آخرین عناوین

شنبه 15 شهريور 1393-7:49 کد خبر:833

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران:

حکم جلب شهرداران متخلف مازندران را می‌گیریم

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست مازندران گفت: در صورتی که مسئولان شهری این استان مشکلات مربوط به زباله را حل نکنند با هماهنگی با قوه قضاییه حکم جلب شهرداران متخلف را می‌گیریم.


به گزارش خزرخبر،ناصر مهردادی در گفت‌وگو با فارس بیان داشت: 42 معدن فعال در محور هراز وجود دارد که از این بین 19 معدن بدون مجوز زیست‌محیطی مشغول به‌کار است.

وی با اعلام اینکه در مجموع چندین بار بیش از 80 درصد معادن را بازدید کردم و مشکلات معدن‌داران را می‌دانم، بیان داشت: با کمک دستگاه‌های قضایی مشکلات موجود در بین معدن‌داران مازندران حل شود.

وی با تاکید بر اینکه 23 رودخانه مهم در مازندران جریان دارند، گفت: هراز یکی از مهم‌ترین رودخانه‌های شمال کشور است که این رودخانه که بسیار از لحاظ زیست‌محیطی و شیلات مهم بوده و گونه‌های کم‌یاب ماهیان سردآبی در آن زندگی می‌کنند.

مهردادی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری فارس در مورد وضعیت ساماندهی زباله‌های مازندران یادآور شد: همیشه در این ارتباط با شورای شهر و شهرداری‌ها بحث‌های مختلفی داشتیم که نگاه‌های متفاوتی در این بین مطرح است.

وی اضافه کرد: از کارهای مهمی در این بین انجام دادیم معرفی برخی شهرها به قوه قضاییه بود و هدف‌مان این است که مسئولان شهری مشکلات مربوط به زباله را حل کنند زیرا اگر واقعا در زمینه زباله همانند گذشته اقدام شود با کمک دستگاه قضایی اقدامات لازم را انجام داده و حکم جلب شهرداران متخلف را می‌گیریم.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست مازندران با اشاره به بازدید از سایت جدید زباله در منطقه بلده یادآور شد: در بازدیدی که در این زمینه انجام دادیم مکان را برای زباله و ساماندهی آن مناسبی دیدیم هرچند مشکلات مربوط به تقسیمات کشوری و مواردی که بین شهرها مطرح می‌شود به محیط‌زیست ارتباطی ندارد چنانچه برای اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست ارزش همه مناطق مازندران یکی است و هیچ فرقی برای‌مان نمی‌کند.

مهردادی یادآور شد: اگر اراضی که از آن بازید داشتیم همانند مناطق ساری، بابل، نور، نوشهر و چالوس ساماندهی ناقص شود مجوز زیست‌محیطی را برای آن صادر نخواهیم کرد.

وی در پایان یادآور شد: باید براساس یک پکیج تمام مسائل زیست‌محیطی را برای این منطقه لحاظ شده و مشکلات کارخانه کمپوست، بحث زباله‌سوز و ایجاد انرژی و مسائل مختلف برطرف شود، حتی بحث‌هایی با معاون عمرانی استاندار مازندران داشتیم و با نظر رئیس کل دادگستری مازندران تصمیم‌ گرفتیم تا زمانی که ساخت‌وساز سایت‌های زباله تکمیل نشده و دستگاه‌های مورد نیاز مهیا نشود اجازه انتقال زباله را به مناطق مورد نظر ندهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :