آخرین عناوین

سه شنبه 18 شهريور 1393-15:55 کد خبر:856

فرامرز درخشنده

دست خط وزیر را باور کنیم یا سرنوشت نامبارک شرکت صنایع چوب و کاغذ مازندران ؟!!!

وزیر صنایع در جریان بازدید از این مجتمع تاکید می نمایند که مازندران باید قطب تولید کاغذ در کشور شود وقصد داریم از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های توسعه ای صنایع چوب وکاغذ حمایت هایی صورت دهیم.


خزرخبر:وزیر محترم صنعت، معدن وتجارت که به تازگی از شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران بازدید کرده در دفتر یابود این شرکت بزرگ تولیدی نوشته: از این بازدید خوشحالم و از تلاش مدیران وکارکنان این مجتمع در ارتقاء تولیدو تامین بخشی از کاغذ مورد نیاز کشور ممنونم وامیدوارم که با اجرای طرح های توسعه ای این شرکت ، شاهد اوج گیری چوب وکاغذ در کشور باشیم وزارت صنعت در این خصوص همکاری لازم را به عمل خواهد آورد.

وزیر صنایع در جریان بازدید از این مجتمع هم تاکید می نمایند که مازندران باید قطب تولید کاغذ در کشور شود وقصد داریم از محل صندوق توسعه ملی برای طرح های توسعه ای صنایع چوب وکاغذ حمایت هایی صورت دهیم.

ابوالفضل روغنی گلپایگانی مدیر عامل این واحد عظیم صنعتی هم تاکید می کنند که راه اندازی خط سوم تولید درصنایع چوب وکاغذ مازندران از الزمات بقای این شرکت است!! او با ابراز نگرانی از روند واردات بی رویه کاغذ به کشور، ضرورت بازنگری در تعرفه واردات کاغذ وافزایش آن از ۴ به ۱۰ درصد را مورد تاکید قرار داده و اذعان نموده است که یکی از مشتریان بزرگ شرکت آموزش و پرورش است که می تواند ۵۰ هزار تن کاغذ مورد نیاز خود را از این شرکت تامین نماید در حالی که فقط ۲۰ درصد کاغذ مورد نیاز این وزارتخانه از این واحد تامین می شود!! وی در عین حال اعلام می کند که برای اجرای طرح های توسعه ای این شرکت، ۱۱۰ میلیون یورو اعتبار نیاز است.

مدیر عامل شرکت چوب وکاغذ مازندران در تکمیل دل نگرانی های خود در خصوص سرنوشت ۲۵۰۰ کارگر و بزرگترین واحد تولید کاغذ در ایران پیش بینی نموده که با ادامه وضعیت فعلی، این شرکت فقط تا دوماه دیگر توان پرداخت دستمزد کارگران را داشته باشد؟! این مدیرعامل با تجربه که بیش از ۳۰ سال سابقه در واحدهای تولیدی به مدیری جسور و ریسک پذیر معروف است رسانه ها وخبرگزاری ها را به یاری فراخوانده و گفته: انبارهای شرکت پراز کاغذهای تولیدی است و واردات بی رویه کاغذ با تعرفه تقریباً ناچیز نفس تولیدکنندگان را تنگ کرده!! براساس گزارش های تایید شده ظرف چند ماه اخیر بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار واردات کاغذ به کشور داشته ایم!!درحالی که بنابر اظهار وزیر محترم صنعت هم اکنون سالانه دو میلیون تن کاغذ در داخل تولید می شود!

دستخط وزیرمحترم صنعت در دفتر یادبود شرکت را در ذهنم مرور می کنم؛ سخنان دلگرم کننده ایشان را بپذیریم و یا واقعیتی که صنعت ما با آنها مواجه هستند؛ وزیر محترم که بارها چوب وکاغذ مازندران را از افتخارات ایران عزیز عنوان نموده اند آیا نمی دانند که در این واحد بیش از ۲۵۰۰ نفر شاغل هستند و حداقل ۲۰ هزار نفر غیر مستقیم با فعالیت این واحد امرار معاش می کنند؛ اگر فردای نوعی حقوق کارگران به تاخیر بیفتد وبحرانی پیش آید کدام یک از عزیزان مسئول پاسخگوی عواقب و تبعات این قضیه خواهند بود؟ به راستی تا کی باید کتاب پرافتخار واردات به شرط تعطیلی صنعت در ایران را بخوانیم بی آن که پایانی بر آن نوشته شده باشد؟!

در سالی که رهبر معظم آن را سال اقتصاد وفرهنگ نام گذاشتند و سیاست های اقتصاد مقاومتی را ابلاغ و همگان را مکلف به اجرایی شدن مفاد آن نموده اند، شنیدن این گونه اخبار مفهومش چیست؟ در مقابل پاتک سنگین واردات صنعتگران بی پناه به چه چیزی اتکاء نمایند و با کدام پشتوانه سربازان خود را پشت سنگرهای دفاع از استقلال و خودکفایی نگاه دارند؟! مگر می شود باور کرد که عده ای بی توجه به منافع نظام و کشور هرکاری که می خواهند انجام دهند و صنایعی همچون چوب و کاغذ را به خاک سیاه بنشانند! پس وظیفه دستگاه ها و نهادهای نظارتی چیست؟ آیا آنها نظارت می کنند ویا….!! چه معنایی دارد که وزارت آموزش وپرورش که وزیرش عضو کابینه ای است که خود را مطیع ولایت و خادم مردم می دانند و به دولت تدبیر وامید معروف هستند، فقط ۱۰ تا ۲۰ درصد کاغذ مورد نیازش را از شرکت های داخلی و از جمله چوب وکاغذ مازندران تامین نماید؛ مگر قرار نیست دولت حامی تولید کنندگان باشد ومگر آقای وزیر در بحث تدوین لایحه مهم حمایت از تولید کنندگان مشارکت نداشته اند که حالا به قهقرا رفتن یک واحد بزرگ تولیدی را به نظاره نشسته اند!

به فرض که قیمت کاغذهای تولیدی داخل کشور از جمله این شرکت کمی بالاتر از محصولات وارداتی است؛ آیا به صلاح نیست که در چنین شرایطی هم خرید از تولیدات داخلی دردستور کار باشد و یا …. ویا این که بعضی ها پورسانت های آنچنانی ولفت ولیست های شیرین را بر منافع ملی ترجیح می دهند!!

روی سخن بنده همچنین با عزیزانی است که ادعای حمایت از تولیدات داخل را دارند و چشم مبارکشان را بر واردات بی رویه با تعرفه های ناچیز بسته اند و همچون کبک سربه زیر برف برده اند وگمان می کنند خبری نیست!! آنانی که در هر پست وسمتی هستند و با خدای خویش عهد نموده اند به این نظام و مردم خدمت کنند، خداوند نگهدارشان باشد و آنانی که به نام خدمت، منافع خود و برخی افراد وگروها را برمصالح نظام ترجیح می دهند مطمئن باشند که در محضر خداوند رسوا خواهند شد!

از وزیر محترم صنعت که فردی کارکشته و بسیار دلسوز و قاطع هستند انتظار می رود هرگونه ملاحظات را کنار گذاشته و مدافع راستین و واقعی جامعه تولیدی باشند و در سالی که ایام بسیار حساسی را پیش رو داریم مدبرانه درجهت اعتلای صنعت گام بردارند و نام نیکی از خود در تاریخ صنعت ایران برجای بگذارند.

امید که با پیگیری های مجدانه ایشان و همراهی همه جانبه دولت محترم طرح های توسعه ای شرکت صنایع چوب وکاغذ مازندران به ثمر نشسته تا توان رقابتی این واحد و تولید کنندگان داخلی در جنگ نابرابر با رقبای خارجی افزایش یافته و مدیران شایسته صنعت ما با آسودگی خیال برای اعتلای ایران اسلامی تلاش نمایند.

خدایا چنان کن سرانجام کار،تو خوشنود باشی و ما رستگار

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :

  • lida
    يکشنبه 2 آذر 1393-21:15


    با سلام
    چرا به کارگران آخال رسیدگی نمیشود و با توجه به اینکه شیفتی شد و گروهی کار می کنند حقوق بسیار ناچیزشان متفاوت با همکارانشان می باشد؟