آخرین عناوین

پنجشنبه 12 فروردين 1400-14:35 کد خبر:87831

رنگ نارنجی کرونایی به مازندران برگشت:

قائمشهر نخستین دریافت کننده چراغ نارنجی!!

رنگ کرونایی نارنجی در یازدهمین روز ماه فروردین به مازندران برگشت و قائمشهر نخستین دریافت کننده چراغ نارنجی کرونایی در استان شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا ، تا پیش از این مازندران در رنگ بندی زرد و آبی کرونایی قرار داشت و طبق ارزیابی سامانه ماسک این استان دارای ۱۶ شهرستان با وضعیت زرد و ۶ شهرستان با وضعیت آبی بود.

سامانه ماسک در تازه ترین تغییر رنگ بندی کرونایی ، وضعیت شهرستان قائمشهر در مازندران را نارنجی تعیین کرد،طبق نقشه جدید همچنین وضعیت شهرستان های چالوس و فریدونکنار هم از آبی به زرد تغییر یافته است.

طبق این نقشه ماسک ، مازندران هم اکنون دارای یک شهرستان با وضعیت نارنجی ، چهار شهرستان آبی و ۱۷ شهرستان زرد است.

وزارت بهداشت از نیمه دوم سال ۹۹ رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور را با استفاده از سامانه ماسک اجرایی کرد، طبق این رنگ بندی ، نارنجی به معنای پرخطر ، زرد یعنی خطر متوسط و آبی هم به معنی خطر اندک است، رنگ قرمز هم به معنای بسیار پرخطر است، این رنگ بندی ها بر اساس نسبت میان آمار بستری بیماران روزانه و جمعیت هر شهرستان تعیین می شود.

بستری ۱۰۵ بیمار کووید ۱۹ در قائمشهر

رئیس شبکه بهداشت و درمان قائمشهر در پی تغییر وضعیت این شهرستان به نارنجی گفت: هم اکنون ۱۰۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان بستری هستند.

محمد گران افزود: از ابتدای این هفته شاهد افزایش بستری بیماران کرونایی در بیمارستان های شهرستان بودیم و نگرانی هایی که از چند هفته پیش داشتیم و به دفعات هم در باره آن هشدار داده بودیم ، اکنون محقق شده است.

وی توضیح داد : متاسفانه از ابتدای هفته جاری روزانه بین ۱۵ تا ۲۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ به خاطر وضعیت پیشروی بیماریشان در بیمارستان های شهرستان بستری شدند و این روند افزایشی نگران کننده همچنان ادامه دارد.

طبق ارزیابی سامانه ماسک ، رنگ مناطقی نارنجی می شود که آمار روزانه بیماران کووید ۱۹ بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت آن منطقه باشد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :