آخرین عناوین

يکشنبه 16 آذر 1399-9:58 کد خبر:85225

شمال نیوز گزارش می دهد:

ساری؛ « تافته جدا بافته » ؟ ! / به داد کسبه بازار ساری برسید

در حالی که بسیاری از شهرهای کشور محدودیت های کرونایی را مدیریت کردند اما ساری به دلایلی که تنها به قرمز بودن شرایط استناد می شود از بازگشایی واحدهای صنفی گروه دو ممانعت می گردد.


خزرتیترخبر: در حالی که بسیاری از شهرهای کشور محدودیت های کرونایی را مدیریت کردند اما ساروی ها همچنان باید زیر بار محدودیت های سنگین قرار داشته باشند .

براساس این گزارش، این در شرایطی است که حتی شهر تهران ، به عنوان مرکز کشور از امروز شاهد بازگشایی گروه دوم کسب و کارها است اما ساری به دلایلی که تنها به قرمز بودن شرایط استناد می شود از بازگشایی واحدهای صنفی گروه دو ممانعت می گردد.

از شهرهای بزرگ و کوچک کشور که حتی شرایط قرمز کرونایی را تجربه می کنند خبر می رسد گروه شغلی دو نیز از امروز شروع به فعالیت کرده اند اما مدیران مازندران و شهرستان ساری هنوز در این خصوص ابلاغیه ای را صادر نکرده اند .

براستی چرا در این شرایط حاد کرونایی که کسبه و بازار با همکاری مثال زدنی به تعطیلی دو هفته ای واحد های صنفی خود پرداخته اند ؛ بانک ها و تامین اجتماعی تعطیل نشده اند ؟ چرا علی رغم توقف درآمد واحد های صنفی هزینه های سرسام آور اجاره مغازه ، چک های صادر شده و حق بیمه بر دوش اهالی بازرا سنگینی می کند ؟

مغازه ام را تعطیلی کرده ام ؛ با اجاره ، بانک و تامین اجتماعی چه کنم ؟

یکی از فروشنگان پوشاک ساری می گوید من و همکارانم دو هفته  است که تعطیل کرده ایم و امروز وارد هفته سوم شدیم . کسانی که این تصمیمات را برای مردم می گیرند به این فکر کرده اند که یک کاسب باید معیشت خود را چگونه بگذراند؟ او می گویداجاره ماهیانه مغازه ام را چه کسی پرداخت می کند؟ صاحب مغازه به فعالیت من کاری ندارد؛ او اجاره اش را می خواهد. واقعا دولت چه تدابیری در نظر گرفته تا ما ورشکست نشویم؟ تاریخ چک های ما رسیده است،یا بانک ها و تامین اجتماعی را هم تعطیلی کنید و یا شرایط کار ما را با رعایت پرتکل ها فراهم کنید .

یک خانم که یک واحد صنفی پوشاک را اداره می کند هم به خبرنگار ما گفت : همه طلاهایم را فروختم تا چک هایم را پاس کنم. آخر این چه نحوه مدیریتی است که درساری انجام می شود،در شهرهای دیگر از این خبرها نیست .

یکی دیگر از بازاریان خوشنام ساروی هم به شمال نیوز گفت: این که همه باید برای مهار کرونا تلاش کنیم حرف درستی است و کسبه بازار نشان داادند که با تعطیل دو هفته ای اخیر همکاری خوبی داشتند اما واقعا در این شرایط  امرار معاش بسیار سخت شده است، من یک هفته دیگر هم در مغازه ام را بسته و به خانه بروم .

چه کسی می‌خواهد به من کمک کند؟ ما هم به سلامتی مردم احترام می‌گذاریم؛ اما واقعا کسی هست که حرف دل ما را بشنود؟کسی هست که بداند مردم با چه مشکلاتی مواجه هستند؟ فقط تعطیلی مغازه ها که نیست، در شهرهای بسیار دیگر گروه های شغلی دو را هم مجاز به فعالیت کردن اما در ساری انگار شرایط را طوری دیگر کرده اند .

به هر روی به نظر می رسد مدیران استانی و شهرستانی باید هر چه سریعتر فکری به حال اصناف و بازار کرده و شرایط بازگشایی با رعایت پرتکل های بهداشتی را فراهم نمایند . کاری که خوشبختانه در تهران و بسیاری از شهرها و مرکز استان های دیگر انجام شده و گروه شغلی دوم که گروهی مهم و پرتعداد است نیز در مسیر فعالیت قرار گرفته ند .

بدون تردید اصناف و بازارساری  نیز همچون گذشته با رعایت پرتکل های بهداشتی مصوبات ستاد کرونا را اجرا می نمایند .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :