آخرین عناوین

شنبه 5 مهر 1399-19:34 کد خبر:83833

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

تحویل 5 هزار دوز واکسن آنفولانزا به دانشگاه علوم پزشکی مازندران

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 5 هزار دوز واکسن آنفولانزا تحویل معاونت بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران می‌شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ، محمدرضا شانه ساز جمعه شب در یک گفت‌وگوی تلویزیونی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا گفته بود؛ سال گذشته حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا تحویل معاونت‌های بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شد که امسال این عدد دو برابر شده و قرار است که ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دوز واکسن آنفلوآنزا در اختیار معاونت بهداشت وزارت بهداشت قرار گرفته و براساس پروتکل تعریف شده، در بین گروه‌هایی که باید این واکسن را تزریق کنند،به صورت رایگان توزیع و تزریق خواهد شد.

محمدرضا شیران معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه اظهار کرد: مصاحبه‌ای که رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت در ارتباط با توزیع واکسن آنفولانزا انجام داده اتفاق نیافتده است.

وی خاطر نشان کرد: ۵ هزار دوز واکسن آنفولانزا در اختیار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران قرار می‌گیرد که تصمیم‌گیری درباره نحوه توزیع آن برعهده این معاونت است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه واکسن آنفولانزا در داروخانه‌های استان توزیع نمی‌شود، گفت: برای توزیع دستورالعملی در اختیار داریم و باید براساس آن عمل کنیم.

شیران در پاسخ به این سوال که آیا ۵ هزار دوز واکسن برای استان مازندران کافی است، گفت: بحث کافی بودن مطرح نیست بلکه موضوع تامین واکسن آنفولانزا است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :