آخرین عناوین

دوشنبه 8 دی 1399-16:35 کد خبر:87359

هردم از این باغ بری می رسد:

کمبود انسولین نوترکیب قلمی در مازندران/ بیماران سرگردان هستند

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: در زمینه انسولین های قلمی نوترکیب با کمبود مواجه هستیم، سهمیه پاسخگوی نیازها نیست.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از مهر، محمدرضا شیران درباره کمبود انسولین در استان با بیان اینکه انسولین‌های قلمی نوترکیب دارای کمبود است، افزود: این نوع انسولین طبق سهمیه توزیع می‌شود اما پاسخگوی نیازها نیست.

وی با اظهار اینکه انسولین در بازار آزاد عرضه نمی‌شود مگر آنکه فرد بیمار دفترچه درمانی نداشته باشد، گفت: آنهایی که انسولین آزاد هم دریافت می‌کنند در بیمه تأمین اجتماعی ثبت می‌شود و افراد غیردیابتی وغیربیمار نمی‌توانند این دارو را دریافت کنند.

وی درباره میزان نیاز استان به داروی انسولین گفت: تعداد بیماران دیابتی در استان شناسایی شده ودرصدی نیز بر این آمار افزوده و به سازمان غذا ودارو برای تأمین انسولین ارائه شده است.

شیران یادآور شد: با توجه اینکه شمار بیماران تحت درمان همواره افزایش می‌یابد از این رو براساس سایت بیمه، شمار بیماران پایش و به سازمان غذا و دارو اعلام می‌شود.

 معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: در حال حاضر شرکت‌های دارویی هر هفته اقدام به توزیع انسولین در داروخانه‌ها براساس سهمیه می‌کنند.

وی با بیان اینکه کمبود انسولین در کل کشور وجود دارد، گفت: این کمبود در زمینه انسولین‌های قلمی و نوترکیب وجود دارد اما برای درمان دیابت، بیماران می‌توانند از انسولین‌های دیگر استفاده کنند اما این داروها در حال حاضر از سوی بیماران و پزشکان با توجه به ورود و عرضه انسولین‌های نوترکیب اقبال نمی‌شود.

وی گفت: مشکلات ارزی سبب شده که در تأمین انسولین‌های نوترکیب با مشکل مواجه باشیم.

به گزارش مهر، کمبود انسولین سبب سرگردانی و نارضایتی بیماران در استان مازندران شده است و به گفته برخی از این بیماران، انسولین مورد نیاز را با قیمت گزاف مجبور به تهیه هستیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :