آخرین عناوین

يکشنبه 16 شهريور 1393-19:14 کد خبر:844

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش مازندران خبر داد:

قطع خدمات دولت به بی سوادان در صورت عدم یادگیری سواد

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران از قطع خدمات و امتیازات افراد بی سواد که دارای شرایط سنی سوادآموزی بوده و از حضور در این کلاس‌ها خودداری می‌کنند، از سال 95 خبر داد.


به گزارش خزرخبر، داوود تقی‌نیا در نشست خبری به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی یکی از برنامه‌های در دست اجرای نهضت سوادآموزی استان را طرح با سواد کردن اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: در این طرح بیش از چهار هزار و 432 نفر شناسایی و زمینه برای جذب این افراد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم شد.

وی با بیان اینکه نرخ جمعیت باسواد مازندران 97 درصد می باشد خاطر نشان کرد: تنها سه درصد جمعیت استان بی‌سواد هستند.

تقی نیا اظهار داشت: این آمار براساس سرشماری نفوس مسکن سال 90 به دست آمد و این جمعیت در مازندران پراکنده هستند.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران تصریح کرد: برای ریشه‌کنی بی‌سوادی در استان دولت 29 دستگاه دولتی را موظف به همکاری با آموزش و پرورش کرد.

وی تصریح کرد: بیش از سه هزار آموزش‌یار به صورت غیررسمی امسال نیز در طرح نهضت سوادآموزی با این سازمان همکاری می‌کنند.

وی همچنین گفت: با اجرای این طرح افراد پس از شرکت در کلاس‌های آموزشی و دریافت آموزش لازم و اخذ گواهی سوادآموزی یارانه آنها مجددا برقرار می‌شود.

این مسئول جامعه هدف برای ریشه‌کن کردن بی‌سوادی در استان را افراد 10 تا 49 سال عنوان کرد و گفت: بیشتر بی‌سوادان استان بانوان هستند و تعداد بی‌سوادان خانم در مازندران دو برابر مردها هستند.

تقی‌نیا ادامه داد: جمعیت بی‌سواد در مازندران در بین جامعه شهری به دلیل افزایش روستاییان به شهر افزایش پیدا کرد و برای شناسایی افراد در شهرها با مشکلاتی مواجه هستیم که این مشکلات قبلا در روستاها وجود نداشت.

یکی از برنامه‌های در دست اجرای نهضت سوادآموزی استان را طرح با سواد کردن اولیا بی‌سواد دانش‌آموزان عنوان کرد و افزود: در این طرح بیش از چهار هزار و 432 نفر شناسایی و زمینه برای جذب این افراد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی فراهم شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش مازندران برنامه سال‌جاری این سازمان را تحت پوشش قرار دادن بیش از 17 هزار نفر در کلاس‌های نهضت سوادآموزی عنوان کرد و گفت: 60 نفر از معلمان رسمی آموزش و پرورش مازندران نیز در این طرح به‌کارگیری شدند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :