آخرین عناوین

يکشنبه 22 تير 1399-15:57 کد خبر:81417

استاندار مازندران خبر داد:

ابتلای 80 درصد کرونایی‌های جدید در مراسم عزا و عروسی /ظرفیت مسافران هر تاکسی 3 نفر

استاندار مازندران گفت: بیش از ۸۰ درصد افرادی که کرونایی شدند در مراسم عروسی، عزا و یا تجمعات شرکت کردند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمد حسین‌زادگان بعد از ظهر امروز در جلسه ستاد مقابله با کرونا با اشاره به سیر صعودی شیوع ویروس کرونا در مازندران، اظهار کرد: در این خصوص در سطح استان، آسیب‌هایی که در خصوص عدم اجرای مطلوب دستورالعمل‌های بهداشتی بودند در 30 محور شناسایی شدند.

وی اعلام اینکه با وجود تذکرات و ممنوعیت در بحث برگزاری مراسم و جشن‌ها، شاهد برگزاری این موارد هستیم، گفت: نیروی انتظامی، تالارداران و اماکن در حال همکاری برای جلوگیری از برگزاری و مراسمات و حضور مردم در تجمعات هستند.

استاندار مازندران بیان کرد: مواردی انحراف داشتیم که منجر به برگزاری مراسم در اماکن خصوصی و باغات شد که اگر  پیش از این، خلاف قانونی بوده الان با توجه به اینکه منجر به مرگ و میر شود می‌توان گفت، یک جنایت است.

این مسئول ادامه داد: به مردم استان توصیه می‌کنم از برگزاری مراسمات در این شرایط بپرهیزند،  تجمع ممنوع است، انتظار داریم همانطور که تا به حال همکاری کردند در ادامه هم رعایت کنند و مراسم را به تعویق بیاندازند.

حسین‌زادگان گفت: بیش از 80 درصد افرادی که کرونایی شدند در مراسم عروسی، عزا و یا تجمعات شرکت کردند، هرگونه تجمع تحت عنوان عروسی، کل جامعه را درگیر می‌کند، امروز برگزار نکردن مراسم یک اقدام ضد سلامت تلقی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه رانندگان تاکسی در معرض آسیب بیشتری قرار دارند، گفت: رانندگان تاکسی هستند ملزم هستند ماسک بزنند و ار سلامت خود و مسافران مراقبت کنند، همچنین برای رعایت فاصله‌گذاری فیزیکی و همچنین عدم آسیب به معیشت رانندگان ضرورت دارد ظرفیت مسافران هر تاکسی سه نفر باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :