آخرین عناوین

چهارشنبه 3 شهريور 1400-8:22 کد خبر:88771

خبر بد سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

شناسایی 20 مورد ابتلا به قارچ سیاه در مازندران/۴۲۹ مازندرانی دیگر کرونایی شدند

سرپرست معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی 20 مورد ابتلا به قارچ سیاه در استان خبر داد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، قاسم اویس سرپرست معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ارتباط با وضعیت ابتلا به قارچ سیاه در استان، اظهار کرد: موارد بیمارستانی ابتلا به این بیماری در استان گزارش شده است.

وی با اعلام اینکه افراد داری ضعف سیستم ایمنی، مبتلایان به دیابت و کسانی که دارو کورتون مصرف می‌کنند، ممکن است دچار بیماری سینوس شوند، افزود: احتمال تخلیه چشم در این افراد وجود داشته و به سینوس‌ها حمله می‌کند.

براساس این گزارش، سرپرست معاونت بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران خاطرنشان کرد: در بحث استفاده از کورتون به دلیل افت سیستم ایمنی ممکن است که فعالیت این قارچ افزایش یابد و بیمار را دچار مشکل کند.

وی با اعلام اینکه گزارش ۱۵ تا ۲۰ مورد در استان مازندران را دریافت کردیم، گفت: موارد از این دست همیشه در استان حتی پیش از شیوع کرونا وجود دارد.

اویس با بیان اینکه به صورت اختصاصی نمی‌توانیم ابتلا به این بیماری را به کرونا ارتباط دهیم،گفت: در برخی مواقع برای درمان کرونا ناچار به استفاده از کورتون هستیم در موارد مصرف این دارو شاهد افت سیستم ایمنی بدن هستیم که در افراد مستعد این قارچ رشد می‌کند.

وی اضافه کرد: یکی از این موارد ممکن است به کرونا ارتباط داشته باشد که به دلیل استفاده از کورتون سیستم ایمنی افراد مبتلا کاهش پیدا کرده و زمینه افزایش ابتلا به بیماری را فراهم کند.

سرپرست معاونت بهداشتی درمانی مازندران ارتباط مستقیم قارچ سیاه با کرونا را مورد تایید قرار نداد.

به گزارش خزرتیترخبر ، هجدهمین ماه از شیوع ویروس کرونایی درحالی در استان مازندران، می‌گذرد که موارد ابتلا در استان سه رقمی، موارد بستری چهاررقمی و موارد فوتی دو رقمی مانده است.

این روزها نیز کماکان نگرانی، چاشنی روزهای کرونایی به‌شمار می‌رود که بعد از تعطیلات به سراغ مازندرانی‌ها آمده است.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این زمینه گفت:  طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۳۱۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۳۹۱ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون یک‌هزار و ۹۸۵ نفر مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۳۵۱ نفر نیز  با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.

موسوی با اشاره به وضعیت اسفناک کرونا در مازندران، یادآور شد: شمار افراد مشکوک به کرونا و کرونای قطعی به‌طور معناداری بسیار بالاتر از سایر استان‌ها است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام سرایت‌پذیری فوق‌العاده بالای ویروس دلتا، افزود: پیک پنجم کرونا در کشور قابل مقایسه با دفعات پیش نیست.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۹۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۱۰ بیمار جدید بستری و ۸۸ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۵۴ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

طی شبانه‌روز گذشته با بستری شدن تعداد ۴۲۹ بیمار کرونایی جدید، تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی پزشکی مازندران و بابل به ۲هزار و ۸۷۹ نفر رسید.

براساس گزارش‌ها تعداد فوتی‌های امروز در مازندران به ۲۸ تن رسیده است.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :