آخرین عناوین

جمعه 25 ارديبهشت 1394-21:57 کد خبر:8260

امام جمعه میاندورود خواستار شد:

اقدام قضایی در حادثه قتل زن جوان میاندورودی سریع‌تر انجام شود

امام جمعه میاندورود خطاب به مسئولان قضایی گفت: اقدام قضایی در حادثه قتل زن جوان میاندورودی سریع‌تر انجام شود.


به گزارش خزرخبر و به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری در خطبه‎های نماز جمعه میاندورود با اشاره به وقوع حادثه ربایش و قتل یک زن میاندورودی، با ابراز تاسف از وقوع این رویداد، گفت: علاج واقعه باید قبل از وقوع کرد اما زیرساخت‎های امنیتی در شهرستان ضعیف است و مولفه‎های بسیار ساده امنیت در شهرستان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه نصب دوربین و تجهیزات پایش تصویری در نقاط حساس و جرم‎خیز کار سختی نیست و باید جدی گرفته شود، افزود: این کار احتیاج به بودجه زیادی ندارد و می‎توان از روش‎های مختلف این بودجه را تامین کرد.

خطیب جمعه شهرستان میاندورود ایجاد پایانه مسافربری در شهرستان برای ساماندهی مسافربرهای شهری و روستایی و بین شهری را بسیار مهم دانست و با بیان اینکه من تا‎به‎حال این ساماندهی را در میاندورود ندیده‎ام، افزود: برخی نقاط مرکز تجمع برای مسافربرانی است که هیچ راننده‎ای مجوز و ساماندهی قانونی ندارد، در همه شهرستان این مشکل را داریم و در هیچ نقطه‌‏ای تاکسی و خودرو تابلودار و شناسنامه‎دار که مردم بشناسند و اطمینان کنند، وجود ندارد.

این مسئول با تاکید بر اینکه هیچ مرد یا زنی علاقه‏‌مند به سوار شدن به اتومبیل مسافربری غیرمطمئن و بدون شناسنامه نیست، تصریح کرد: هیچ کس به دنبال این خطر و ریسک نیست اما آیا یک مسافر میاندورودی باید چند ساعت در روستای خود یا کنار جاده بایستد تا تاکسی یا اتومبیل شناسنامه‎داری از ساری و یا نکا بیاید و او را سوار کند.

رسولی رفع این مشکل مردم را نیازمند همت مسئولان دانست و گفت: من نمی‎گویم که اعتبارات به وفور پیدا می‎شود اما کمبودهای زندگی مردم گلایه و اعتراضی است که بارها بیان شده و نمی‎دانم چرا هنوز فکری نشده زیرا تا این مشکلات ساماندهی نشود، احتمال وقوع وقایع مشابه اتفاق اخیر وجود دارد.

امام جمعه شهر سورک مرکز شهرستان میاندورود با بیان اینکه گاهی دختر، پسر یا پیرمرد میاندورودی می‎خواهد سوار بر یک اتومبیل شود و به اداره‎ای برود اما تا چه زمانی باید معطل شود تا یک اتومبیل مطمئن پیدا شود، افزود: تقاضای مردم از فرماندار، شهردار، شورای اسلامی، دهیاران و نیروهای انتظامی و نظامی رفع مشکل دوربین کنترل تصویری و راه‎اندازی سامانه حمل و نقل عمومی در سریع‎ترین زمان ممکن است.

وی در پایان با تاکید بر تسریع در صدور و اجرای حکم مجرمان حادثه ربایش و قتل زن جوان میاندورودی خاطرنشان کرد: هرچند بررسی یک پرونده قضایی فرایند خاص خود را دارد و کسی منکر این فرایند نیست اما مشمول زمان شدن، فلسفه احکام قضایی را از بین میبرد و این مساله در بین مردم ایجاد نارضایتی میکند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :