آخرین عناوین

شنبه 25 مرداد 1399-17:20 کد خبر:81580

تکرار روزهای قرمز کرونایی در مازندران/ 203 مبتلا طی 24 ساعت گذشته

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۲۰۳ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد یک‌هزار و ۲۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، درحالی روزهای پایانی ششمین ماه از شیوع ویروس کرونا را در استان مازندران پشت سر می‌گذاریم که روزهای قرمز کرونایی در استان تکرار می‌شود.

نیمه دوم تیر ماه امسال بود که آژیر قرمز کرونا پس از کم‌توجهی و یا به عبارتی زندگی مسالمت‌آمیز با کرونا و حضور مسافران در استان شرایط استان قرمز شد و طی این مدت آمار تعداد بیماران مبتلا و بستری چندین برابر شد.

باتوجه به شرایط خاص مازندران همچنان سفرها به استان بالا است و باوجود اینکه وضعیت استان قرمز است و کادر درمانی استان باتوجه به روند صعودی بیماری با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنند.

طی روزهای گذشته هرچند آمار موارد ابتلا و بستری کاهش یافته اما نگرانی‌ها همچنان در استان مازندران در ارتباط با اوج‌گیری مجدد بیماری باتوجه به حضور مسافران در تعطیلات وجود دارد.

سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۶۵ بیمار مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: در همین مدت تعداد ۲۰۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۴۰ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی حاد مشکوک به کرونا براساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا و کاهش بیماری باید همه مردم ماسک بزنند و دستورالعمل‌های بهداشتی مانند شستن مکرر دست‌ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

حفاظت از سلامتی و جان مردم در اولویت نخست قرار دارد، لذا سوگواری‌ها را باید طوری برگزار شود که بعد از ایام محرم کسی سوگوار عزیزانش نشود.

فرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار کرد: در حال حاضر ۲۵۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۸ بیمار جدید بستری و ۴۳ بیمار هم ترخیص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل گفت: 53 بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

براساس این گزارش، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۲۰۳ مورد ابتلای جدید داشتیم وهمچنین تعداد یک‌هزار و ۲۹۵ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :