آخرین عناوین

دوشنبه 14 مهر 1399-12:19 کد خبر:83911

مدیرعامل آبفا مازندران خبر داد:

سیلاب دلیل کدورت و اختلال آب شهرهای الف است/ آبرسانی با ۱۵ تانکر

مدیرعامل آبفا مازندران کدورت آب ناشی از وقوع سیلاب در سد البرز را دلیل اختلال آب در شهرهای گروه الف از جمله بابل و بابلسر ذکر کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی آبفای مازندران، مجید عبداللهی با اشاره به بروز مشکل در آبرسانی بابل و بابلسر، این اختلال را ناشی از وقوع سیلاب چند روز گذشته بیان کرد و گفت: وقوع سیل منجر به گل آلودشدن و کدورت آب سد البرز و لفور شده است.

وی با بیان اینکه درپی گل آلودشدن وکدورت آب سد لفور و البرز مجبور شدیم خط انتقال را ببندیم، افزود: میزان کدورت آب بیش از ۲۸۸ میلی متر بوده است و مجبور شدیم برای انتقال آب از بالا و سطح سد اقدام کنیم و در این راستا سعی شد با نصب سه لوله آب را به برداشت کنیم اما به دلیل پایین سطح آب نتوانستیم اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آبفا مازندران با تقدیر از همکاران آب منطقه‌ای اظهار داشت: در نهایت مقرر شد طی چند مرحله با نصب پمپ اقدام به برداشت آب کنیم و از دیشب برداشت آب از سد آغاز شده است.

عبداللهی با اظهار اینکه آب از امروز وارد مدار شده است، گفت: مقدار آب مورد نیاز برای شهرهای گروه الف بیش از هزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه است و ۵۰۰ لیتر در ثانیه را از سد و ۲۰۰ لیتر را از چاه‌ها تأمین کردیم.

وی ادامه داد: چند روز طول می‌کشد تا آب کامل در مخازن جاری و مشکل رفع شود و امروز نیز در حال نصب پمپ جدیدی هستیم تا حدود ۱۵۰ لیتر آب نیز از سد بیشتر برداشت کنیم.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران ادامه داد: در حال حاضر هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه آب مورد نیاز را از سفره‌های آبی تأمین می‌کنیم و در تلاش هستیم تا به تمام نقاط آبرسانی کنیم.

وی با بیان اینک ۱۵ تانکر آبرسانی در سطح شهرها فعالیت می‌کنند تا مشکل کمبود آب را برطرف کنند، گفت: طی روزهای آتی این مشکل حل می‌شود.

محمد ابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران نیز کدورت آب را دلیل اختلال در آبرسانی شهرهای گروه الف بیان کرد و گفت: با ساخت تصفیه خانه مشکل این شهرها برای همشه حل خواهد شد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :