آخرین عناوین

چهارشنبه 25 فروردين 1400-12:14 کد خبر:87954

رییس اداره راهداری‌ و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور اعلام کرد:

رانش وحشتناک زمین در غرب مازندران

رییس اداره راهداری‌ نور از وقوع رانش زمین در جاده سخت گذر رویان - گلندرود از توابع این شهرستان خبرداد و گفت: این حادثه تردد وسائط نقلیه بویژه خودروهای سنگین را دچار مشکل کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، رییس اداره راهداری‌ و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور از وقوع رانش زمین در جاده سخت گذر رویان - گلندرود از توابع این شهرستان خبرداد و گفت که این حادثه تردد وسائط نقلیه بویژه خودروهای سنگین را دچار مشکل کرد.

براساس این گزارش،سلیمان ایزدی افزود: این حادثه شب گذشته در منطقه "اسپی او " (آب سفید) واقع در این مسیر ارتباطی رخ داد که باعث فرو نشست و شکاف عمیق زمین به طول حدود ۵۰ متر و عمق حدود ۱۰ متر شد و به همین خاطر برای امنیت جانی عابران تصمیم به منع تردد خودروهای سنگین در این مسیر ارتباطی شد.

ریزش کوه در این محور نخستین بار نیست چرا که در سال های پیش بویژه در اسفند ماه سال ۱۳۹۷ نیز در همین نقطه رانش زمین سبب تخریب حدود ۴۰۰ متر از طول جاده و نیز خسارت به حدود ۳۰ واحد مسکونی شده بود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور از میزان خسارت وارده ناشی از این حادثه اظهار بی اطلاعی کرد و گفت که کارشناسان فنی در حال بررسی و برآورد میزان خسارت در محل هستند.

محور رویان - گلندرود - بلده به طول حدود ۷۵ کیلومتری که پیوند دهنده ۲۱ روستا و شهرهای رویان و بلده است هرساله به خاطر عوامل تهدید کننده نظیر ریزش کوه ، بهمن و نیز مه گرفتگی دایمی در فصول سرما از نیمه دوم هر سال به روی وسایل نقلیه موتوری با هماهنگی دستگاه‌های ذیربط بسته می شود.

اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان نور حدود ۷۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی را تحت پوشش دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :