آخرین عناوین

سه شنبه 28 مرداد 1399-18:3 کد خبر:81598

نامه بیش از ۶۰۰ عضو هیات علمی و پزشک، دندانپزشک و داروساز مازندرانی به وزیر بهداشت

بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در نامه ای به وزیر بهداشت گفتند: آسیب دیدن، بیماری و شهادت تعداد قابل ‌توجهی از همکاران ما خود گواه بر این ایثارگری و فداکاری است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، بیش از ۶۰۰ نفر از اعضای هیات علمی ، پزشک، دندانپزشک و داروساز مازندرانی در نامه ای خطاب به وزیر بهداشت از خدمات کادر درمانی و مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قدردانی کرده و خواستار حمایت بزرگان و مسئولین سیاسی و مذهبی و صاحبان قدرت در استان از دست اندرکاران حوزه سلامت شدند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر سعید نمکی 

وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

با سلام و احترام

ضمن قدردانی از تلاش شبانه روزی شما و همکاران محترم وزارت بهداشت و درمان، بخوبی آگاهید که از قریب به شش ماه قبل موج ابتلای به ویروس کووید ۱۹ در استان ما منجر به ابتلای تعداد زیادی از همهشریان و هم استانی های مازندرانی شده است، در طی این زمان برای مدت کوتاهی با همکاری و درک بالای تمام مردم آگاه و صبور موج ابتلای بیماری کاهش یافت، لیکن در طی قریب به دو ماه اخیر مجددا این موج تشدید شد و تعداد زیادی بیمار را به بیمارستانها و مراکز درمانی کشاند.

  در تمام این مدت بیشترین حجم فشارها و بیشترین بار مسوولیت برای مقابله با این وضعیت بر دوش کادر درمان و بهداشت دانشگاه های علوم پزشکی، پزشکان و پرستاران شاغل در بیمارستان ها و مدیران عرصه‌ی بهداشت و‌ درمان قرار گرفت، پزشکان، پرستاران، مدیران و فعالین عرصه بهداشت و درمان در تمام این شش ماه عزم نمودند تا فداکارانه و بدون چشم‌داشت در کنار شما و مردم و در مقابل این مصیبت بشری بایستند و از سلامت مردم دفاع کنند،آسیب دیدن، بیماری و شهادت تعداد قابل ‌توجهی از همکاران ما خود گواه بر این ایثارگری و فداکاری است.

در این بین انتظار آن می‌رفت که تمامی مسوولین سیاسی و مذهبی، صاحبان قدرت، صاحبان تریبون‌های رسمی و غیررسمی نیز، همچون اهالی بهداشت و درمان، هم در کلام، هم در عمل و هم در سیاستگزاری‌های عمومی، با این ایثارگری‌ها همراهی نمایند و بر زخم های این افراد مرهمی بگذارند.

انتظار آن داشتیم تا از ابزارهای قدرت استفاده کرده و گره‌هایی که بر امور بیمارستانها افتاده را باز کنند، انتظار آن داشتیم که در این بحران بشری، درکنار مردم و زحمت‌کشان بهداشت و درمان بایستند و در مقابل کرونا  نه آنکه در کنار کرونا بایستند و در مقابل این ایثارگران انتظار آن داشتیم تا اهل قدرت و سیاست برای اهالی درمان یار شاطر باشند، نه بار خاطر.

اما متاسفانه شاهد آن بوده‌ایم که برخی از این افراد دارای قدرت و تریبون، بجای آنکه مرهم بر زخم‌هایمان بگذارند، خود با استفاده از ابزارهای قدرت زخم هایی تازه خلق کردند، گوش به گزارشات غیرکارشناسانه و سوگرایانه دادند، و به جای هدایت رفتار درست عمومی، پشتیبانی از مردم و اهل درمان، و وضع کردن قواعد اجتماعی و حمایتی درست، بیمارستانها و مدیران خدوم را به تیغ تیز زبان خویش آزردند و رنج ایشان را دو چندان کردند.

ما نویسندگان این نامه؛ پزشکان، اعضای هیات علمی و فعالین بهداشت و درمان استان مازندران؛ همچنان از بزرگان استان، صاحبان قدرت و مسئولیت، انتظار آن داریم تا در برابر این مصیبت بشری و در کنار همکاران و مدیران این حوزه بایستند.

در برابر این آسیب وارده به استان سیاست های حمایتی برای مردم اتخاذ نمایند و برای پیشگیری از آسیب بیشتر به مردم و کادر درمان تلاش نمایند تا همچون ید واحده در کنار کادر درمان، تلاش در قطع یا کاهش زنجیره انتقال بیماری نمایند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :