آخرین عناوین

سه شنبه 15 مهر 1399-12:19 کد خبر:83918

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:

کرونا مشکلات پسماند در مازندران را مضاعف کرد

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران گفت: در زمینه پسماندها با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و هستیم و با شیوع کرونا مشکلات مضاعف شده است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، زباله معضل اصلی استان مازندران است از زمانی که شاهد شیوع ویروس کرونا در استان بودیم با اضافه شدن پسماندهای کرونایی بر دردسر مشکلات زباله در مازندران افزوده شد.

باوجود تاکیدات و شرایط خاص مازندران، تاکنون تدبیری جدی در این زمینه اندیشیده نشده است و همچنان زباله در صدر مشکلات و مسائل این استان است و با شیوع کرونا پسماندهای کرونایی نیز بر دردسرهای پسماند در استان افزود.

کلید حل مشکل پسماند در استان از سال‌های گذشته احداث نیروگاه زباله‌سوز و کمپوست بوده اما آنچه ما شاهد آن هستیم این است که هنوز ۲۸ مرکز دفن زباله در سطح این استان سرسبز داریم که هنوز زباله به شکل سنتی در آن دفن می‌شود.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران ، با اشاره به انجام عملیات ضدعفونی و بی‌خطرسازی پسماندهای کرونایی، اظهار کرد: آهک‌پاشی در سایت‌های زباله سطح استان نیز جز مواردی است که بر آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه نظارت بر بحث ضدعفونی و آهک‌پاشی پسماندهای کرونایی در مقصد در حال انجام است، افزود: در این زمینه شاهد اشکالاتی بودیم که با تذکر و برخورد کردیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اعلام اینکه ضدعفونی در مقصد جز مواردی است که حتما باید انجام شود، اضافه کرد: درصورت عدم توجه و تمکین در این زمینه با عوامل و مدیران پسماند برخورد خواهیم کرد.

این مسئول با اعلام اینکه در زمینه پسماندها با مشکلات بسیاری مواجه بودیم و هستیم و با شیوع کرونا مشکلات مضاعف شده است، خاطرنشان کرد: مشکل پسماند استان اعم از عفونی ،خانگی و سایر باید به‌صورت ریشه‌ای حل شود که امیدواریم راهکارهای اندیشیده شده در این زمینه به ثمر بنشیند و ما شاهد حل مشکلات باشیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :