آخرین عناوین

شنبه 25 مرداد 1399-20:18 کد خبر:81587

رسانه های محلی اقدامات مثبت را بازتاب خبری دهند

بهورزان و کارشناسان شبکه های بهداشت برای ایام محرم، از رسانه های محلی بخواهند اقدامات مثبت را بازتاب خبری دهند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، تا می توانید واقعیات کرونا، آمارها، پیش بینی ها و شرایط بهداشت و درمان را برای مردم توصیف کنید تا این واقعیات در ذهن مردم نقش ببندد و فاصله اجتماعی مناسب کنار گذاشته نشود.

ببینید برای پیشگیری از تجمع، چه راهکارهایی برای برگزاری مراسمات محرم هست. مانند: سیاه پوش کردن کوچه ها و خیابانها و..‌.

در روستاها و محلات شهری، ستاد های مبارزه با کرونای محلی با حضور بزرگان، ریش سفیدان و فعالین اجتماعی و شوراها و بسیج را پشتیبانی کنید، با آنها متعدد جلسه بگذارید و واقعیات کرونا را برایشان شرح دهید.

با خیرین ایام محرم جلسه بگذارید و آنها را قانع کنید هزینه هایی که هرساله در تجمع ها صرف عزاداری میشده در شرایط کرونایی صرف نذر ماسک، خرید نیازهای مراکز درمانی و بهداشتی، تهیه بسته های غذایی نیازمندان و ... بشود.

 اقدامات مثبت بزرگان هیات های مذهبی، منبریون و مداحان شهرها و روستاها و... در جهت پیشگیری از کرونا را تقدیر کنید و از رسانه های محلی بخواهید این اقدامات مثبت را بازتاب خبری دهند.

 قبل محرم، با همیاری فرمانداریها، بخشداریها، شوراها و نیروی انتظامی و بسیج، افرادی را که در محل محله ها و روستاها تصمیم بر رعایت اصول بهداشتی ندارند را شناسایی کنید و با کلام شفاف و واقع بینانه وضعیت را برایشان ترسیم کنید.

گروه های داوطلب بهداشتی را در محله ها و روستاها فعال کنید تا در ایام محرم به رعایت اصول بهداشتی کمکیار بهورز و مراقب سلامت و کادر بهداشتی درمانی باشند،به آنها کارت همیار سلامت بدهید و حس مسئولیت پذیری را در انها فعال کنید.

نسبت به عدم رعایت پروتکل های بهداشتی در محله ای و روستاها حساس باشید و با ابزار مناسب، قبل از رخ دادن آن، پیشگیری کنید.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :