آخرین عناوین

سه شنبه 17 فروردين 1400-8:11 کد خبر:87873

برباد دادن رویای ده ساله مازندران!!!

رییس اتاق بازرگانی مازندران؛ جناب سفیر، سفیر کشور ایران است یا سفیر یک استان ؟

رییس اتاق بازرگانی مازندران از اقدام سفیر ایران، مبنی بر برباد دادن رویای ده ساله مازندران گله کرد و گفت: باید از جناب سفیر بپرسیم سفیر کشور ایران است یا سفیر یک استان ؟


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از شمال نیوز، رییس اتاق بازرگانی مازندران از اقدام مشکوک سفیر جمهوری اسلامی ایران در قزاقستان مبنی بر برباد دادن رویای ده ساله مازندران و انتقال پرواز «ساری-آکتائو» به گرگان، گله کرد و گفت: باید از جناب سفیر بپرسیم سفیر کشور ایران است یا سفیر یک استان ؟

براساس این گزارش، عبدالله مهاجر در این زمینه توضیح داد: از بیش از ده سال قبل ما با هدف تسهیل در تردد مسافران و بازرگانان به دنبال برقراری پرواز ساری - آکتائو بودیم و دلیل آن نیز این بود که کشور قزاقستان یکی از کشورهای هدف تاجران مازندران است، با این کشور قرابت فرهنگی داریم  ضمن اینکه عضو اتحادیه اوراسیا و مشمول تعرفه‌های صفر است.

وی با تأکید بر اینکه البته استان گلستان هم دنبال این برنامه بود گفت: ما با حمایت اسلامی و با ورود جدی استاندار مازندران، به‌ دنبال برقراری این پرواز در مقیاس کوچک و 50 نفره رفتیم، چون تعداد مسافران ما زیاد نیست و نهایتاً مجوز نخستین پرواز را برای 27 اسفند از سوی هواپیمایی ایران گرفتیم.

مهاجر ادامه داد: اتفاق عجیبی که افتاد این بود که سفیر ما در قزاقستان که درواقع باید سفیر جمهوری اسلامی ایران باشد و نه سفیر یک استان، در اقدامی مشکوک با سفیر قزاقستان در ایران، هماهنگ می‌شود و ضمن خودداری از صدور ویزا برای مسافران مازندران، اجازه فرود از سوی قزاقستان صادر نشد و بهرحال پرواز انجام نگرفت و این پرواز به گرگان منتقل شد.

رییس اتاق بازرگانی همچنین گفت: نرخ پرواز 50 نفره رفت و برگشت از ساری تا آکتائو 6 میلیون بود اما پرواز از  گرگان 12 میلیون و چهارصد هزار تومان تعیین شد و این برای ما جای سوال و ابهام دارد که چه اتفاقاتی موجب شد این مسیر پروازی از ساری تا آکتائو با نرخ 6 میلیون کنسل شد اما برای گرگان تا آکتائو با قیمت 12 میلیون و چهارصد مجوز گرفت؟

رییس اتاق بازرگانی مازندران در ادامه گفت: نامه اعتراضی تنظیم کردیم و به وزیر امور خارجه نوشتیم و توضیح خواستیم که چه رانتی بود و چه اتفاقی افتاد که سفیر ما در این کار مداخله کرد؟

مهاجر تأکید کرد: در همه جای دنیا از فردی حمایت می‌شود که با قیمت کمتر خدمات بیشتری ارائه می‌کند اما در این موضوع، یک پرواز 50 نفره را نرخ کمتر را با پروازی شلوغ‌تر با نرخی بیش از دو برابر جابه‌جا می‌کنند و من در انتظار پاسخ جناب ظریف هستم و پس از پیگیری موضوع، نتیجه را اطلاع‌رسانی خواهم کرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :