آخرین عناوین

يکشنبه 29 فروردين 1400-8:4 کد خبر:87986

روزهای بحرانی کرونا در شمالی ترین استان ایران:

از فعالیت چراغ خاموش برخی مشاغل تا شوک بزرگ ویروسی در مازندران

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ یا مشکوک به ویروس کرونا در حالی در مازندران نگران کننده است که فوت نادر دست‌نشان از مربیان حرفه‌ای فوتبال این استان، شوک بزرگی به مازندران وارد کرد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایسنا، به گفته سیدعباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ۲۴ ساعت گذشته ۲۴۸ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی به این نکته نیز اشاره کرد که، در همین مدت تعداد ۲۵۵ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

بستری ۱۶۰۲ بیمار مبتلا به کرونا در مازندران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: هم اکنون ۱۳۰۴ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۲۲۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

از سوی دیگر، بر اساس اعلام روابط‌عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی بابل، در حال حاضر ۲۹۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بستری هستند.

بر این اساس، در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳ بیمار جدید بستری و ۵۸ بیمار هم ترخیص شدند، ۵۲ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

فوت دست‌نشان شوک بزرگ کرونا به مردم مازندران

افزایش تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ یا مشکوک به ویروس کرونا در حالی در مازندران نگران کننده است که فوت نادر دست‌نشان از مربیان حرفه‌ای فوتبال این استان، شوک بزرگی به مازندران وارد کرد.

به گفته اولادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی رازی قائم‌شهر، متاسفانه دست‌نشان، ابتدا دچار افت فشار و بعد کاهش ضربان که در نهایت به ایست قلبی وی منجر شد، بیمار به مدت دو هفته درگیر بیماری کرونا بود، بر اثر فشار بیماری یا ناتوانی بدن بیمار، بدن نتوانست تحمل کند و دچار ایست قلبی شد.

فعالیت چراغ خاموش برخی مشاغل

تمامی این خبرهای بد در حالی منتشر می‌شود که بسیاری از مشاغل در این استان به صورت چراغ خاموش در حال فعالیت هستند و برخورد قاطعی با آنها صورت نمی‌گیرد، در برخی شهرهای مازندران نیز که در حال رعایت پروتکل‌ها و قوانین بودند، با اطلاع از فعالیت بسیاری از هم‌صنفی‌های خود در سایر شهرها، مجددا بر سر کار برگشتند و برخلاف دستورالعمل تعطیلی سطوح دو تا ۴ شغلی، فعالیت خود را از سر گرفتند.

جولان کرونا در غرب مازندران

رئیس بیمارستان امام سجاد (ع) نیز در خصوص جولان کرونا در غرب مازندران به رسانه‌ها گفته که ۹۰ بیمار مبتلا به کرونا اکنون در این بیمارستان بستری هستند.

وی تصریح کرده که، بخش هایی که برای بستری شدن بیماران کرونایی در نظر گرفته شده بود پر شده و قرار است بخش های جدید راه اندازی شود.

هم‌اکنون ۱۶۰۲ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ یا مشکوک به کرونا در مراکز درمانی زیرنظر دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :