آخرین عناوین

دوشنبه 4 اسفند 1399-12:19 کد خبر:87586

مدیرکل دفتر امور سیاسی ، استانداری مازندران خبر داد:

الزامی بودن گواهی سوء پیشنه برای ثبت نام داوطلبان شورا

مدیرکل دفتر امور سیاسی ، استانداری مازندران گفت: ارائه گواهی سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از مدارک اصلی ثبت نام الزامی است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، مدیرکل دفتر امور سیاسی ، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری مازندران گفت: ارایه گواهی سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا به عنوان یکی از مدارک اصلی ثبت نام الزامی است.

محمدی افزود: گواهی سوء پیشینه ای که از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در هنگام ثبت نام ارایه می شود، می بایست طبق تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا حداقل دارای مهلت سه ماهه باشد.

وی زمان شروع ثبت نام انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر ها را از ۲۰ اسفندماه ۹۹ به مدت یک هفته اعلام کرد و اظهار داشت : زمان اعتبار گواهی سوء پیشینه داوطلبان شورای شهر می بایست حداقل مربوط به پس از ۲۰ آذر ماه باشد و گواهی صادره پیش از این تاریخ نمی تواند مورد تایید باشد.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران زمان شروع ثبت نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستاها را ۲۰ فروردین ماه سال آینده به مدت یک هفته اعلام کرد و اظهار داشت : مهلت دریافت گواهی سوء پیشینه داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستاها نیز باید حداقل از ۲۰ دی ماه سال ۹۹ به بعد باشد و تمام داوطلبان می توانند این گواهی را از حدود ۸۷۶ دفتر پیشخوان دولت، مراکز خدمات قضایی و پلیس + ۱۰ دریافت کنند.

محمدی مراجعه به سامانه جامع خدمات الکترونیک قضایی به آدرس اینترنتی WWW.ADLIRAN.IR  را یکی دیگر از راهکارهای برای دریافت گواهی سوء پیشینه برای داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تمام استان های کشور از جمله مازندران اعلام کرد.

 دو تغییر در تقسیمات کشوری در مازندران 

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران گفت : برای ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تاکنون دو  مرکز بخش یکی بخش کوهستان در تنکابن و دیگری بخش گهرباران در میاندورد به شهر ارتقاء یافتند و قانون انتخابات شورای اسلامی شهر برای این شهرها اعمال خواهد شد.

بخش کوهستان آبان ماه امسال در جلسه هیات وزیران به تصویب رسید. این بخش شامل دهستان‌های سه‌هزار، دوهزار و میاندامان است. مرکز بخش کوهستان روستای گلعلی‌آباد است که در انتخابات شورای ششم به عنوان شهر انتخابات شورا در آن برگزار خواهد شد.

بخش گهرباران میاندرود به مرکزیت طبقده اگر چه از زمان ارتقاء این منطقه به شهرستان در سال ۸۹ وجود داشت ولی وزارت کشور آذر ماه امسال طی نامه‌ای به استانداری مازندران با تبدیل روستای طبقده به شهر موافقت کرد و  شهرداری این شهر هم ۱۳ بهمن ماه امسال همزمان با دهه فجر آغاز به کار نمود.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ، اعضای اصلی شورای چهار شهر ۹ نفره ، پنج شهر هفت نفره و بقیه شهرها نیز پنج نفره است.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهری ور وستا هم روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار می‌شود . طبق آمارهای رسمی مازندران با ۲۲ شهرستان ، ۶۱ نقطه شهری و سه هزار و ۶۲۲ نقطه روستایی دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۹۳۳ روستا دارای سکنه هستند.

در انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در مازندران ۱۸ هزار و ۲۸۶ نفر داوطلب و ۱۰ هزار و ۷۹۶ نفر به عنوان عضو اصلی و علی البدل انتخاب شدند.

بیشترین آمار داوطلبی برای نامزدی شوراهای شهر و روستا در مازندران مربوط به نخستین دوره است که ۲۱ هزار و ۸۱۶ نفر نامزد شده بودند، انتخابات شورای اول سال ۷۸ برگزار شد و تاکنون رکورد آمار نامزدی آن شکسته نشده است.

در آخرین انتخابات مازندران که مربوط  یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از مجموع سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت استان  ۲ میلیون و ۴۳۲ هزار نفر واجد شرایط سنی برای شرکت در انتخابات بودند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :