آخرین عناوین

چهارشنبه 12 آبان 1400-11:46 کد خبر:89011

کارشناس‌ هواشناسی مازندران اعلام کرد:

مازندران از امروز برفی می‌شود

کارشناس‌ هواشناسی مازندران گفت: با ورود سامانه سرد و بارشی به مازندران دمای هوا کاهش می‌یابد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از تسنیم، محمد فرجی کارشناس هواشناسی مازندران در ساری، با بیان اینکه با نفوذ جریانات سرد شمالی از سمت غرب مازندران از اواخر امروز بتدریج شاهد بارندگی و وزش باد خواهیم بود، اظهار داشت: آسمان استان تا ظهر امروز نیمه ابری است، و از اواخر روز با نفوذ جریانات سرد شمالی از سمت غرب دمای هوا کاهش می‌یابد و سرد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه وضعیت جوی استان برای پنجشنبه و جمعه ابری و سرد همراه با بارندگی و وزش باد گاهی نسبتا شدید پیش بینی می شود، افزود: با توجه به افت شدید دما در ارتفاعات مازندران، از بعدازظهر پنجشنبه و جمعه بارش باران و برف را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی مازندران یادآورشد: روز شنبه قدری از شدت ناپایداریها کاسته می شود و بارشها را به صورت پراکنده خواهیم داشت اما از اواخر شب در مناطق پایین دست ابرناکی تمام می شود و کاهش ناپایداری و کاهش ابر داریم.

فرجی با بیان اینکه روز یکشنبه در مناطق پایین دست آسمان استان صاف تا نیمه افتابی است اما در ارتفاعات بارش پراکنده باران و برف ادامه پیدا می کند، خاطرنشان کرد: دریا امروز موج کوتاه دارد اما از صبح پنجشنبه تا ظهر شنبه مواج می شود و بیشینه ارتفاع موج تا 2.5 متر خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه با مواج شدن دریا فعالیت دریایی نیز خطرآفرین خواهد بود، گفت: فعالیت صید و صیادی در این ایام سفارش نمی‌شود و به صیادان نیز پیشنهاد می‌شود تا به مهار ادوات صید از جمله قایقها اقدام کنند.

 

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :