آخرین عناوین

پنجشنبه 20 آذر 1399-17:31 کد خبر:85260

انتقاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

دورهمی ها وضعیت آمل را قرمز کرده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اصلی ترین شرایط درپایداری وضعیت قرمز کرونایی درآمل را اصرار شهروندان به برپایی دورهمی و تجمع‌های خانوادگی وفامیلی بیان کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، سید عباس موسوی چهارشنبه شب در نشست ویژه بررسی وضعیت قرمز کرونایی درشهرستان آمل که با حضور معاون سیاسی وامنیتی استاندار مازندران در فرمانداری آمل برگزار شد، افزود: برگزاری تجمعات اعم از دورهمی و میهمانی‌های فامیلی و خانوادگی در شهرستان آمل وجود دارد و این وضعیت نگران کننده است.

وی با بیان اینکه وضعیت قرمز کرونایی و تداوم آن در موج اول، دوم و در شرایط کنونی باعث شده تا شهرستان آمل به عنونان یکی ازبدترین شهرهای کرونایی کشور لقب بگیرد، اضافه کرد، تنها راه برای پیشگیری وقطع زنجیره کرونا در شهرستان آمل، الزام آورشدن شهروندان این شهرستان به پرهیز از برگزاری هر نوع تجمع‌ها و درخانه ماندن است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا مازندران با ابراز انگرانی از اینکه شهرستان آمل دریک ماه گذشته به واسطه پایداری رنگ قرمز کرونایی وضعیت بحرانی را سپری می‌کند، تصریح کرد، درصورت ادامه همین وضعیت و پذیرش بیماران جدید، بازگشت به شرایط عادی سخت خواهد بود.

دانشگاه علوم پزشکی، دراعلام رنگ کرونایی نقشی ندارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین به برخی شائبه‌ها از اعلام آمار و وضعیت نارنجی یا قرمز کرونایی درشهرستان ها ازجمله شهرستان آمل گفت، اعلام رنگ نارنجی یا قرمز کرونا به واسطه دوره و روند بیماری کرونا توسط وزارت بهداشت ودرمان اعلام می‌شود و هیچیک ازدانشگاه های علوم پزشکی سراسرکشور نقش ویا دخل وتصرفی درارائه آمار یا رنگ بندی ان ندارند.

موسوی با بیان اینکه واقعاً اکنون درشهرآمل وضعیت سلامت وجان شهروندان این شهر مورد بحث وتاکید هست، گفت، یکی از مهمترین هدف برگزاری این نشست، چرایی تداوم این بیماری که برابر آمارهای موجود برپایی تجمع‌های خانوادگی و دورهمی ها درآمل همچنان تهدید کننده سلامت شهروندان آملی در اوج گیری دوباره کرونا است.

وی تصریح کرد: که با سرد شدن هوا و بسته شدن فضای بیشتر خانه‌ها و نیز مکان‌های عمومی، پراکندگی بیماری بیشتر و حضور افراد درتجمع ها وجاهای شلوغ خطرناک‌تر از گذشته خواهد بود.

وضع کرونایی آمل تحت الشعاع استانی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به اینکه اکنون دروضعیت حاضر شرایط یک ماهه کرونا درشهرستان آمل، عملکرد استانی ومدیریت مقابله با بیماری کرونا را تحت الشعاع خود قرار داده است، گفت: با توجه به وضعیت فعلی در شهرستان آمل، ادامه محدودیت‌های کرونایی و سختگیرانه تر از گذشته باید ادامه داشته باشد.

موسوی افزود: عادی وسهل انگاری برخی شهروندان در زدن ماسک و فعالیت بازار وبازبودن مغازه‌ها در شرایط محدودیت کرونایی، مغایر با شیوه نامه‌های بهداشتی واعمال محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذربه بعد بوده است.

وی یادآورشد، درشرایطی که اکنون بیشتر استان‌ها با موج سوم همه گیری بیماری کرونا مواجه هستند، ویا آن را سپری کردند، استان مازندران چند هفته دیرتر درگیر موج سوم بیماری کرونا شده و باید برای خارج شدن از این وضعیت همه مقررات مربوط به رعایت بهداشت فردی و عمومی به طور کامل رعایت شود.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :