آخرین عناوین

چهارشنبه 19 آبان 1400-12:58 کد خبر:89041

مدیرکل هواشناسی مازندران اعلام کرد:

ردپای آلودگی هوا در مازندرانِ سبز

مدیرکل هواشناسی مازندران  گفت: وضعیت استان مازندران از لحاظ آلودگی هوا خوب نیست و وجود آلودگی هوا در دیار سبز مازندران جای سوال دارد.


به گزارش خزرتیترخبر و به نقل از فارس، وجود آلودگی هوا در مازندران شاید غیرقابل تصور باشد اما مسئولان استان این موضوع را تایید می‌کنند، وجود آلودگی هوا در دیار سبز مازندران جای سوال دارد ولی این موضوع صحت دارد و با این وجود نبود ایستگاه‌های سنجش آلودگی نگرانی‌ها را بیشتر کرده است.

در کمال ناباوری آلودگی، سهم مازندران خوش آب و هوا شد به‌ طوری‌ که ردپای آلودگی را می‌توان در استان مازندران پیدا کرد.

*موضوع آلودگی هوا در مازندران رها شده است

سیدمحمدرضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به اینکه وضعیت استان مازندران از لحاظ آلودگی هوا خوب نیست، اظهار کرد: پیش‌بینی ما این است با توجه به کمبود گاز و استفاده مازوت زمستان امسال به بحران در وضعیت هوا برسیم.

وی با اعلام اینکه هنوز سنجش آلودگی در مازندران  نداریم، تصریح کرد: همه استان‌ها به‌ جز مازندران مجهز به سیستم سنجش آلودگی بوده، دلیلش هم این است آلودگی را از مازندران دور می‌دانند.

*ضرورت اقدام فوری در زمینه نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا

مدیرکل هواشناسی مازندران با بیان اینکه این موضوع به نظرم رها شده است، اظهار کرد: درخواست ما این است موضوع سنجش آلودگی برای استان با فوریت انجام شود چراکه ضرورت این مهم احساس می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: برخی تصورشان بر این بوده اقلیم مازندران پایدار است درحال‌که این تصور اشتباه از استان استان و اقلیم مازندران شکننده است.

*نبود ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوای فعال در مازندران

حسینعلی ابراهیمی‌کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اظهار کرد: براساس سنجش‌های انجام شده برخی زمان کیفیت هوای مازندران در برخی شهرها ازجمله ساری و بابل بیش از حد مجاز و دارای فاکتورهای آلاینده بوده ولی چون این موضوع در طول ۲۴ ساعت ثابت نبوده است‌.

وی با اشاره به نبود ایستگاه ثابت سنجش آلودگی هوای فعال در مازندران، افزود: از سال ۹۷ براساس تصمیم گرفته شده مصوب شد، ۶ ایستگاه سنحش آلودگی هوا برای استان مازندران خریداری و نصب شود ولی تاکنون به هیچ درخواست پاسخ داده نشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با تاکید بر اینکه تا زمانی‌که ایستگاه سنجش هوا نداشته باشیم نمی‌توانیم اعلام کنیم کیفیت هوای مازندران چگونه است، خاطرنشان کرد: باتوجه به اهمیت این موضوع لازم است در این زمینه تسریع صورت گیرد.

براساس این گزارش، آلودگی هوا در مازندران؛ پدیده‌ای که در حد هشدار بود ولی در سایه بی‌توجهی‌ها به واقعیت تبدیل شد، پس لازم است تا دیر نشده در این زمینه اقدامات لازم صورت گیرد.

نام فرستنده :
ایمیل گیرنده :