آخرین عناوین

يکشنبه 29 فروردين 1400-11:39 کد خبر:87989

شمال نیوز گزارش می دهد:

یک فرماندار، دو شهرستان و چالش‌هایی که به حال خود رها می‌شوند

روی سخن ما مدیران استانی است که چرا و با کدام احساس مسئولیت، روستای پیت‌سرا را جابه‌جا نکردید اما یزدانی را جابه‌جا کردید؟


خزرتیترخبر: فرماندار نوشهر چالش‌های بهداشتی کشتارگاه این شهرستان را معضلی تَکراری دانست و گفت: عزمی برای رفع مشکلات وجود ندارد.

سعید یزدانی در شورای سلامت شهرستان نوشهر گفت: سلامت و امنیت غذایی مردم خط قرمز ماست و برای حفظ سلامت مردم هیچ منعی وجود ندارد و باید همه تلاش‌مان را برای این مهم انجام دهیم.

وی با اظهار اینکه باید در اسرع وقت نسبت به رفع مشکلات کشتارگاه قدم برداشته شود، افزود: در غیر این صورت برای درمان این مشکل مجبور به اتخاذ تصمیمات انتظامی و قانونی خواهیم شد.

احتمالاً اهالی شریف نوشهر و حتی مدیران این شهرستان، ازاین‌ که می‌بینند نماینده عالی دولت و شخص اول شهرستان اینگونه مطالبه‌گری می‌کند و جدیت به‌خرج می‌دهد و سلامت شهروندان را خط قرمز می‌داند، خیلی خوشحال می‌شوند و برای سلامت و دوام مدیریتش دعا می‌کنند.

این اظهارات البته برای ما به عنوان یک سوادکوهی که شاهد عملکرد ضعیف وی در فرمانداری سوادکوه بودیم، یک هشدار است که گویا همان رویّه مدیریتی قرار است در نوشهر نیز «تَکرار» شود.

برای تنویز ذهن خوانندگان ارجمند به یکی از شاهکارهای مدیریتی جناب یزدانی می‌پردازیم تا ببینیم سلامت مردم تا چه اندازه برای ایشان خط قرمز است  و از کنار بقیه عبور می‌کنیم. 

پیت سرا و دیگر هیچ ....

اول نوروز سال 99 روستای پیت‌سرای سوادکوه در خروس‌خوان، شاهد رانشی بود که قطعه سنگی 200 تنی را از بالای کوه غلتاند و به سمت خانه‌های مردم روانه کرد و خدا از صداقت و سادگی این مردم که عمدتاً دامدار و کشاورز هستند، آگاه بود و این حادثه به لطف حق تلفات جانی نداشت هرچند خانه‌ها و دامسراهایی را تخریب کرد و چند حیوان را به کام مرگ فرستاد.

از بد حادثه آن روز جناب یزدانی فرماندار سوادکوه بود و در حالی‌که ساکنان منطقه از روها قبل شاهد ریزش سنگ‌هایی کوچک‌تر بودند تقاضا داشتند که در نقطه‌ای بالادستِ روستا، دیواری محافظ ایجاد کنند تا در صورت تکرار حادثه، بتوانند جان به سلامت برند و در این گرانی و تورم مصالح ساختمانی، شاهد نابودی دارایی‌های غیرمنقول خود  نباشند. 

همین جناب یزدانی که امروز از «باید بشود»ها می‌گوید در آن روزها و در دیدار معاون استاندار، ضمن تأکید بر خواسته اهالی، حرف از جابه‌جایی روستا زد و به قول یکی از شاهدان در جلسه، سنگ بزرگی برداشت تا از احداث دیوار محافظ شانه خالی کند.

بنده خود چندین بار شاهد حضور نمایندگان روستای پیت‌سرا در جلساتی بودم که جناب فرماندار ادعا داشت قصد جابه‌جایی روستا را دارد اما رفت و آمد اهالی در نهایت، چیزی جز یک ادعا چیزی دیگری نبود .

نمایندگان اهالی که دریافته بودند مدیران درحال زمان خریدن هستند، گفتند اگر جابه‌جایی روستا امکان ندارد، همان دیوار محافظ را اجرایی کنید و جناب فرماندار بعد از آن دیگر اهالی را به جلسات راه نداد و نتیجه این مدیریت بی‌مسئولانه این شد که تا امروز روستای پیت‌سرا جابه‌جا نشد و به دیوار محافظ نرسید و تنها جناب فرماندار توانست با مدیریت این چالش به شیوه سیاست‌بازان، خود را جابه‌جا کند و به فرمانداری شهری بزرگتر اوج برساند .

امروز کشاورزان و دامداران روستای پیت‌سرا شب‌ها با دو درد به بستر می‌روند اول درد ناشی از زخم پینه کف دستان زحمت‌کش و دوم تشویش و نگرانی ناشی از ریزش دوباره سنگ ....

فرماندار سابق نیز هیچیک از وعده‌های بزرگی که برای جابه‌جایی پیت‌سرای سوادکوه داد تا قلم بر احداث دیوار محافط بکشد یادش نمی‌آید اما ما که یادمان می‌آید، نمایندگان روستای پیت‌سرا هم یادشان است و بی‌تردید خدا نیز هم.   

یزدانی امروز برای چالش مردم نوشهر، مطالبه‌گری می‌کند تا خود را مدیری دلسوز جا بزند و از همه خنده‌دارتر ادعا دارد «سلامت مردم خط قرمز من است» و ما را یاد خطر بزرگ جانی که مردم مظلوم پیت‌سرا را تهدید می‌کند می‌اندازد، ما نیز با فرماندار نوشهر حرفی نداریم اما روی سخن ما مدیران استانی است که چرا و با کدام احساس مسئولیت، روستای پیت‌سرا را جابه‌جا نکردید، چیزی که مهدی رازجویان قول داده بود ، کشاورزان و دامداران این روستا را در یک دامنه خطرخیز تنها گذاشتید اما یزدانی را جابه‌جا کردید؟ 

به جناب یزدانی هم می‌گوییم دلیل چالش‌هایی که به حال خود رها و به معضل تبدیل می‌شوند که امروز شما هم دغدغه آن را دارید، مدیرانی چون شخص شما هستند و اگر این حرف ما را سخنی ناروا می‌دانید یک بار دیگر نه به عنوان یک مدیر بلکه به عنوان یک فرد عادی منصف  سری به پیت‌سرا بزنید که سندی بر  این ادعا است .

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :