آخرین عناوین

شنبه 22 آذر 1399-16:4 کد خبر:85274

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران اعلام کرد:

ساری نارنجی شد/ وضعیت ۵ شهرستان مازندران همچنان قرمز است

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران گفت: براساس ارزیابی جدید ستاد ملی مقابله با کرونا، پنج شهرستان واقع در مبادی ورودی و خروجی استان همچنان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، سید عباس موسوی روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا مازندران در ساری افزود: در حال حاضر شهرستان های رامسر ، آمل ، بهشهر، نکاء و گلوگاه که در مبادی ورودی و خروجی استان های گیلان ، تهران و گلستان قرار دارند، وضعیت قرمز کرونایی را سپری می‌کنند.

وی ادامه داد: در ارزیابی جدید شهرستان های ساری ، نور و محمودآباد از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند و شهرستان های نکاء و رامسر نیز به دلیل افزایش آمار بیماران بستری با علایم ویروس کرونا از نارنجی به قرمز تغییر وضعیت دادند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در شرایط فعلی تا ارزیابی بعدی که اواخر هفته جاری انجام می شود، تمام واحدهای صنفی در شهرستان های با وضعیت قرمز به جز مشاغل سطح یک که ۲۲ رسته شغلی شامل واحدهای بهداشتی و درمانی و مشاغل خدمات رسان است، سایر مشاغل حق فعالیت ندارند.

وی فعالیت تمام واحدهای صنفی در شهرستان های استان با رنگ‌بندی نارنجی و زرد را نیز فقط تا ساعت ۱۸ عصر اعلام کرد.

طبق الگوی وزارت بهداشت مناطق کرونایی کشور به سه دسته با رنگ قرمز ، زرد یا نارنجی و سفید معرفی می شوند. زمانی وضعیت یک منطقه جغرافیایی قرمز ارزیابی می شود که تعداد بیماران بستری روزانه در هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت بیشتر از ۱۰ نفر باشد. شرایط نارنجی نیز به وضعیتی گفته می شود که تعداد بیماران کرونایی بستری در هر شبانه روز بیشتر از ۶ نفر باشد. وزارت بهداشت شرایط زرد را هم کمتر از چهار نفر ارزیابی می کند.

وضعیت بحرانی  گلوگاه و آمل

موسوی وضعیت ۲ شهرستان گلوگاه و آمل را از لحاظ آمار بیماران مبتلا به ویروس کرونا در وضعیت قرمز بحرانی اعلام کرد و گفت: در شهرستان گلوگاه ، روند ابتلا به ویروس کرونا در روستاها همانند مناطق شهری روند افزایشی به خود گرفت، به طوری که نیمی از بیماران بستری با علایم ویروس کرونا در این شهرستان را روستاییان تشکیل می دهند.

وی یکی از دلایل اصلی افزایش آمار بیماران را در این شهرستان نزدیکی آن با استان گلستان به عنوان استان های با آلودگی بالا اعلام و اضافه کرد: در شرایط فعلی سخت گیری برای رعایت پروتکل ها در این مناطق به خصوص روستاییان با اجرای طرح شهید سلیمانی افزایش یافت و با افزایش سطح رعایت پروتکل ها احتمال روند کاهش ابتلا برای هفته جاری در این شهرستان وجود دارد.

وی به وضعیت کرونایی شهرستان امل به عنوان نزدیک ترین ورودی استان از پایتخت کشور اشاره کرد و گفت: آمار بیماران بستری در شهرستان آمل در دو پیک گذشته روند افزایشی داشت و طرح های محدود سازی نیز در این شهرستان برای چهارمین هفته در حال انجام است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران خاطرنشان کرد : در این شهرستان نظارت های سخت گیرانه کرونایی تا کاهشی شدن روند آمار بیماران بستری و خروج از وضعیت قرمز ادامه خواهد یافت و با همکاری مردم در رعایت پروتکل های بهداشتی انتظار می رود تا این شهرستان نیز از وضعیت قرمز به سمت نارنجی برسد.

فاصله ۳۰ درصدی رعایت پروتکل ها

موسوی با قدردانی از تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان مازندران گفت: با وجود افزایش سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان با اجرای محدودیت های کرونایی از اول آذرماه، تا نقطه مطلوب رعایت پروتکل های بهداشتی که بین ۹۰ تا ۹۵ درصد است، همچنان فاصله ۲۵ تا ۳۰ درصدی داریم.

وی میانگین رعایت پروتکل های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک و فاصله گذاری فیزیکی را بین ۶۰ تا ۶۵ درصد اعلام کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا استان مازندران اظهارداشت : با وجود روند افزایش نسبی بیماران با علایم ویروس کرونا در استان طی هفته های اخیر، ولی همچنان این استان با پیک موج سوم فاصله زیادی دارد و روند بیماریابی با ترخیص به مرحله ثبات رسیده است.

براساس این گزارش، براساس آمار ارایه شده از سوی ۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران که ۲۴ ساعت قبل منتشر شد، هم اکنون ۸۹۹ بیمار با علایم ویروس کرونا در بیمارستان های سراسر استان بستری هستند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :