آخرین عناوین

دوشنبه 23 تير 1399-12:57 کد خبر:81427

فرماندار رامسر هشدار داد:

کرونا شوخی‌بردار نیست/کمبود کادر درمان و پرستار در رامسر

فرماندار رامسر با تاکید بر اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهتر از ایجاد محدودیت‌های کلان است، گفت: آگاهی مردم سبب ایجاد باور و در نتیجه گفتمان و فرهنگ شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، محمد آزاد در جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا با اشاره به اینکه موضوع کرونا بسیار با‌اهمیت است، اظهار کرد: جلسه ستاد پیشگیری از ویروس کرونا به طور روزانه تشکیل می‌شود و 28 مصوبه برای پیشگیری از این ویروس عنوان کردیم و تاکید بر اجرای این موارد داریم چرا که ویروس شوخی‌بردار نیست.

وی با اشاره به اینکه بین وضعیت زرد، قرمز و نارنجی با تعداد محدود یک تا دو بیمار تفاوت دارد، اظهار کرد: قرار گرفتن در این وضعیت‌ها شرایط برخورد را بسیار متفاوت می‌‌کند و باید مقابله و پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم.

فرماندار رامسر تصریح کرد: عدم رعایت پروتکل‌ها به اجبار سبب افزایش محدودیت‌ها می‌شود که هم برای مردم و ادارات هزینه‌بردار است  پس باید مقابله و پیشگیری لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه منظور از فاصله اجتماعی تنها برای کارکنان ادارات نیست، اظهار کرد: مردم همه باید همراه باشند و تمام  مصوبات باید به اجرا دربیایند که موضوع بسیار حساس است.

آزاد با تاکید بر اینکه خبرهایی از مرگ و یا بیماری افراد پس از برگزاری مراسمات، خاطر‌نشان کرد: بلند‌‌گوهای شهری و اعلام در مساجد باید فعال باشند تا مردم در آگاهی قرار بگیرند و همچنین تیم بازرسی از نهادها کاملا فعال باشند.

این مسئول با تاکید بر شناسایی اماکن پرتردد و تجمع محدودیت‌ها ایجاد شود چرا که با شیوع زیاد بیماری محدودیت جدی‌تر و گسترده‌تر باید اجرایی شود، اظهار کرد: تابلوهای تبلیغاتی جدی‌تر شوند تا آگاهی مردم سبب باور و سپس در قالب گفتمان دربیاید تا نهادینه و فرهنگ شود که در نتیجه آن ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان رامسر در این مدت برای مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کرد اما بیش از پیش باید توجه داشته باشند، ادامه داد: هرگونه تجمع، ختم، جشن در تالارها و باغ‌ها و هر مکان دیگری ممنوع است.

*دچار کمبود کادر درمان و پرستار هستیم

دبیر ستاد پیشگیری کرونا در شهرستان رامسر نیز با اشاره به اینکه برگزاری مراسم‌ها سبب شده که شهرستان در وضعیت قرمز قرار بگیرد، گفت: با افتتاح بخش‌های جدید در برخی بیمارستان‌ها دچار کمبود کادر درمان و پرستار هستیم.

حمیدرضا مبشری با اعلام اینکه به دوران قبل عید بازگشتیم، اظهار کرد: برای مقابله بهتر با برخی مکان‌ها مانند تالارها و پمپ‌بنزین‌هایی که خلاف پروتکل عمل می‌کنند بهتر است که نیروی انتظامی ورود پیدا کند.

ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان رامسر، با اشاره به مشکلات در زمینه تهیه ماسک و شرایط خاص آن افزود: مردم می‌توانند از ماسک‌های پارچه‌ای استفاده کنند که قابل شستشو بوده و تهیه آن نیز راحت‌تر می‌باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :