آخرین عناوین

شنبه 21 فروردين 1400-17:8 کد خبر:87909

انتقاد تند نماینده ولی فقیه در مازندران:

بی تدبیری مناطق آبی و زرد مازندران را به قرمز مبدل کرد

 نماینده ولی فقیه در ساری با تاکید بر برگزاری مراسمات ماه مبارک رمضان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: بی‌تدبیری دولتی‌ها مناطق آبی و زرد مازندران را به قرمز مبدل کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی در خطبه مجازی نماز جمعه مرکز مازندران، همگان را به تقوای الهی و رعایت مسائل حلال و حرام در زندگی سفارش کرد و اظهار داشت: باید بدانیم سعادت انسان در این است که راه درست را بشناسد، اگر مسیر را نشناسیم‌ گرفتار جهل و نادانی خواهیم بود و اگر این راه را بشناسیم و نرویم به سرمنزل مقصود نخواهیم رسید در نتیجه تلاش کنیم با تقوای الهی راه درست و صراط مستقیم را بشناسیم و در این‌ مسیر گام برداریم.

وی افزود: حضرت علی (ع) با توصیف خصوصیات وجود پیامبر(ص) فرمودند: خداوند پیامبرش را در زمانی فرستاد که مردم در فتنه‌ها گرفتار بودند،فتنه‌هایی که رشته دین در آن گسسته، ستون‌های ایمان و یقین‌ متزلزل شده، اصول ارزش‌ها دگرگون و پناهگاه و ملجا ناپیدا بود، در چنین شرایط خداوند رحمان پیامبر را مبعوث فرمود تا مردم از لغزش‌ها و جاهلیت خارج شوند که به برکت بعثت خداوند زمینه‌های رشد و تعالی انسان را فراهم کرد‌.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران بیان کرد: ترس از خداوند باید به اندازه‌ای باشد تا ما را از گناه بازدارد و به اندازه‌ای خداوند را اطاعت کنیم تا ما را به رضوان الهی برساند،طبق فرمایش مقام معظم رهبری شعار سال تولید، مانع‌زدایی‌ها و پشتیبانی‌ها است که مردم و مسئولان همت کنند این شعار بهتر از سال‌های گذشته عملیاتی شود.

امام جمعه ساری تصریح کرد: برخی‌ها به منابع طبیعی، مراتع، معادن، جنگل‌ها، محیط زیست، دریا، زمین و کوه تجاوز و تعرض می‌کنند که مسئولان چه می‌کنند خواب هستند یا بیدار، همچنین حواس دستگاه قضا به شکارچیان باشد و از حقوق محیط‌بانان حمایت  شود.

لائینی با اشاره در پیش رو بودن  ماه مبارک رمضان گفت: نظافت مساجد را جدی بگیریم متاسقانه آقایان دو هفته مانده به ماه رمضان، ماه مبارک را تعطیل کردند، در ایام‌ تعطیل نیز با بی‌تدبیری نقاط زرد و آبی به رنگ نارنجی و قرمز تبدیل شد.

وی با گرامی‌داشت سالروز شهات سید اهل قلم، سید مرتضی آوینی و روز هنر انقلاب اسلامی گفت: هنر را در خدمت انقلاب اسلامی قرار دهیم و از هنرمندانی که هنر را در اختیار ارزش‌ها قرار می‌دهند و برای معنویات و اعتقادات مردم احترام می‌گذارند، قدردانی می‌شود.

امام جمعه ساری با اشاره به سالروز قطع رابطه سیاسی ایران و آمریکا، بیان کرد: رابطه  کشورهای مظلوم با آمریکا مانند رابطه بره با گرگ است که به ضرر بره خواهد بود،این تحریم‌ها موجب شد به خودمان تکیه کنیم،روزی صنعت ما در حد سیم خاردار نبود اما امروز صنعت ما بسیار پیشرفت کرد،امروز به روز انرژی هسته‌ای نیز نامگذاری شده که نشان می‌دهد موفقیت و رشد ما معلول قطع وابستگی به دنیای استکبار است.

وی با اشاره به بحث برجام و مذاکرات افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند برگشت ما به برجام به شرط برداشته شدن تمام تحریم‌ها است و با راستی آزمایی به تعهدات برجامی برمی‌گردیم، در غیر این صورت ما به فعالیت غنی‌سازی اورانیوم تا جایی که نیازهای صلح آمیز ما برآورده شود ادامه می‌دهیم.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :