آخرین عناوین

جمعه 25 ارديبهشت 1394-0:19 کد خبر:8258

اعمال نظر استاندار یا نفوذ شخصی مدیر اجرایی!!؟؟

بلاتکلیفی در انتخاب رئیس برای دانشگاه‌های مازندران/این‌بار دانشگاه پیام‌نور

دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان است که از زمان حضور دولت یازدهم تاکنون و پس از چند ماه بعد از انتخاب وزیر علوم با سرپرستی، اداره می‌شود.


 

به گزارش خزرخبر و به نقل از بلاغ، پس از روی کار آمدن دولت یازدهم و بعد از تغییر استانداران، مهم‌ترین مسئله‌ای که مورد توجه دولتمردان قرار گرفت، تغییر رؤسای دانشگاه‌ها بود.
مسئولان وزارت علوم درحالی دست به تغییرات رؤسای دانشگاه‌ها زدند که وزارت علوم نیز دچار چالش‌های جدی شد و نمایندگان مجلس به‌دلیل مشکلاتی که وزیر علوم سابق داشت، اقدام به استیضاح این وزیر کردند.
چالش در مدیریت وزارت علوم باعث شد که این وزارتخانه در انتخاب رؤسای دانشگاه‌ها نیز دچار تردید شود و تلاش کامل کردند که رؤسای دانشگاه‌ها را از طیف اصلاح‌طلب و اعتدال‌گرا انتخاب کنند.
در برخی از دانشگاه‌ها به‌دلیل گرایش سیاسی اقدام به تغییر رؤسای دانشگاه کردند ولی نتوانستند جایگزین مناسبی برای رؤسای قبلی انتخاب کنند، در حال حاضر دو دانشگاه در مازندران بدون ارئیس مشغول فعالیت هستند.
دانشگاه مازندران بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان است که از زمان حضور دولت یازدهم تاکنون و پس از چند ماه بعد از انتخاب وزیر علوم با سرپرستی، اداره می‌شود و چندی پیش نیز با تلاش برخی از جناح‌های سیاسی، رئیس دانشگاه پیام‌نور مازندران نیز تغییر کرد.
متولیان دانشگاه پیام‌نور در کشور به‌جای معرفی سرپرست، اسدالله دیوسالار معاون دانشگاه را به‌عنوان مسئول امور جاری دانشگاه پیام‌نور مازندران معرفی کردند! انتخاب این سمت که در نوع خودش کم‌نظیر است، نشان از برخی فعالیت‌های حزبی دارد.
متولیان دانشگاه پیام‌نور می‌توانستند با کمی صبر و تحمل رئیس این دانشگاه در مازندران را انتخاب و نسبت به معرفی رئیس جدید اقدام کنند، تا این‌گونه اعتبار این دانشگاه را به سخره نگیرند.
همچنین شنیده شده که چند روز قبل حکم سرپرستی دیوسالار صادر شد، اما این حکم مورد مخالفت جدی مسئولان ارشد استان قرار گرفته و خواستار صدور حکم برای گزینه دیگری هستند.

از سویی شنیده شد که دیوسالار با جمع کردن امضاء از برخی اعضای هیات علمی این دانشگاه و برخی از سیاسیون رده پایین سعی دارد نظر خود را به فرد مورد نظر استاندار تحمیل کند که باید دید مسئولین دانشگاه پیام نور کشور نظر استاندار مازندران و فرد مورد نظر وی را قبول می کنند و یا نظرات و امضاهای شخصی مسئول امور جاری فعلی دانشگاه پیام نور مازندران را؟؟!!!
باید به انتظار نشست که در این کشمکش جدی بین مسئولان دانشگاه پیام نور کشور و مسئولان ارشد مازندران چه کسی پیروز میدان می‌شود.
تجربه چنین انتصاب‌هایی از سوی مسئولان دانشگاه پیام‎نور اخیراً در یکی از استان‌های جنوبی کشور نیز نشان داده که با مقاومت مدیریت ارشد استان، حکم صادره قبلی لغو و حکم برای گزینه مورد نظرشان صادر شد.
دانشجویان پیام‌نور مازندران برای پیشبرد و ارتقای مسیر بالندگی در عرصه علم و دانش نیاز جدی به مدیریتی دارند که بتواند مسیر رشد و تعالی را هرچه سریع‌تر و بهتر طی کند.
به گزارش بلاغ، دانشگاه پیام‌نور مازندران حدود 40 هزار دانشجو دارد و بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی مازندران است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :