آخرین عناوین

جمعه 14 شهريور 1393-13:54 کد خبر:830

وضعیت نابسامان تاکسی ها تا کی ادامه خواهد داشت؟!!!

نارضایتی مردم از نابسامانی تاکسی های درون شهری /سرپرست بی حکم و بازرسان جناحی

مردم ساری از وضعیت نابسامان تاکسی های درون شهری ناراضی بوده و معترض می باشند.


به گزارش خزرخبر،پس از 5 ماه از آغاز سال جدید که مردم ساری به علت سهل انگاری برخی از مسئولین در اعلام نرخ کرایه تاکسی ها دچار مشکل بوده و هر روز با اعصاب ناراحت از مشخص نبودن نرخ ها مجبور به استفاده بوده اند بالاخره با پیگیری های رسانه ای این معضل برطرف شد.

پس از اعلام نرخ کرایه های مسیرهای درون شهری،متاسفانه سازمان تاکسیرانی ساری نه تنها در اعلام نرخ ها جهت آگاهی مردم سهل انگاری نموده بلکه باعث شده تا این نارضایتی ها بیشتر نیز شود.

اطلاع رسانی محدود در حد نصب چند بنر و همچنین پخش تعداد محدودی برگه  نرخ های مصوب شده از یک سو و همچنین عدم نظارت کافی توسط بازرسین جناحی این سازمان باعث شده تا مردم ساری از این وضعیت خسته شوند.

بر اساس این گزارش ،عمده ترین مواردی که از سوی سازمان تاکسیرانی ساری نادیده گرفته شده و نارضایتی مردم را به دنبال داشته و دارد شامل موارد زیر می باشد:

الف)بر اساس قانون سازمان تاکسیرانی،کلیه رانندگان تاکسی باید نرخ های مصوب اعلام شده را بر روی شیشه های خودروی خود نصب نمایند که این مورد در بیش از 90 درصد تاکسی ها رعایت نشده است.

ب)سازمان تاکسیرانی ساری با نصب یک کانکس کوچک در میدان ساعت ساری و مستقر نمودن بازرسان خود،سعی در رفع تکلیف از خود نموده تا به مردم اعلام نماید که این سازمان به فعالیت تاکسی ها نظارت دارند اما عملا این مکان ،جایی برای استراحت و دور هم نشینی بازرسان این سازمان تبدیل شده است.

ج)بازرسان این سازمان در برخورد خود به صورت احساسی  و تیمی عمل نموده ،به طوری که مشاهده شده این بازرسان در بین این همه تاکسی ،به صورت ناگهانی با فرمان ایست دادن به برخی از رانندگان تاکسی ،با بهانه هایی که توسط بیشتر رانندگان رعایت نمی شود نسبت به جریمه کردن رانندگان تاکسی ها اقدام می نمایند که این جریمه های احساسی بازرسان ،نتایجی بجز ضرر به حال مردم ندارد چرا که آن رانندگان تاکسی این تبعیض بازرسان در جریمه نمودن ها را در برخورد با مسافرانشان نشان می دهند.

د)به گزارش منابع آگاه،مسئول بازرسان سازمان تاکسیرانی ساری به علت برخی مسائل که دستگاه های متولی از آن آگاه می باشند از داشتن حکم سرپرست بازرسان محروم بوده و تاکسیرانی ساری حق دادن ابلاغ سرپرست بازرسین به این شخص را ندارد،حال جای سوال است که چرا مسئولین سازمان تاکسیرانی نسبت به انتخاب فردی شایسته تر و مورد تایید نهاد های متولی اقدام  نمی کنند؟

ع)یکی دیگر از معضلاتی که باعث نارضایتی مردم از تاکسی های سطح شهر شده ،بهانه های برخی از رانندگان در مورد نداشتن پول خورد و یا سکه می باشد و اغلب کرایه های 400 تومانی را 500 تومان دریافت می کنند در صورتی که اگر سازمان تاکسیرانی تمایل و مدیریتی توانا داشت می توانست با هماهنگی های لازم با دستگاه های متولی،نسبت به تهیه سکه های مورد نیاز رانندگان تاکسی اقدام نماید.

و)نابسامانی ایستگاه های تاکسی ها خود معضلی بزرگتر می باشد که از آن جمله می توان به ایستگاه ساعت به راهبند اشاره نمود که مردم در این مسیر دچار مشکلات زیادی می باشند،به عنوان مثال اگر مسافری بخواهد فقط در یک مسیر تا راهبند از تاکسی استفاده نماید باید بیش از نیم ساعت صبر کند و از تک تک رانندگان تاکسی سوال نماید که آیا حاضر می شوند که فقط مسیر ساعت تا راهبند را طی کنند و یا اینکه باید مسیر ساعت تا راهبند و بالاتر را انتخاب نموده تا بتوانند در میانه راه پیاده شوند اما همان کرایه دوبرابر را پرداخت نمایند؟

م)معضل بعدی در عدم نظارت سازمان تاکسیرانی،در برخورد بسیار زشت برخی از رانندگان تاکسی می باشد که در ایستگاه های اصلی و مهم ،گاها همدیگر را با نام های زشت صدا زده و حتی با شوخی ها و حرف های غیر اسلامی و انسانی،باعث افسوس مسافران می شوند.

ن)سازمان تاکسیرانی گاها اعلام نمود تا مردم شکایات خود از رانندگان تاکسی های متخلف را گزارش داده تا پیگیری شود و این اعلام دلیلی برای مسئولین سازمان تاکسیرانی جهت سهل انگاری و عدم مدیریت درست نمی باشد چرا که بسیاری از وظایف سازمان تاکسیرانی همانطور که اعلام شد ذاتا باید روزانه و به صورت صحیح انجام شود که اگر اینطور شود مطمئنا بسیاری از معضلات اعلام شده به خودی خود حل می گردد.

به گزارش خزرخبر،موارد اعلام شده و معضلات فوق از جمله مواردی می باشند که به طور صد در صد مسئولین سازمان تاکسیرانی از آنها اطلاع دارند اما سوال اینجاست که چرا این معضلات مردم ،برای مسئولین این سازمان امری عادی شده و این سازمان با این همه نیروی در اختیار و هزینه هایی که انجام می دهد نمی تواند و یا بهتر است بگوییم نمی خواهد نسبت به رفع این مشکلات اقدام نماید سوال مهم و ویژه ای می باشد که امیدواریم مسئولین این سازمان نسبت به پاسخ دادن به آن اقدام نمایند و شاید هم عدم رفع این معضلات بهانه ای جهت ضربه زدن و زیر سوال بردن مسئولین شهرداری می باشد!!!

در هفته های آینده موارد دیگری از کم کاری ها و معضلات این حوزه با اسناد لازم منتشر می شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • امیر
    دوشنبه 17 شهريور 1393-13:29


    به نظر من اینگونه اظهارات و یادداشتی که شما در سایتتون گذاشتید چیزی جز قرض ورزی نیست. اکثر رانندگان تاکسی از شیوه ی مدیریتی و نوع برخورد آقای فضل ا... نژاد با رانندگان تاکسی کاملأ رضایت دارند. دوستان بدنیست به گذشته رجوع کنند و اگر حافظه دارند به سالهای قبل فکر کنند که چه نابسامانی هایی در تاکسیرانی و تاکسی رانان بوده.

    • مسافر
      يکشنبه 16 شهريور 1393-8:15


      هيچگونه نظارتي نميشود اكثرا رانندگان تاكسي درساري 500توامن كرايه ميگيرند ناظري هم بالطبع خود باهمكارانشان برخورد نميكنند فقط ظاهرنمايي آره بايد رانندگان تاكسي راضي باشندكامنتي كه ازسوي مديرعامل تكسي راني زده شد دليل اين حرف منه چون رانندگان تاكسي بايد راضي باشند كرايه پانصدتوماني ودربستي بدون نظارت خوبه ديگه همه چي گل وبلبله براي فضل ا... مردم چي اينهمه توصف واينجور حق شان ضايع شود رانندگان راضي باشند براي مدير خوبه از شهردارتقاضاي رسيدگي دارم بعنوان يك محصل كه هر روز چند مسير را بايد بروم كرايه پانصدتومان زياده برچسب هم ندارند برخوردشان هم بسياربده پول خورد ندارندو...نظارت نميشود فقط دكور دور ميدان ساعت ميايستند وبه ظاهر يكي دوتا تاكسي را ميگيرند درظاهر بعدش آزاده

      • رمضانی
        شنبه 15 شهريور 1393-22:45


        مدیرت محترم سایت خزر خبر با سلام
        به نظرم این چنین مطالب مشکلی از مردم و تاکسیرانی حل نمی شود بلکه شدت برخوردهای بی منطقی شاید بیشتر بشود مشکلات رانندگان تاکسی و مردم بیشتر از اینهاست که فرا اداری هست و ارتباطی به سازمان تاکسیرانی نداردمیتوان با بازنگری در برخی از عملکردهای شرکت تعاونی تاکسیرانی که خیلی سال با مدیریت فسیل و برگزاری انتخابات سوری و نظارت سوری برخی از دستگاه زیربط در انتخاب اعضا متاسفانه جدیدا مبالغ هنگفتی هر ماه از جیب رانندگان تاکسی به جیب چند نفر از اعضا و کارکنان این شرکت تعاونی مینمایند

        • lpln
          شنبه 15 شهريور 1393-22:39


          به نظر بنده رعایت برخی مسایل الزامی هست و بی دلیل با آبروی کسی نباید بازی کرد ضمنا مدیریت آقای فضل الله نژاد بسیار عالی و رانندگان تاکسی هم راضی هستند و این چنین تندروی به صلاح نمی باشد به نظر جناحی نوشتن صحیح نیست

          • حبيب
            شنبه 15 شهريور 1393-7:43


            وقتي كسي كه سواد نوشتن يه متن اداري را نداره ومشكل..داره ميشه رييس تاكسي ها همينه