آخرین عناوین

چهارشنبه 20 اسفند 1399-12:16 کد خبر:87694

استاندار مازندران اعلام کرد:

رنگ‌بندی شهرها معیار ورود مسافر و گردشگر را تعیین می‌کند

استاندار مازندران گفت: ورود مسافران و گردشگران به مازندران ارتباط مستقیم به وضعیت رنگ‌ شهرهای استان دارد و به دلیل ورود کرونایی انگلیسی نمی‌توانیم نسبت به بازگشایی مراکز اقامتی و تفریحی اقدام کنیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، احمدحسین‌زادگان در ارتباط با برنامه‌های نورزی در مازندران و برپایی ستاد تسهیلات سفر در استان اظهار کرد: ستاد تسهیلات سفر نوروزی در مازندران مانند سنوات گذشته قطع به یقین با پیوست کرونایی شکل می‌گیرد.

وی گفت: اقامت افراد در چادرها، پارک‌ها و امکان عمومی نداریم، اما بحث حضور هلال ‌احمر و سایر ارگان‌های در مبادی ورودی و میدان اصلی شهرها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود اما توصیه ما به همه این است که با توجه به شیوع کرونا سفر نداشته باشند.

استاندار مازندران افزود: ورود مسافافران و گردشگران به مازندران ارتباط مستقیم به وضعیت رنگ‌ شهرهای استان دارد، اگر شهر رنگ آبی باشد و زیاد در معرض خطر شیوع و گستردگی کرونا نباشد امکان بازگشایی برخی از مراکز گردشگری این شهر وجود دارد اما اگر وضعیت شهرها به رنگ رزد از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی باشد به دلیل ورود کرونایی انگلیسی نمی‌توانیم نسبت به بازگشایی مراکز اقامتی و تفریحی اقدام کنیم.

وی خاطر نشان کرد: توصیه ما به مردم مازندران و خارج از استان این است که برنامه‌ریزی خاصی برای سفر نداشته باشند، مردم استان شرایط سخت مانند سیل و کرونا را داشتند خودمان هم از اینکه مردم را توصیه به تعطیلی سفر می‌کنیم ناراحت هستیم اما اولویت ما سلامت و جان مردم است به ویژه‌ای اینکه قدرت سرایت کرونا انگلیسی بسیار زیاد است.

حسین‌زادگان با اشاره به مشکلاتی که در استان خوزستان ناشی از شیوع کرونا انگلیسی به وجود آمده است، گفت: مازندران هم به عنوان مقصد گردشگری است و اگر بخواهیم مانند سنوات گذشته راه ورود گردشگران را باز بگذاریم با چالش جدی مواجه می‌شویم.

وی در پاسخ به این سوال که برای پذیرش میهمانان در مجتمع‌های گردشگری آیا برنامه خاص و ویژه‌تری وجود دارد، افزود: معیار ما در پذیرش گردشگران در مراکز اقامتی رنگ بندی‌های کرونایی است.

استاندار مازندران یادآور شد: برای مراکز اقامتی و هتل‌ها براساس رنگ‌بندی کرونایی و با رعایت مسائل بهداشتی تمهیداتی اندیشیده شده است.

وی در پاسخ به این سؤال که پیش‌بینی می‌کنید چه تعداد مسافر امسال وارد مازندران شوند، افزود: به دلیل شرایط کرونایی پیش‌بینی خاصی نمی‌توانیم داشته باشیم اما آروز می‌کنیم که تعداد ورود مسافر و گردشگر به مازندران به کمترین تعداد نسبت به سال‌های گذشته برسد.

حسین‌زادگان ادامه داد: با توجه به ورود ویروس کرونای انگلیسی به نظر می‌رسد که مردم باید سخت‌گیرانه‌تر عمل کنند، انتظار داریم مردم کمک کنند ما هم سخت‌گیری‌ها را براساس رنگ‌بندی شهرستان‌ها داریم و اگر شهرستانی قرمز و نارنجی باشد اجازه ورود مسافران و گردشگران  را نمی‌دهیم و جرایم سنگینی را اعمال می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: اگر شهرستانی وضعیت چندان حادی نباشد بر اساس پروتکل‌های بهداشتی شرایط امکان ورود را فراهم می‌کنیم.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :