آخرین عناوین

پنجشنبه 10 مهر 1399-20:37 کد خبر:83872

از نگرانی موج سوم کرونا تا کاهش حساسیت‌های کرونایی

هشتمین ماه از شیوع ویروس کرونا با نگرانی از موج سوم کرونا و آغاز فصل سرما همزمان شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، در حالی هشتمین ماه از شیوع ویروس کرونا را تجربه می‌کند که مازندران همچنان وضعیت قرمز کرونایی را پشت سر می‌گذارد.

البته در کنار تداوم روزهای قرمز کرونایی که نگران‌کننده بود و بار مضاعفی را بر دوش کادر درمان استان تحمیل کرده استرس‌هایی در ارتباط با نوع جدید ویروس کرونا و همزمانی آن با فصل شیوع آنفلوآنزا روزهای پر از نگرانی را به همراه دارد.

از سویی دیگر حساسیت مردم نسبت به پروتکل‌های بهداشتی رو به کاهش است و گزارش‌های میدانی نیز حاکی از این وضعیت بوده که در نوع خود نگران‌کننده است‌.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۶۳ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۵۶ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۳۳۳ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۰۱ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی گفت: مرگ سه تن با تشخیص قطعی کووید ۱۹ تایید شده است.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ بیمار جدید بستری و ۱۷ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۳۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش خزرتیترخبر، طی ۲۴ ساعت گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل ۷۸ مورد ابتلای جدید داشتیم و همچنین تعداد ۴۴۸ بیمار در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی سطح استان بستری هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :