آخرین عناوین

پنجشنبه 20 شهريور 1393-13:39 کد خبر:865

خبرهای ویژه ناجا مازندران:

مردم هوشیار باشند/هرگونه اعتماد به هر شخصی ممنوع

اعتمادي که منجربه سوء استفاده شد / خط پايان بازي آنلاين 4 ميليون توماني/ شارژ تلفن همراه دوستان با سرقت اينترنتي/ دستگيري ضارب نمازگزاران " مسجد حاجيکلاي بابلسر " 


به گزارش خزرخبر و به نقل از ناجا مازندران،رئيس پليس فتا استان مازندران از دستگيري متصدي يک فروشگاه لوازم ساختماني که با سوء ساتفاده از اعتماد خريدار از کارت عابر وي سرقت کرده بود خبرداد .

سرهنگ احمدرضا رستمي رئيس پليس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در پي مراجعه فردي به نام" مجيد- م " مبني بر اينکه به هنگام دريافت پول از حساب شخصي خود متوجه برداشت غير مجاز مبلغ 15 ميليون ريال وجه از آن شد، موضوع در دستور کار کارشناسان پليس فتا قرار گرفت .

رئيس پليس فتا استان مازندران افزود: ماموران با انجام تحقيقات فني وعلمي موفق شدند فردي به نام " آرش - ي " را شناسائي و با هماهنگي مراجع قضائي وي را دستگير کنند .

رستمي در ادامه خاطر نشان کرد : متهم در بازجوئي هاي به عمل آمده ضمن اعتراف به سرقت از کارت عابر شاکي اظهار داشت ؛ در زمان خريد شاکي از فروشگاه وي رمز دوم آن را فعال و پس از گذشت مدت دو ماه از طريق يکي از کافي نت ها اقدام به سرقت موجودي آن کرد .

- سرهنگ رستمي در هشداري به دارندگان کارت هاي عضو شتاب از آنان خواست : رمز عبور و اطلاعات حساب بانكي خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران قرار ندهند تا زمينه اي براي تحريک به ارتکاب جرم از سوي ديگران فراهم شود وبراي اطلاع از تراکنش حساب خودSMS بانک حساب خود را فعال کنند تا جلوي سوء استفاده بيشتر مجرمان گرفته شود .

جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي درمازندران برگزار مي شود

دبير اجرايي جشنواره استاني "رسانه ، نظم و امنيت عمومي" با اشاره به برگزاري اين جشنواره در زمستان امسال و اهداء جوايز نفيس به شركت كنندگان آن ، گفت: علاقه مندان فقط تا 15 آذر ماه فرصت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره دارند.

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ دوم " عارف بابايي" دبير اجرايي جشنواره استاني "رسانه ، نظم و امنيت عمومي"  درباره برگزاری این جشنواره  گفت: با توجه به بازتاب مطلوب جشنواره رسانه، نظم و امنيت عمومي كه در سال گذشته در سطح ملي برگزار شد ، امسال نيز به منظور افزايش احساس امنيت اجتماعي، فرماندهي انتظامي استان در نظر دارد تا در چارچوب ماموريت ها و وظايف اجتماعي خود، جشنواره اي با عنوان"رسانه و نظم و امنيت عمومي" با همراهي و همکاري اصحاب رسانه و فرهيختگان حوزه قلم و انديشه در سطح استاني برگزار كند.

وي اهداف اين جشنواره را "تقويت بسترها و زمينه هاي رسانه اي نظم و امنيت عمومي"، "بسط و گسترش تعامل هدفمند ناجا و رسانه ها"و "تقويت سهم رسانه ها در پيشگيري اجتماعي" برشمرد.

دبير اجرايي نخستين جشنواره رسانه ، نظم و امنيت عمومي، " ظرايف روان شناختي نشر و تحليل اخبار حوادث و رخ دادها"،" ابعاد جامعه شناختي تهيه"،"تدوين و انتشار اخبار اجتماعي"،"كنش وري رسانه ها در حيطه ترويج قانون گرايي و نظم پذيري" را از موضوعات و محورهاي اين جشنواره عنوان كرد.

وي اضافه كرد: "ساز و کارهاي رسانه اي ارتقاي نظم و امنيت اجتماعي"،" سهم و نقش رسانه ها در ارتقاي تعامل پليس و مردم" ، "قانون گرايي و خود مراقبتي در مقابل جرايم و آسيب هاي اجتماعي" ، "نقش مردم در پيشگيري از سرقت" و "ترافيك و نظم اجتماعي" از ديگر محور ها و موضوعات اين جشنواره است.

سرهنگ عارف بابايي رئيس مرکز اطلاع رساني و افکار عمومي مازندران گفت: يكدسته از محورها و موضوعات اين جشنواره بر اساس موضوعات تدوين شده از سوي ناجا به استان ابلاغ شده و دسته اي ديگر موضوعات و محورهايي است كه با تدابير فرمانده محترم انتظامي استان و بر اساس اولويت هاي سال و اولويت هاي اجتماعي استان تدوين شده است و هدف افزايش احساس امنيت در استان است.

دبير اجرايي نخستين جشنواره رسانه ، نظم و امنيت عمومي خاطر نشان ساخت: اين جشنواره با همكاري ادره كل فرهنگ وارشاد اسلامي استان، صدا و سيماي مركز مازندران،روابط عمومي استانداري، معاونت فرهنگي اجتماعي شهرداري ساري، حوزه هنري استان و بانك قوامين برگزار خواهد شد.

وي بيان داشت: علاقه مندان مي توانند آثار خود در بخش هاي "خبر"، "تيتر"، عكس"،"مصاحبه" و "گزارش خبري و غير خبري" كه در رسانه هاي مکتوب شامل "روزنامه ها ، هفته نامه ها و گاهنامه ها" و مجازي شامل "خبرگزاري‌ها و پايگاه هاي اطلاع‌رساني اينترنتي" را به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

سرهنگ بابايي ادامه داد: تمام روزنامه نگاران، مديران مسئول، نويسندگان، خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاري ها و پايگاه هاي خبري،مصاحبه گران و گزارشگران، دانشجويان حوزه رسانه مي توانند آثار منتشر شده خود ويژه استان،در بازه زماني دو ساله "15 آذرماه 91 تا 15آذر 93" را به آدرس دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.

دبير اجرايي جشنواره ادامه داد: آثاري در جشنواره شرکت داده مي شود که در فاصله زماني پيش گفته در يکي از نشريات سراسري، محلي، خبرگزاري ها و پايگاه هاي اطلاع رساني اينترنتي که داراي مجوز انتشار و فعاليت هستند، منتشر و يا به چاپ رسيده باشد.

سرهنگ دوم عارف بابايي رئيس مرکز اطلاع رساني و افکار عمومي خاطر نشان كرد: زمان برگزاري مراسم اختتاميه و تقدير از برگزيدگان در اسفندماه سال جاري خواهد بود و علاقمندان مي توانند براي كسب اطلاعات بيشتر به سايت http://www.festival.police.ir مراجعه كنند.

وي تاكيد كرد: آثار ارسالي بايد در دو نسخه و به صورت مكتوب و تاييد شده از سوي رسانه مربوطه به دبير خانه جشنواره ارسال شود تا هيات داوران آن را مورد ارزيابي قرار دهند.

سرهنگ دوم عارف بابايي رئيس مرکز اطلاع رساني و افکار عمومي مازندران تصريح كرد: دبيرخانه جشنواره به آدرس مازندران، ساري ، انتهاي بلوار ارتش ، جنب پل شهيد سردار نبوي ، معاونت اجتماعي، اداره اطلاع رساني - دبيرخانه رسانه و نظم و امنيت عمومي با شماره تلفن 2182322 با پيش شماره 011 و پست الكترونیکی mazandaran.social@police.ir آماده دريافت آثار ارسالي مي باشد.

دستگيري کيف قاپ حرفه اي در ساري

با تلاش ماموران کلانتري 14 شهرستان ساري استان مازندران کيف قاپ حرفه اي با بيش از 20 فقره سرقت در اين شهرستان شناسايي ودستگير شد .

سرهنگ " يارعلي نيازي" فرمانده انتظامي شهرستان ساري در گفت و گو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت : درپي وقوع چندين فقره کيف قاپي و سرقت اموال عابران توسط راکب يک دستگاه موتورسيکلت در محدوده خيابان معلم موضوع در دستور کار ماموران کلانتري 14 اين شهرستان قرار گرفت .

وي افزود : ماموران با بکارگيري منابع اطلاعاتي و تحقيقات علمي موفق شدند فردي به نام " ايمان – الف " را شناسايي ودر اقدامي ضربتي وي را دستگير کنند .

نيازي تصريح کرد : متهم که از طريق مالباختگان مورد شناسايي قرار گرفته بود در بازجويي هاي به عمل آمده به بيش از 20 فقره سرقت وکيف قاپي در محدوده خيابان معلم اين شهرستان اعتراف کرد .

وي خاطر نشان کرد : ضمن هماهنگي با مراجع قضائي در بازديد از منزل اين متهم يک قبضه قمه ،يک عدد چاقو،20 دستگاه گوشي تلفن همراه ، يک عدد دستگاه پخش خودرو، چندين عددکيف دستي ،يک دستگاه جي پي اس و ساير وسايل سرقتي کشف شد.

کشف بيش از 4 کيلو مواد مخدر در قائمشهر

با اجراي طرح تشديد ارتقاء امنيت اجتماعي درشهرستان قائمشهر استان مازندرن از يک عامل افيوني در اين شهرستان 4 کيلو و385 گرم ترياک کشف شد .

سرهنگ محمد رضا قدمي فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت : در راستاي ارتقاي امنيت اجتماعي در شهرستان قائمشهر و مقابله با جرائمي نظير سرقت در اين شهرستان طرح پاکسازي مناطق آلوده وجرم خيز در دستور کار يگان هاي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر افزود : در اجراي اين طرح ضمن هماهنگي با مراجع قضائي از 50 نقطه آلوده به مواد مخدرو جرم خيز که مورد شناسائي قرار گرفته بودبازديد به عمل آمد .

سرهنگ قدمي تصريح کرد : در عمليات هاي انجام شده 25 سارق سابقه دار وعامل افيوني در اين شهرستان دستگير و يک با ند تهيه وتوزيع مواد مخدر نيز متلاشي شد .

قدمي از دستگيري 85 معتاد پر خطر و معرفي آنان به مراکز درماني ومراکز ترک اعتياد خبر داد وخاطر نشان کرد : ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان حين اجراي طرح موفق به شناسائي وانهدام يک باند تهيه وتوزيع مواد مخدر و کشف 4 کيلو و 385 گرم انواع مواد مخدر از اين باند شدند .

وي افزود : کشف 5 فقره سرقت ، 438 عدد انواع قرص هاي غير مجاز ، توقيف 18 دستگاه خودروو 19 دستگاه موتورسيکلت به دليل حمل مواد مخدر و ايجاد ناهنجاري هاي اجتماعي و 15 دستگاه ترازوي توزين مواد مخدر از ديگر موفقت هاي انتظامي قائمشهر در اجراي اين ماموريت بوده است .

وي در خاتمه از شهروندان قائمشهري خواست : براي حفظ امنيت و برقراري نظم اجتماعي در شهرستان با پليس همکاري کرده و هرگونه اطلاعات واخباري در زمينه مسانل امنيتي را به مرکز فوريتهاي پليسي 110 اعلام کنند .

معلمان و دانش آموزان سرمايه اجتماعي پليس

فرمانده انتظامي شهرستان جويبار در جلسه تعاملي با رئيس آموزش و پرورش شهرستان گفت : معلمان و دانش آموزان جزء سرمايه هاي اجتماعي پليس هستند.

به گزارش پايگاه خبري پليس ، سرهنگ " سيد رحمان رضازاده " در ديدار با رئيس سازمان آموزش و پرورش شهرستان جويبار گفت : نيروي انتظامي مسئوليت ، ايجاد نظم و امنيت و آموزش و پرورش نقش تعليم و تربيت را در جامعه بر عهده دارد و معلمان و دانش آموزان به عنوان سرمايه هاي اجتماعي اين دو نهاد هستند و ارتباط دو سويه اين دو نهاد باعث رشد ، توسعه و ارتقاء امنيت خواهد شد.

وي با اشاره به نقش جامعه پذيري آموزش و پرورش اظهار داشت : كاركرد عمومي آموزش و پرورش اجتماعي كردن افراد جامعه است و در اين راستا انتقال فرهنگ و اخلاق اسلامي ، تربيت اسلامي ، گزينش تخصصي و نظارت بر ارزشها موجب شگل گيري شخصيت افراد ، امنيت و سلامت جامعه خواهد شد .

"رضازاده گنجي " آسيب پذير بودن كودكان و نوجوان در برابر ناهنجاريها و آسيبهاي اجتماعي در فضاي آموزشي را مهم دانست و خاطر نشان کرد : تنها راه مقابله با ناهنجاريها و آسيبها اجتماعي آموزش مهارتهاي زندگي به دانش آموزان و آحاد مردم جامعه است و در اين مسير نقش آموزش و پرورش و پليس بسيار مهم است زيرا معلمان هنر بهتر زيستن را به تك تك افراد جامعه مي آموزند.

درادامه اين نشت " محمد علي ميري " رئيس آموزش و پرورش شهرستان جويبار از تعامل و همكاري نيروي انتظامي در راستاي پيشگيري از آسيبهاي اجتماعي در فضاي آموزشي و جامعه قدرداني كرد و گفت : مهمترين دغدغه آموزش و پرورش توسعه و تربيت نيروي كارآمد براي جامعه است و مدرسه دومين فضائي اجتماعي در تكوين شخصيت رواني افراد است.

وي ادامه داد : معلمان در فضائي آموزشي دانش آموزان را تربيت و پرورش مي دهند و پليس در جامعه به عنوان معلمان نظم و امنيت بر رفتار مردم نظارت مي كند ، آموزش و پرورش و پليس در تعاملات و پژوهشهاي مشترك مي بايست تهديدات و آسيبهاي اجتماعي را به فرصت تبديل کند .

دستگيري سارقان تحت تعقيب در قائمشهر

سارقاني که با سرقت کارت عابر بانک 50 ميليون توماني از شهرستان گرمسار متواري شده بودند در شهرستان قائمشهر استان مازندران شناسايي و دستگير شدند.

سرهنگ "محمد رضا قدمي" فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي اعلام پليس آگاهي شهرستان گرمسار مبني بر سرقت کارت عابر بانک يکي از شهروندان و برداشت وجه آن توسط سارقان در شهرستان هاي بابل و قائمشهر موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامي شهرستان قائمشهر افزود: ماموران با بکارگيري منابع اطلاعاتي و تحقيقات گسترده پليسي موفق شدند سارقان به نام هاي "ح –ش"، "و –س"، "م –ت" و "ف- ص" را که با يک دستگاه خودروي پژو 206 در اين شهرستان در حال عبور بودند را شناسايي و متوقف کنند.

سرهنگ قدمي خاطر نشان کرد: کارت عابري که توسط متهمان به سرقت رفته بود بالغ بر 50 ميليون تومان موجودي داشته که آنان مقداري از اين وجه را صرف خوشگذراني هاي خود کرده بودند.

وي در خاتمه اظهار داشت: متهمان که هيچگونه نسبتي با يکديگر نداشتند پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شدند.

دستگير4سارق با 15فقره سرقت در آمل

با تلاش ماموران انتظامي کلانتري هاي 11 و 12 شهرستان آمل 4 سارق دستگيرو به 15 فقره سرقت اعتراف کردند .

«سرهنگ نوروزعلي شاليکار» جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان آمل درگفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : پيشگيري از سرقت و ايجاد نظم و امنيت با مشارکت و همکاري اقشار مختلف جامعه امکان پذير است و علت اصلي اغلب سرقت ها بي توجهي شهروندان به توصيه هاو هشدارهاي انتظامي در خصوص رعايت اصول ايمني درمقابله با سرقت است.

سرهنگ شاليکار گفت: ماموران انتظامي در برخورد با جرائم به ويژه سرقت ، با افزايش گشتهاي محسوس و غيرمحسوس و مستمر در سطح حوزه هاي استحفاظي ، سعي در برقراري امنيت و شناسايي و دستگيري سارقان دارند .

وي افزود: در همين راستا ماموران کلانتري هاي 11 و 12 طي دو روز گذشته موفق شدند 4 سارق حرفه اي را در اين شهرستان شناسايي و دستگير کنند .

شاليکار در ادامه تصريح کرد : سارقان دستگير شده در بازجوئي هاي پليسي به 15 فقره سرقت داخل خودرو ، ساختمان نيمکاره و کارگاه اعتراف و پس از تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شدند .

جانشين فرماندهي انتظامي شهرستان آمل در پايان ضمن درخواست از شهروندان براي رعايت هشدارهاي انتظامي و نکات ايمني در پيشگيري از سرقت گفت : هرگونه اطلاع از فعاليت هاي مجرمانه را با تلفن 110 و يا پيامک 300051110 به پليس اطلاع دهند .

خط پايان بازي آنلاين 4 ميليون توماني

رئيس پليس فتا استان مازندران از دستگيري نوجوان 13 ساله اي که با سرقت اينترنتي از کارت عابر پدر دوست خود در طول دوروز متوالي 4 ميليون تومان صرف بازي هاي آنلاين کرده بود خبرداد .

سرهنگ احمدرضا رستمي رئيس پليس فتا استان مازندران در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس گفت : در پي مراجعه فردي به نام "صفر – ع " که با مراجعه به بانک متوجه برداشت غير مجاز 40 ميليون ريال از موجودي حساب خود شده بود موضوع در دستور کار ماموران پليس فتا استان قرار گرفت .

رئيس پليس فتا استان مازندران افزود : کارشناسان پليس فتا با انجام تحقيقات علمي و پليسي موفق نوجوان 13 ساله اي به نام "امير – ع " را شناسائي و با هماهنگي مراجع قضائي وي را دستگير کردند .

رستمي در ادامه تصريح کرد : متهم که از دوستان فرزند شاکي بود در تحقيقات پليسي به برداشت وجه از حساب وي با استفاده از اطلاعاتي که از حساب وي داشته از طريق مهندسي اجتماعي اعتراف کرد .

رستمي همچنين اظهار داشت : متهم که در دوروز متوالي 40 ميليون ريال از اين حساب برداشت کرده بود آن را صرف خريد کارت الکترونيکي جهت انجام بازي آنلاين"mr90 " کرد .

سرهنگ رستمي در خاتمه طي هشداري به دارندگان کارت هاي عضو شتاب از آنان خواست :

1- رمز عبور و اطلاعات حساب بانكي خود را به هيچ عنوان در اختيار ديگران قرار ندهند تا زمينه اي را براي تحريک به ارتکاب جرم از سوي ديگران فراهم شود .

2- چون بازي هاي رايانه اي اعتياد آور است ، بر عملکردفرزندان خود در فضاي مجازي نظارت بيشتري داشته باشند.

دستگيري نوجوان 14 ساله به جرم همدستي با سارق موتورسيکلت

نوجوان 14 ساله قائمشهر ي که با نقشه هاي شوم همسر خواهر خود همدست وي در سرقت هفت دستگاه موتورسيکلت شد توسط ماموران انتظامي اين شهرستان شناسائي ودستگير شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، درپي کسب خبري از منابع اطلاعاتي مبني بر سرقت موتورسيکلت توسط فردي به نام "اشکان – خ " با همدستي برادر14ساله همسر خود به نام "سالار- خ " موضوع در دستور کار ماموران انتظامي اين شهرستان قرار گرفت .

در اجراي اين ماموريت ماموران کلانتري 13 شهرستان ، نوجوان 13 ساله اي را در حال بازکردن درب خودروئي که در خيابان کارگر اين شهرستان پارک بوده مشاهده ودستگير کردند.

اين گزارش حاکي است ، اين متهم که در بازرسي از مقاديري مواد مخدر شيشه و آلات استعمال آن کشف شد ، در تحقيقات پليسي به همدستي با "اشکان" در سرقت موتورسيکلت اعتراف کرد .

نامبرده در تحقيقات پليسي اظهار داشت ؛ با راهنمائي هاي اشکان وي که به دليل سن کم کمتر کسي به وي مشکوک مي شد زمينه رابراي سرقت فراهم کرده ، پس از آن اشکان در يک اقدام غافلگيرانه اقدام به سرقت موتورسيکلت مي کرد .

درادامه اين گزارش آمده است ، در اقدامي ضربتي ، اشکان نيز دستگيرودر تحقيقات پليسي تاکنون به 7 فقره سرقت موتورسيکلت ، پخش مواد مخدر ، سرقت احشام ودوچرخه در سطح شهرستان قائمشهر اعتراف کرد .

اين گزارش مي افزايد ، با هماهنگي مراجع قضائي در بازرسي از منزل متهمان 3 جفت پلاک سرقتي کشف شد .

لازم به ذکر است ، طي حکمي از سوي مراجع قضائي ، "سالار – خ" به مرکز تربيتي و" اشکان- خ" به زندان معرفي شدند .

سرعت عمل دريابانان مازندران خانواده اي را از مرگ نجات داد

با حضور به موقع و سرعت عمل دريابانان ناوگروه شناوري فريدونکنار استان مازندران پنج تن از اعضاء يک خانواده که ميهمان سواحل درياي خزر بودند از مرگ حتمي نجات پيدا کردند.

سرگرد" سيد ابراهيم نورس" فرمانده ناوگروه شناوري" فريدونکنار" گفت: حضور به موقع و رصد مناطق حوزه استحفاظي و پوشش کامل منطقه توسط دريابانان ناوگروه باعث نجات جان پنج ميهمان استان مازندران در سواحل درياي خزر شد.

" نورس"افزود: دريابانان هنگام گشت زني در حوزه استحفاظي متوجه واژگوني يکي از شناورهاي تفريحي که به دليل عدم دقت و رعايت اصول دريانوردي توسط سکاندار شناور به همراه پنج مسافر به داخل دياي خزر شده بودند؛ نجات جان ميهمانان در امواج خروشان خزر را در کمترين زمان در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده ناوگروه شناوري فريدونکنار افزود: دريابانان ناوگروه با هوشياري و سرعت عمل بالا با کمک دو شناور و همراهي ناجيان غريق در ابتدا جان کودک 8 ساله سپس مادر خانواده را که با کمک جليقه نجات بر روي آب شناور بودند؛ را قبل از برخورد با امواج خروشان دريا نجات دادند.

وي در ادامه تصريح کرد: بعد از نجات جان مادر و کودک، دريابانان دو غريق ديگر را که در حال فاصله گرفتن از شناورهاي امدادي بودند؛ در اقدامي هوشمندانه از مرگ حتمي نجات دادند.

نورس اضافه کرد: بعد از نجات جان 4 غريق يکي از اعضاي خانواده که با واژگوني شناور به زير آب فرو رفته بود و در زير شناور گرفتار شده بود با اقتدار، شجاعت و از جان گذشتگي دريابانان و ناجيان غريق موفق به جابجايي شناور مذکور شده و جسم بي جان آخرين فرد گرفتار در درياي خزر را نيز نجات دادند.

در پايان با حضور به موقع کارکنان هلال احمر و انتقال آخرين نفر به مرکز درماني، اين سناريو خطرناک و حادثه ساز با اقتدار، هوشياري و حضور به موقع دريابانان به پايان رسيد.

شارژ تلفن همراه دوستان با سرقت اينترنتي

فردي که با داشتن رمز دوم کارت عابر بانک دوست خود اقدام به خريد شارژ تلفن همراه براي ديگر دوستانش مي کرد ، توسط پليس فتا آمل دستگير شد .

به گزارش پايگاه خبري پليس ، درپي مراجعه شحصي به پليس فتا آمل و اعلام اينکه از حساب بانکي اش مبلغي حدود يک ميليون و 600 هزار تومان به صورت غيرمجاز برداشت شده است ، ماموران اين پليس بررسي موضوع را در دستور کار خود قرار دادند .

بنابراين گزارش ، با بررسي هاي انجام شده و اقدامات پليسي مشخص شد وجوه سرقتي از حساب شاکي ، صرف خريد شارژ تلفن همراه شده است .

در اين گزارش آمده است ، با اقدامات اطلاعاتي و پليسي ويژه ، خريدار شارژهاي تلفن همراه مشخص و در عملياتي غافلگيرانه توسط ماموران پليس فتا آمل دستگير شد .

اين گزارش حاکي است ، متهم دستگيرشده در بازجوئي ها ضمن اعتراف به کلاهبرداري اظهار داشت؛ با داشتن شماره اطلاعات کارت و رمز دوم عابر بانک دوستش ، اقدام به برداشت وجه در قالب خريد شارژ تلفن همراه براي خود و ديگر دوستانش مي کرد .

لازم به ذکر است ، متهم دستگير شده با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد .

 کلاهبرداري يک ميلياردي از شرکت فولاد

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود استان مازندران از دستگيري پنج کلاهبردار حرفه اي يک ميليارد توماني از شرکت فولاد البرز خبر داد.

سرهنگ "هادي نصيري" فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت :در پي مراجعه نماينده حقوقي شرکت فولاد در شهرستان مياندرود مبني برتائيد بارنامه هايي بدون ورود بار توسط فردي با لهجه اصفهاني در اين شرکت موضوع در دستور کار ماموران پليس آگاهي اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود افزود : ماموران با بکار گيري منابع اطلاعاتي در مراجعه ي مجدد متهم به اين شرکت وي را دستگير و تحقيقات پليسي را از وي آغاز کردند .

سرهنگ نصيري درادامه اظهار داشت : متهم به نام" مهدي – خ " در تحقيقات اوليه با رد اتهامات وارده بارنامه صادر شده را مربوط به خودرويي عنوان کرد که در بارنامه ذکر شد ، اما خودرويي با مشخصات ذکر شده در اطراف اين شرکت مشاهده نشد .

سرهنگ نصيري خاطر نشان کرد : متهم پس از مواجهه با دلايل و اثبات جرم به پنج فقره کلاهبرداري از اين شرکت با استفاده از بارنامه هاي جعلي به همراه افرادي به نام هاي" غلامعلي- ي"مهدي- خ"،" مهدي- ت"و" سعيد- ت" اعتراف کرد .

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود خاطر نشان کرد : متهمان که پس از چند بار جابجايي بار در اين شرکت متوجه ضعف در قسمت تائيديه بارنامه ها شده بودند ، پس از بارگيري بار و شمش آهن از کارخانه ذوب آهن اصفهان خودرو را به همراه بار آن در اصفهان نگه داشته و فردي را بوسيله اتوبوس به اين شرکت مي فرستادند و فرد فرستاده شده نيز با استفاده از شلوغي و ازدهام مراجعان به اين شرکت بار نامه هاي خود را تائيد کرده و ضمن دريافت کرايه حمل به مقصد خود باز مي گشت .

سرهنگ نصيري ادامه داد : متهمان پس از اطمينان از تائيد بار نامه هاي خود شمش هاي آهن را به مالخران مي فروختند .

نصيري بيان داشت : ماموران پس از اخذ نيابت قضائي با همکاري ماموران پليس آگاهي اصفهان در اقدامي غافلگيرانه خودروي مورد نظر را به همراه 10 شاخه شمش آهن در يکي از شهرستان هاي استان اصفهان مشاهده و آن را توقيف کردند.

وي همچنين اظهار داشت : در ادامه اين عمليات ها مقادير قابل توجهي از اجناس فروخته شده به شرکت مذکور در قالب بارنامه هاي فاقد بار از مالخراني که توسط ماموران شناسايي شدند نيز کشف شد .

فرمانده انتظامي شهرستان مياندرود ادامه داد : ساير همدستان متهم نيز دستگير و در بازجويي هاي به عمل آمده به کلاهبرداري از شرکت با استفاده از فروش شمش هاي آهن آلات اين شرکت به مالخران ضمن دريافت کرايه حمل آن اعتراف کردند .

وي افزود : با بررسي هاي به عمل آمده متهمان تاکنون بيش از يک ميليارد تومان از اين شرکت کلاهبرداري کرده اند .

شهروندوظيفه شناس ساروي سارق خودرو را غافلگير کرد

هوشياري و تماس سريع يکي از شهروندان وظيفه شناس ساروي منجر به کشف خودروي سرقت شده توسط ماموران انتظامي ساري در کمتر از 5 دقيقه شد .

سرهنگ يارعلي نيازي فرمانده انتظامي شهرستان ساري در گفتگو با خبر نگار پايگاه خبري پليس گفت: در پي تماس تلفني احدي از شهروندان مبني سرقت خودروي پژو متعلق به وي که پس از روشن گذاشتن آن براي خروج از منزل در حال بازکردن درب پارکينگ بوده موضوع در دستور کار يگان هاي انتظامي اين شهرستان قرار گرفت .

فرمانده انتظامي شهرستان ساري افزود : در ادامه عمليات جستجو براي دستگيري سارق اين خودرو وکشف خودروي مسروقه يکي از شهروندان به نام " خانم آ" طي تماسي با مرکز فوريتهاي پليسي اظهار داشت ؛ دو نفر با رفتار هاي مشکوک وبا سرعتي زياد با يک دستگاه خودرو وارد حياط منزلي در همسايگي شان شدند .

سرهنگ نيازي درادامه تصريح کرد : ماموران بلافاصله به محل اعلام شده عزيمت و ضمن هماهنگي با مراجع قضائي با ورود به اين منزل ، سارق به نام "اميد – ر "که در کمتر از 5 دقيقه از سرقت خودرو در حال بازکردن قطعات آن بوده را دستگير کردند .

وي همچنين اظهار داشت ، طي هماهنگي هاي به عمل آمده با مراجع قضائي در ادامه بازرسي از اين منزل يک دستگاه موتورسيکلت سرقتي نيز کشف شد .

سرهنگ نيازي در خاتمه با اشاره به اينکه همکاري و مشارکت مردم با نيروي انتظامي درايجاد امنيت جامعه و همچنين پيشگيري از جرايم نقش بسيار مهمي خواهد داشت خواستار همکاري هر چه بيشتر مردم با پليس شد .

دستگيري ضارب نمازگزاران " مسجد حاجيکلاي بابلسر "

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر مازندران از شناسايي و دستگيري ضارب نمازگزاران مسجد روستاي حاجيکلاي بخش بهنمير اين شهرستان خبر داد .

به گزارش پايگاه خبري پليس، سرهنگ " عباس فتحعلي پور" فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر، ضمن تکذيب خبر منتشر شده در يکي از سايت هاي خبري محلي مبني بر حمله فردي چاقو به دست به نمازگزاران نماز جمعه شهرستان بابلسر، از شناسايي و دستگيري ضارب نمازگزاران مسجدي در بخش بهنمير اين شهرستان خبر داد .

وي تصريح کرد: غروب روز سه شنبه يازدهم شهريورماه سال جاري در پي تماس هاي مردمي با مرکز فوريت هاي پليسي 110 شهرستان بابلسر، مبني بر حمله مردي به نمازگزاران مسجدي در بخش بهنمير اين شهرستان، ماموران انتظامي بخش سريعاً به محل حادثه عزيمت کردند.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر افزود: ماموران با حضور در محل حادثه واقع در روستاي حاجيکلا در بررسي هاي اوليه دريافتند، فردي به نام " م – م " 55 ساله که از وضعيت روحي و رواني نامناسبي برخوردار بوده با چاقو وارد مسجد شده و به علت مشکلات رواني به نمازگزاراني که در حال اداي فريضه نماز مغرب و عشاء بودند، حمله ور مي شود.

سرهنگ فتحعلي پور يادآور شد: در پي اين حادثه سه نفر از نمازگزاران مجروح که با حضور اورژانس 115 مصدومان به مرکز درماني منتقل شدند و ضارب دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بابلسر گفت: متهم پس از دستگيري و تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي و سپس روانه زندان شد.

کشف 22 کيلو گرم مواد مخدر در جاده" هراز" آمل

ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل مازندران، با متوقف کردن يک دستگاه خودرو سواري در جاده هراز ،22 کيلو و750 گرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند .

به گزارش پايگاه خبري پليس، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر شهرستان آمل در پي کسب خبري مبني بر فعاليت افرادي در امر تهيه و توزيع مواد مخدر به صورت گسترده در سطح استان، اقدامات اطلاعاتي و پليسي را براي شناسايي و دستگيري متهمان در دستور کار قرار دادند .

ماموران پس از چند روز کار اطلاعاتي يکي از متهمان اين پرونده را که با يک دستگاه خودرو پرايد در حال تردد در جاده هراز بوده، شناسايي کردند.

براساس اين گزارش، ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر در يک عمليات مشترک و هماهنگ با پليس راه خودروي مورد نظر را متوقف کردند.

ماموران ضمن دستگيري متهم به مواد مخدر به نام " علي – ص " در بازرسي از اين خودرو موفق شدند، 19 کيلو و750 گرم حشيش را به همراه سه کيلو ترياک که بطرز ماهرانه اي جاسازي شده بود، کشف و ضبط کردند.

متهم پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني تحويل مرجع قضايي شد.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :