آخرین عناوین

دوشنبه 30 فروردين 1400-7:49 کد خبر:88000

با ۹ رای اعضای شورای اسلامی شهر بابل صورت گرفت:

انتخاب شهردار جدید بابل

سرپرست شهرداری بابل، با رای اعضای شورای شهر به عنوان شهردار بابل انتخاب شد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، مهدی کیانی که بعد از استعفای سیدمجتبی حکیم شهردار سابق بابل در یک ماه گذشته به عنوان سرپرست شهرداری این شهر فعالیت می کرد عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهر بابل با اکثریت آراء به عنوان شهردار بابل انتخاب شد.

وی که پیش از این هم سرپرستی شهرداری بابل را در کارنامه خود دارد در ۲۰ سال گذشته به عنوان یکی از معاونان و مدیران شهرداری بابل فعالیت داشته است.

گمانه زنی درباره احضار و دستگیری سیدمجتبی حکیم شهردار سابق بابل از اواخر آذر ماه سال گذشته و زمانی که ۲ عضو شورای شهر به همراه چند کارمند و پیمانکار شهرداری دستگیر شده بودند، در فضای رسانه ای و مجازی دست به دست شد ولی از تاریخ هشت اسفند به صورت جدی مطرح شد.

براساس این گزارش، شهردار سابق بابل دومین شهردار در مازندران بود که در نیمه دوم سال گذشته بر سر مسائل مالی بازداشت می شود، پیش از آن شهردار ساری مرکز مازندران هم آبان ماه سال گذشته پس از تکمیل دستگیری تمامی ۹ عضو شورای شهر دستگیر شد.

طبق قانون شوراها، انتخاب شهردار جدید زمانی امکان پذیر است که شهردار خودش استعفاء کند و یا با حکم دستگاه قضایی یا مراجع قانونی ذیربط تعلیق شود، استیضاح و برکناری توسط اعضای شورای شهر هم سومین راه برای هموار کردن مسیر انتخاب شهردار جدید بود.

 

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :