آخرین عناوین

يکشنبه 13 مهر 1399-13:57 کد خبر:83900

برگزاری جلسه شورای شهر ساری؛ شاید وقتی دیگر:

تاثیر پذیری جلسه شورای شهر ساری با انصراف یک عضو علی‌البدل

انصراف یک عضو علی‌البدل برگزاری امروز جلسه شورای شهر ساری را تحت تاثیر قرار داد و این جلسه فردا با دعوت از دیگر عضو علی‌البدل شورا ممکن است، برگزار شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، داستان شورای شهر ساری و حاشیه‌های آن همچنان پای ثابت خبرهای مرکز استان است.

رویه برگزاری تشکیل جلسه شورای شهر ساری قرار بود به روند عادی خویش برگردد که زمزمه‌های در ارتباط با اعلام انصراف سید محمد جعفری مطرح شده است.

اگرچه جعفری پیش از زمان رسمی سعی کرد پاسخی به گمانه‌زنی‌ها ندهد اما درست در روزی که علیجان شمشیربند بحث برگزاری جلسه شورای شهر را مطرح کرده خبر انصراف این عضو علی‌البدل شورا رویه عادی برگزاری جلسه را به تاخیر انداخته است.

جعفری با ابلاغ رسمی به فرمانداری ساری و با طرح موضوعی که واقعا در مدت باقی‌مانده امکان رسیدگی به چالش‌های که در شورا و شهرداری ساری وجود ندارد انصراف خویش از فعالیت در شورا را اعلام کرده است.

نخستین و پیش پاافتاده‌ترین تاثیرپذیری انصراف عضو علی‌البدل شورای شهر ساری تاخیر در برگزاری جلسات عادی شورا که قرار بود امروز برگزار شود است اما این انصراف تا حدودی ادامه روند فعالیت شورا شهر برای ادامه فعالیت را  تا حدودی با اما و اگرهای همراه کرده است.

اگرچه با انصراف جعفری راه برای حضور سبحان بخشی دیگر عضو علی‌البدل شورا شهر ساری هموار شده اما تنها با یک انصراف دیگر اعضا شورا و یا علی‌البدل پرونده  این دوره شورای شهر ساری با انحلال بسته می‌شود.

درباره سرنوشت برگزاری جلسه شورا امروز شورای شهر ساری و قرار بود امروز  برگزار شود   با سعیدی مسؤول روابط عمومی شورای شهر ساری صحبت کردیم که به ما اعلام کرد: با توجه به انصراف سیدمحمد جعفری دبیرخانه شورای شهر ساری پیگیر نامه‌های اداری سبحان بخشی، دیگر عضو علی‌البدل هستند تا مقدمات کار برای حضورش در جلسه فردا انجام شود.

وی خاطر نشان کرد: فردا علاوه برای معرفی اعضای علی‌البدل درباره رئیس شورای شهر ساری هم تعیین تکلیف می‌شود.

به گزارش خزرتیترخبر، پیش از این علیجان شمشیربند روز گذشته در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری در ارتباط با آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای شهر با توجه به تصمیم قانونی که فرمانداری ساری گرفته شده است،اظهار کرد: جلسه غیرعلنی شورای شهر ساری فردا برگزار می‌شود.

وی با اعلام اینکه شورای شهر ساری بیش از ۵۰ جلسه از آغاز فعالیت خویش برگزار کرده است، تصریح کرد: جلسه فردا نخستین جلسه بعد از تعلیق شدن تعدادی از اعضا برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اعضای علی‌البدل در جلسه شورا حضور پیدا می‌کنند، گفت: وظیفه شورا مکاتبه با این اعضا است که اقدامات قانونی را انجام داده‌ایم، اینکه افراد بخواهند حضور داشته باشند یا خیر بحث دیگری است.

شمشیربند خاطر نشان کرد: براساس قانون اگر یکی از اعضای علی‌البدل شورا بنای حضور در جلسات و عضویت نداشته باشد نفر بعدی به جلسات شورا دعوت می‌شود.

همچنین چند روز گذشته، عباسعلی رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری درباره آخرین وضعیت برگزاری جلسه شورای شهر ساری و اقداماتی که انجام شد، اظهار کرد: امکان برگزاری جلسه شورای شهر ساری با فراخوان به دو عضو علی‌البدل فراهم شده است.

وی با بیان اینکه دو عضو علی‌البدل شورای شهر با انصراف خود اعلام کردند که تمایلی به فعالیت در این دوره از شورا ندارند، افزود: فیض‌الله نفجم و جمال باقری انصراف خود از فعالیت در جلسه شورای شهر ساری را اعلام کردند.

فرماندار ساری با بیان اینکه پرویز شعبانی و سیدمحمد جعفری به عنوان جانشین معرفی شدند، اضافه کرد: دو نفر بعدی هم با طی مدت زمان قانونی برای حضور در جلسه شورای شهر ساری معرفی می‌شوند.

رضایی با اعلام اینکه شورای شهر ساری از فردا می‌تواند تشکیل جلسه دهد،افزود: زمان برگزاری جلسه بستگی به تصمیم رئیس شورا دارد و جلسه شورا با تشکیل ۶ نفر رسمیت می‌یابد.

براساس این گزارش، با ورود دستگاه قضا و دستگیری چهار نفر از اعضای شورای شهر جلسات شورا به مدت حدود دو ماه از رسمیت خارج شده بود.

سبحان بخشی و فرزاد گوهردهی از جمله دیگر اعضای علی‌البدل شورای شهر ساری هستند که منتظر تصمیم‌گیری برای جانشینی دو عضو دیگر دستگیر شده شورای شهر ساری هستند.

بنا بر اطلاعاتی که مسؤولان دستگاه قضا در اختیار افکار عمومی قرار دادند، تخلفات مالی علت دستگیری چهار عضو شورای شهر ساری بوده که همین موضوع زمینه از رسمیت افتادن جلسات شورای شهر ساری را فراهم کرده است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده (س.ن)،(ع،ذ)(م.م)،(ق.ق) و (ف.م) از جمله اعضای شورای شهر ساری بودند که به همراه تعدادی از کارکنان شهرداری ساری در پرونده تخلف مالی شهرداری و شورای شهر ساری دستگیر شدند.

متولیان امر قضا از برگزاری جلسه علنی دادگاهی تخلفات مالی شهرداری و شورای شهر ساری خبر داده بودند.

به گزارش خزرتیترخبر، جلسه علنی شورای شهر ساری با حضور علیجان شمشیربند، کوروش یوسفی، سیدعلی آقامیری و اسفندیار عشوری به اضافه دو عضو جدید شورای شهر بنا به اظهارات فرماندار ساری می‌تواند در روزهای آینده تشکیل شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :