آخرین عناوین

سه شنبه 18 آبان 1400-12:56 کد خبر:89034

شاید وقتی دیگر:

۳۳ سال افت ولتاژ برق در منطقه روستایی بابل/وعده حل مشکل ۴ سال دیگر

مردم منطقه روستایی در بابل 33 سال افت ولتاژ برق دارند و در پیگیری‌ها به آنها اعلام شد که رفع این مشکل چهار سال دیگر زمان‌بر است.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، مشکلات دامنه‌دار برق با وجود اینکه تابستان به اتمام رسیده است اما در منطقه هلی‌خال بابل همچنان ادامه دارد.

مردم این منطقه به دلیل ضعف شبکه با مشکل قطعی برق طولانی مدت و یا دسترسی غیرقابل استفاده مواجه هستند.

براساس این گزارش، برای نخستین‌بار با حضور در منطقه هلی‌خال شهرستان بابل، بخشی از مشکلات مردم را رسانه‌ای کرده و متولیان توزیع برق با تامین اعتبار بخشی از نارسایی‌ها موجود این منطقه را رفع کردند.

اما ضعف ولتاژ در خمند کیس دیگر روستای این منطقه باقی است.

مرتضی کرد فیروزجایی شورای این روستا با اعلام اینکه ضعف ولتاژ باعث خرابی یخچال، تلویزیون و دیگر وسایل برقی مردم شده است،گفت: در شرایط سخت گرانی لوازم خانگی تهیه این ملزومات برای خانواده روستایی امکان‌پذیر نیست.

وی با اعلام اینکه در بیشتر طول سال ما با قطعی برق و افت فشار مواجه هستیم،اظهار کرد: قبض‌ها برق براساس موعد مقرر در اختیار ما قرار می‌گیرد اما از خدمات خبری نیست.

در همین ارتباط نبوی معاون بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران نیز در ارتباط با مشکل این منطقه، گفت: یک ترانس در ابتدای سال جاری در این منطقه نصب شده و با توجه به پراکندگی روستا و محدودیت‌های اعتباری امکان نصب ترانس جدید در سال جاری وجود ندارد، رفع این مشکل را هر سال در برنامه نصب ترانس می‌بینیم و تا چهار سال دیگر مشکل مردم این منطقه حل می‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: جنوب بابل ۴۵۰ روستا دارد و مشکلات این منطقه بسیار زیاد است به همین دلیل مسئول این منطقه مجبور است با اعتبارات محدودی که در اختیار دارد، منابع اعتباری را مدیریت کند.

معاون‌بهره‌برداری شرکت توزیع برق مازندران همچنین به ساکن بودن برخی افراد دارای نفوذ در این منطقه هم اشاره کرد و گفت: کشمکش برای جذب اعتبارات در این منطقه زیاد است.

مرتضی کردفیروزجایی عضو شورای این روستا در ادامه با اعلام اینکه از سال ۶۷ روستا به شبکه برق سراسری وصل شده است، افزود: از ابتدای اتصال به شبکه برق سراسری ما در این منطقه مشکل داشتیم و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: به دلیل ضعف ولتاژ برق امکان استفاده از وسایل برقی برای ما وجود ندارد و مردم به شدت دچار زحمت هستند.

براساس این گزارش، با توجه به وجود مشکل بیش از  ۳۰ ساله مردم این منطقه، پرسش اینجاست که چرا مسئولان شهرستانی و ملی نسبت به رفع این معضل دامنه‌دار اقدام نکردند، چرا مسئول برق شهرستان بابل این رنج مردم را به مسئولان استانی انتقال نداده و همچنان تلاش دارد با دریافت اعتبارات قطره‌چکانی مشکلات مردم را مدیریت کنند.

وجود افراد دارای نفوذ در این منطقه به اذعان اظهارات معاون بهره‌بردرای شرکت توزیع برق مازندران این شائبه را ایجاد می‌کند که امکان دارد افراد فاقد نفوذ و روستایی  در دریافت اعتبارات به راحتی کنار گذاشته شوند که امیدواریم اینگونه نباشد!

با توجه به اینکه روستا در استان مازندران محور توسعه است، چرا متولیان امر بدون توجه به این موضوع و با محروم نگاه داشتن روستا ناخواسته تلاش می‌کنند، اندک افرادی که علاقه‌مند به توسعه کسب و کار در روستاها هستند، عازم شهرها شده و به معضل حاشیه نشینی در شهرها دامن بزنند.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :