آخرین عناوین

يکشنبه 31 مرداد 1400-9:29 کد خبر:88750

مرگ‌های کرونایی مرداد مازندران به مرز چهار رقمی شدن رسید

تعداد قربانیان کرونا در مازندران تا ظهر روز شنبه ۳۰ مرداد با مرگ ۳۴ بیمار دیگر طی شبانه‌روز گذشته در آستانه چهار رقمی شدن قرار گرفت تا تلخی کرونایی مازندران در پنجمین ماه سال بیشتر از قبل شود.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از ایرنا، سویه هندی کرونا که از ۳۰ خرداد در مازندران سبب روند افزایشی آمارهای کرونایی شد و روز به روز نیز وضعیت این استان را طی دو ماه گذشته وخیم‌تر کرد، از دهه سوم تیر ماه شتاب بیشتری گرفت.

براساس این گزارش، این موج در مرداد نیز با توجه به حضور پرتعداد مسافران در تعطیلات ۶ روزه کرونایی استان‌های البرز و تهران که از ۲۹ تیر تا سوم مرداد اعمال شده بود با همان روند پرشتاب افزایشی ادامه یافت تا تلخ‌ترین روزهای کرونایی مازندران و بیشترین مرگ‌های بیماران مبتلا به کووید۱۹ این استان طی یک ماه در مرداد امسال رقم بخورد.

آمارهای دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل نشان می‌دهد که طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ نفر دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند که مجموع قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای مرداد تا امروز را به ۹۹۶ نفر رساند و در آستانه چهار رقمی شدن قرار داد.

تعداد قربانیان مازندرانی کرونا طی این ماه در حالی به مرز چهار رقمی شدن رسیده که ماه گذشته مجموع قربانیان کرونا در این استان ۱۶۷ نفر و در خرداد ۶۶ نفر بود، با توجه به روند موجود تعداد قربانیان این ویروس در مازندران تا پایان مرداد قطعا از یک هزار نفر نیز عبور خواهد کرد و رکوردی تلخ و سیاه از کرونا در مازندران به جا خواهد گذاشت که معادل یک سوم مرگ‌های کرونایی مازندران در سال ۱۳۹۹ است.

با مرگ ۳۴ بیماری که طی ۲۴ ساعت گذشته جان باختند تعداد قربانیان کرونا در مازندران از ابتدای سال جاری تا ظهر ۳۰ مرداد به یک هزار و ۷۵۸ نفر رسید که برابر با تعداد قربانیان کرونا در این استان از ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ تا ۲۰ آبان ۱۳۹۹ است، ۲۱ آبان پارسال پس از ماه‌ها بیان نشدن تعداد فوتی‌های کرونا در مازندران اعلام شد که مجموع قربانیان کرونا در این استان از ابتدای شیوع ویروس تا ۲۰ آبان یعنی در یک بازه زمانی ۲۶۶ روزه به یک هزار و ۷۵۸ نفر رسید. اما همین تعداد مرگ کرونایی در سال جاری طی ۱۵۴ روز برای مازندران ثبت شده است.

مرگ‌های کرونایی مرداد مازندران به مرز چهار رقمی شدن رسید

تعداد مجموع بستری‌شدگان کرونایی مازندران نیز در ادامه روند کاهشی که از ۲۱ مرداد آغاز شد همچنان کاهشی است و به سه هزار و ۱۳۷ نفر رسیده است، اما آمار مجموع بستری‌شدگان در بخش مراقبت‌های ویژه طی ۲۴ ساعت گذشته با افزایش ۱۱۲ نفری نسبت به روز قبل به ۴۲۴ نفر رسید.

مسئولان بهداشت و درمان مازندران پیش‌تر نیز اعلام کرده بودند که تعداد مرگ‌های ناشی از کرونا حتی پس از آغاز روند نزولی آمار مجموع بستری‌شدگان تا مدتی بالا خواهد بود، ضمن این که در شرایط کنونی با توجه به حضور پرتعداد مسافران در استان به دلیل تعطیلات ۶ روزه کرونایی که امروز به پایان رسید و همچنین سفرهای درون استانی به روستاها و مناطق ییلاقی طی روزهای اخیر این نگرانی وجود دارد که آمارهای کرونایی استان طی روزهای آتی دوباره در روندی افزایشی قرار بگیرد.

موج پنجم کرونا در مازندران از ۳۰ خرداد آغاز شد و پس از گذشت حدود ۵۴ روز به قله رسیده و در اکنون از نظر تعداد مجموع بستری‌شدگان حدود یک هفته است که در روند نزولی قرار دارد. اما تعداد قربانیان همچنان بالاست، با این حال کارشناسان و پزشکان معتقدند در صورت استمرار بی‌توجهی مسافران و جامعه بومی استان به پروتکل‌های بهداشتی، پایداری ایجاد شده در موج پنجم به زودی خواهد شکست و روند صعودی یک بار دیگر از سر گرفته می‌شود.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز و کبود کرونایی قرار دارند و با فاصله زیادی نسبت به میانگین کشوری در میزان ابتلا نخستین استان کشور است.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :