آخرین عناوین

سه شنبه 24 تير 1399-10:42 کد خبر:81435

مازندران روی خط قرمز کرونا:

رشد فزاینده آمار مبتلایان به کرونا در مازندران

متاسفانه به دلیل عدم رعایت اصول بهداشتی از سوی مردم و مسافران، مازندران استان قرمز کرونایی کشور شده و روند شیوع کرونا در این استان شمالی کشور بسیار صعودی شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، مازندران استانی مسافرخیز و گردشگرپذیر که علیرغم شیوع ویروس کرونا و درخواست مسئولان و مردم استان، همچنان در ایام گرم تابستان، مسافران بی‌خیال از شیوع ویروس کرونا در سواحل، اقامتگاه‌ها و مکان‌های مختلف آن پرسه می‌زنند.

چند روز پیش بوده که 4 شهرستان آمل، بهشهر، بابل و نوشهر در ردیف شهرستان‌های قرمز کرونایی استان قلمداد شده بودند ولی متاسفانه نه‌تنها کرونا در آن مناطق کاهش نیافته بلکه شیوع کرونا در آن مناطق و سایر شهرستان‌های استان رشد افزایشی داشته است.

به گفته سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، شهرستان‌های بهشهر، سوادکوه، بابل، آمل، فریدونکنار و محمودآباد اکنون در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: شهرستان‌های قائم‌شهر، رامسر و نور نیز در شرایط آستانه قرمز کرونایی قرار دارند و فعالیت صنوف شلوغ و برخی فعالیت دیگر در این مناطق به صورت محدود شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه محدودیت‌های کرونایی در سایر نقاط استان اجرا خواهد شد، تصریح کرد: به نظر می‌رسد با ادامه این روند نتوانیم کرونا را در مازندران کنترل کنیم و برای فصل پاییز و زمستان که شیوع آنفولانزا و کرونا به صورت توامان بوده خطراتی ایجاد شود.

عادی انگاری مردم در مورد ویروس کرونا

سید فرزاد جلالی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز با اشاره به اینکه بیش از نیمی از استانهای کشور در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند گفت: مازندران از این قضیه  مستثنی نیست و علیرغم هشدارها متاسفانه بسیاری از شهرهای استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم و عادی انگارى، دلیل اصلی شیوع مجدد این بیماری است تصریح کرد: سفر به مازندران در ایام تعطیل نیز از علت‌های مهم وضعیت این روزهای استان بوده به‌طوری که طبق آمارها در هر تعطیلى نزدیک به جمعیت استان، مسافر به این مناطق مى آید که سبب آلودگى منطقه شده و  مسافران این آلودگی‌ها را به شهرهای خود انتقال می‌دهند.

قاسم جان بابایی، معاون وزیر بهداشت نیز در گفت‌وگویی اظهار داشت: در استان‌هایی که به توصیه‌ها و دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر توجه و مراسم عروسی، ختم و دورهمی برگزار شده میزان شیوع و بیماران کرونایی آنها افزایش یافته است.

معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه وضعیت استان‌ها در عرصه بیماری و شیوع کرونا متفاوت است افزود: استان‌هایی مانند تهران، خراسان رضوی، مازندران و فارس روند افزایشی و صعودی دارند و استان‌هایی مانند خوزستان، کردستان و کرمانشاه شرایط آنها در عرصه بیماری و ویروس کرونا رو به بهبودی است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :