در روستاها سکونت دارند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :