آخرین عناوین

يکشنبه 3 مرداد 1400-9:9 کد خبر:88586

خبرگزاری فارس گزارش می دهد:

حریق‌های سریالی در میانکاله/ 6 هکتار از زیست کره در آتش سوخت

در حالی وارد گرم‌ترین ماه فصل تابستان شدیم که حریق به سریال تلخی در میانکاله تبدیل شده، گویی قرار نیست برای همیشه به این قصه غم‌انگیز پایان داده شود.


خزرتیترخبر: در حالی وارد گرم‌ترین ماه فصل تابستان شدیم که حریق به سریال تلخی در میانکاله تبدیل شده، گویی قرار نیست برای همیشه به این قصه غم‌انگیز پایان داده شود.

بروز حریق در طبیعت میانکاله نه تنها مشکلات بسیاری را برای پوشش گیاهی به دنبال دارد بلکه حیات جانداران دیگر این زیست کره را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

با توجه به وجود آتش‌سوزی‌های مکرر در میانکاله و نابودی بخش زیادی از ظرفیت‌های اکولوژیک این زیستگاه پایگاه اطفاء حریق در پناهگاه حیات وحش میانکاله، یک دستگاه لودر به صورت استیجاری مستقر بوده که لازم است در این زمینه تدبیر شود.

علی کلانه اظهار کرد: امروز هم شاهد تکرار سریال حریق در میانکاله بودیم.

وی افزود: امروز دو فقره آتش‌سوزی در میانکاله رخ داد که یک مورد در انارستان و مورد دیگر در منطقه ساحلی بوده است.

رئیس حفاظت از ذخیرگاه زیست‌کره میانکاله بیان کرد: یک مورد حریق مهار شده و درحال مهار حریق دیگر در منطقه میانکاله هستیم.

کلانه با اشاره به اینکه روز گذشته نیز در میانکاله حریق رخ داد، تصریح کرد: براساس برآوردهای اولیه ۶ هکتار از میانکاله در آتش سوخت.

وی یادآور شد: امروز نیز میزان حریق مشخص نشده ولی به‌دلیل اینکه همکاران خیلی سریع وارد عمل شدند از گسترش حریق جلوگیری کردند.

رئیس حفاظت از ذخیرگاه زیست‌کره میانکاله خاطرنشان کرد: تنها دلیل حریق در میانکاله عامل انسانی است که به‌دلیل بی‌توجهی موجب بروز حریق در طبیعت میانکاله می‌شوند.

حسینعلی ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران نیز در این‌باره اظهار کرد: اجرای مصوبات احیای تالاب‌ها ضروری است.

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز اطفای حریق در میانکاله، افزود: درحال حاضر لدر  اجاره کردیم  ولی پیگیری‌ها برای خرید دستگاه لدر در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در پایان گفت: به دنبال ایجاد پایگاه متمرکز اطفای حریق هستیم که این مهم به‌صورت جدی در دستور کار قرار دارد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :