آخرین عناوین

چهارشنبه 18 فروردين 1400-8:43 کد خبر:87887

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران خبر داد:

مازندران به هفته سرنوشت‌ساز رسید /هر ابتلای جدید کرونا کرونای انگلیسی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: این هفته می‌تواند برای وضعیت ویروس کرونا در مازندران بسیار تعیین کننده و سرنوشت‌ساز باشد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مازندران، موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه این هفته می‌تواند برای وضعیت ویروس کرونا در مازندران بسیار تعیین کننده باشد،گفت: اگر در این چند روزه محیط را خلوت کرده و در تجمعات به هیچ وجه شرکت نکنیم، می‌توانیم به مهار این ویروس امید داشته باشیم.

وی افزود:افرادی که به سفر رفته و یا دید و بازدید‌های عید داشته اند در یک هفته آینده تا حد امکان ارتباطات خود را با افراد قطع کرده و در منزل حضور داشته باشند.

موسوی گفت:افراد اگر کوچکترین علامتی مانند سرماخوردگی و خستگی دارند فرض را بر کرونا گذاشته و خود را قرنطینه کنند.

وی افزود:واقعا با این میزان شیوع ویروس کرونا باید تصور کنیم هر کسی که که با آن برخورد می‌کنیم ممکن است آلوده به این ویروس باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مردم خواست شیوه نامه‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک را رعایت کرده و از حضور در تجمعات بپرهیزند.

براساس این گزارش، قاسم اویس درباره آخرین وضعیت ویروس کرونا در استان مازندران ، اظهار کرد: طی روزهای اخیر شاهد روند افزایش تعداد مبتلایان و بستری‌شدگان کرونایی در استان مازندران بودیم که این روند کماکان ادامه دارد.

وی با اشاره به شیوع ویروس کرونای انگلیسی در تمامی شهرهای مازندران، گفت: هر مورد ابتلای جدید کرونا در استان به‌عنوان کرونای انگلیسی مطرح بوده چرا که سویش غالب استان، کرونای انگلیسی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه درحال حاضر تعداد بیماران بدحال استان زیاد نیست، اضافه کرد: با توجه به روند افزایشی شناسایی بیماران و همچنین بستری‌شدگان، قاعدتا موارد بدحال نیز در روزهای آینده روبه افزایش خواهد بود و فوتی‌ها نیز افزایش می‌یابد.

اویس با تاکید بر پرهیز از حضور در تجمع‌ها و دورهمی‌ها، خاطرنشان کرد: با توجه به روند افزایشی بیماران، اینکه در روزهای آینده با وضعیت وخیم‌تری مواجه شویم وجود دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر در مازندران شهر آبی نداریم، تصریح کرد: به جز ۴ شهرستان میاندرود، سیمرغ، عباس آباد و کلاردشت که در وضعیت نارنجی اعلام شدند، مابقی مناطق استان قرمز هستند.

شهرستان‌های گلوکاه، بهشهر، نکا، ساری، قائمشهر، سوادکوه، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، بابل، فریدونکنار، محمودآباد، بابلسر، نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران  بر توجه به رنگ بندی شهرها طبق پروتکل تاکید کرد و گفت: این مهم باید رعایت شود و در کنار این موضوع ممنوعیت تردد شبانه و کنترل ورودی و خروجی در شهرهای قرمز و نارنجی استان مورد تاکید است.

اویس در پایان درباره آخرین وضعتی کودکان استان و روند افزایش تعداد کودکان بدحال، خاطرنشان کرد: خبرها در ارتباط با کودکان بدحال در استان کذب است.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :