آخرین عناوین

يکشنبه 26 ارديبهشت 1400-8:20 کد خبر:88227

مدیرکل هواشناسی مازندران خبر داد:

افزایش محسوس دما و وزش باد گرم در آسمان مازندران

مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: روز دوشنبه شاهد افزایش محسوس دما و وزش باد گرم به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس،سیدمحمدرضا رضوی امروز درباره پیش‌بینی وضعیت جوی مازندران، اظهار کرد: براساس نقشه‌های هواشناسی،امروز شاهد آسمانی صاف تا نیمه‌ابری با احتمال مه صبحگاهی در مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان هستیم.

وی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، افزود: با نفوذ و تقویت سامانه کم فشار و شکل‌گیری جریانات گرم جنوبی از روز دوشنبه شاهد افزایش محسوس دما ( بین چهار تا ۱۰ درجه) و وزش باد گرم به‌ویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات استان هستیم که روز سه‌شنبه با وزش باد نسبتا شدید مواجه هستیم.

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این سامانه کل آسمان استان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اضافه کرد: این وضعیت تا روز سه‌شنبه در آسمان مازندران ادامه دارد.

این مسئول با هشدار نسبت به افزایش پتانسیل آتش‌سوزی در مناطق جنگلی و مراتع مازندران، خاطرنشان کرد: توصیه ما بر پرهیز از روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع و تهویه هوا در گلخانه‌ها و مرغداری‌ها است.

رضوی یادآور شد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی مازندران، روز چهار‏شنبه آسمان مازندران به‌ صورت نیمه ابری تا ابری همراه با کاهش دما و بارش پراکنده و وزش باد و روزهای پایانی هفته جاری به‌صورت صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش دما پیش‌بینی می‌شود.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :